• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: [2k3] Tale of Nemyr
Thread Modes
#1
Peli kertoo Nemyrin maailmasta. Sitä hallitsee neljä elementtiä. Maaelementti hallitsee (yllätys yllätys) maan päällisiä kaupunkeja, ilmaelementti ilmassa leijuvia kaupunkeja, vesielementti veden alla olevia kaupunkeja ja tulielementti maan alla olevia kaupunkeja. Maan päällä on myös \'\'neutraaleja\'\' kaupunkeja joissa asuu ihmiset jotka eivät halunneet minkään elementin vallan alle vaan valitsivat itse kuninkaansa ja rakensivat itse kaupunkinsa.

Kansojen välillä on ollut paljon sotia vaikka elementtien oli tarkoitus pitää yllä rauhaa. Mutta jumalatpa eivät tästä tykänneet ja päättivät ottaa elementeiltä suurimman osan voimistaan pois. Mutta se vain suututti elementtejä lisää. Jumalien piti keksiä jotain millä elementit olisivat rauhallisempia ja ystävällisempiä toisilleen. Sitten jumalat saivat idean tehdä uuden elementin joka parantaisi muiden elementtien välit ja tekisi Nemyristä paremman paikan asua. Ystävyyden elementti. Sen taikuus saisi muut elementit ajattelemaan järkevämmin ja he lopettaisivat kaikki sodat. Tämä uusi elementti nimettiin Elenaksi ja hänet lähetettiin ensimmäisenä maakansan luo. Mutta sitten Elena siepataan ja jumalat ei tiedä mitä tapahtui ja ukkosen jumala lähtee maan päälle etsimään Elenaa mutta sitten sekin siepataan. Siinä vaiheessa jumalat ei oikein tienneet että mitä tekisivät. Tulivat siinä sitten päätökseen että joku joka Elenan ja ukkosen jumalan etsisi ei saisi olla maaginen olento koska nähtävästi nämä sieppaajat tavallaan aina tuntee magian läheisyyden.

Tässä astuu kuvaan pelin kaksi ensimmäistä päähenkilöä, Darek ja Alicia. He ovat suurimman neutraalin kaupungin areena mestarit. Heidät laitetaan etsimään Elenaa ja ukkosen jumalaa. Matkan varrelta joukkoon liittyy maakansan pappi Dalia ja tulikansan petturi velho Saeth. Pelin edetessä huomataan että tulikansa on aloittanut massiivisen hyökkäyksen kaikkia kansoja vastaan. Tämä johtaa muiden elementtien liittymiseen tulielementtiä vastaan ja suureen taisteluun tulikansaa vastaan.Nemyrin maailmaa ylläpitää tasapaino joka tulee järkkymään vakavasti jolloin tämän maailman loppu on lähellä. Tämä pelissä yritetään estää keinolla millä hyvänsä.

Pelissä välillä hillutaan toisissa maailmoissa, ja vaelletaan ympäri Nemyriä. Liikkuminen on melko vapaata, kerralla on suuri alue tutkittavana. Sivutehtäviä tulee olemaan paljon (kunhan saan niitä vain käsikirjoitettua.. Tongue) mutta ajattelin että pelistä tulisi jotenkin saman tyyppinen kuin Oblivion, vapaa liikkuminen, tee mitä huvittaa meininki. Ja ehkä myös teen joitakin hieman isompia sivutehtäviä jotka mahdollisesti vaikuttaa päätarinan kulkuun.

--------------------------------------------------------------------

Tämä nyt ei ole mikään lopullinen suunnitelma mutta pääasiat ovat selvät. Olen suunnitellut tätä peliä jo pidemmän aikaa, tarina on kutakuinkin valmis ja resursseja on kasassa aikalailla kaikki tarpeellinen. Sivutehtäviä vain tarvitsisi kipeästi lisää. Tässä hommassa saa auttaa jos vain joku haluaa!  Wink Mutta mielipiteitä ja ideoita saa vapasti jakaa  Smile
 
Reply
#2
Onnea projektille Smile Milläs ohjelmalla tän meinaat tehä?
 
Reply
#3
Hmm... Luin noista elementeistä ja mietin miten tämän voisi tehdä jotenkin omaperäisesti, ja kun luin tuosta ystävyyden elementistä mieleni kirkastui hetkeksi - kunnes luin eteenpäin ja tajusin \'elementin\' olevan henkilö. Tavallaan aivan mahtava idea olisi jos nuo elementit olisivat käytettäviä voimia joilla maailmaan voisi vaikuttaa, ja tuo ystävyyden elementti on hieno idea niissä raameissa. Sitä voisi käyttää lepyyttääkseen vihaisia NPC:tä tai selviämään uhkaavista tilanteista sortumatta miekan kahvaan, sekä ehkäpä saada ihmiset rakastumaan ja palvelemaan sinua jos haluaisi käyttää ystävyyttä pahuuteen.

Toisaalta tuli mieleeni myös että mielestäni ystävyyden jumalatarta olisi mahdoton siepata (näin ollen vihata), koska hänen rakastettava katseensa sulattaisi jokaisen kuolevaisen sydämen ja saisi itse pahuudenkin välittämään hänestä. Näin ollen voi olettaa että sieppauksen takana on jokin perinteinen taivaallinen Lucifer-hahmo joka kykenee vastustamaan mielen dominaatiota. Tai sitten ei. Tuli vain tällainen ajatus mieleen.
 
Reply
#4
Teen pelini siis RPG Maker 2003:lla.

Lisään selostukseeni vielä että kaikki kansat luonnollisesti osaavat maagisesti käyttää omaa elementtiään, eli tulikansa osaa taikoa tulta, vesikansa vettä ja niin edespäin. Ja nämä elementit ovat siis myös eri kansojen hallitsijat. Ja pelistä tulee sitten englannin kielinen ettei kukaan ihmettele seuraavia elementtien nimityksiä  Big Grin

Maakansan hallitsija=King Rizzen
Vesikansan hallitsija=Mistress Josephine
Tulikansan hallitsija=Warlord Nalia
Ilmakansan hallitsija=Airmaster Talos

Ja tästä Skye Skenin kommentista tuli mieleen että uuden ystävyyden elementin tehtävähän onkin semmoinen että sen pitää mennä opettamaan eri kansojen hallitsijoille ystävyys magiaa, levittämään tätä uutta taitoa. Kansojen hallitsijat sitten opettaisivat sitä eteenpäin jne. Mutta en siis ollut ajatellut sitä tällä tavalla, vaan että se olisi vain mennyt muuttamaan kaikkien ajattelutapaa valoisammaksi ja täten lopettamaan järjettömät sodat.  ;D No, parempi näin, kiitos tästä valaisevasta kommentista! Aina ei näitä asioita osaa ajatella joka näkökulmasta...  :Smile sitten joku tulee mainitsemaan asiasta ja ideat muuttuu ja pelistä tulee parempi ja pelattavampi. Hienoa, lisää risuja ja ruusuja!  Smile
 
Reply
#5
Laitappa tänne muidenkin nähtäväksi niitä itsetekemiäsi battlecharattereita. En niitä muistanut vilkaista.

voikun on ihkua
 
Reply
#6
[Image: Darekbattle1.png][Image: Darekbattle2.png]
Tässä tämä päähenkilö Darek. Eipä tuon tekemiseen mitään ihmeempiä taitoja tarvittu..  Tongue
 
Reply
#7
Quote:Ja tästä Skye Skenin kommentista tuli mieleen että uuden ystävyyden elementin tehtävähän onkin semmoinen että sen pitää mennä opettamaan eri kansojen hallitsijoille ystävyys magiaa, levittämään tätä uutta taitoa. Kansojen hallitsijat sitten opettaisivat sitä eteenpäin jne. Mutta en siis ollut ajatellut sitä tällä tavalla, vaan että se olisi vain mennyt muuttamaan kaikkien ajattelutapaa valoisammaksi ja täten lopettamaan järjettömät sodat.  ;D No, parempi näin, kiitos tästä valaisevasta kommentista! Aina ei näitä asioita osaa ajatella joka näkökulmasta...  ::) sitten joku tulee mainitsemaan asiasta ja ideat muuttuu ja pelistä tulee parempi ja pelattavampi. Hienoa, lisää risuja ja ruusuja!  :)

Eipä kestä. Mieltäni kutkuttaa ajatella mahdollisuuksia mitä tämänkaltaisella roolipelielementillä voisi tehdä. Tuota voimaa voisi väärinkäyttää niin monella tavalla... Saada vihamiehet vastoin tahtoaan palvomaan toisiaan, pakottaa vastaantulevan ylimyksen lahjoittamaan rahansa sinulle tai vaikka luoda jonkinlaisen sairaan kultin ympärillensä; Tämä mahdollistaa samalla myös syvän eettisen pohdinnan: Onko oikein saada muut ajattelemaan sinusta niinkuin tahdot vastoin heidän tahtoaan, ja voiko sellainen olla pysyvää? Ja mitä tällaiseen väärinkäyttöön sen mahdollistavat jumaluudet mahtavat sanoa?

Mielestäni nuo \'perus\'elementit ovat kuivia ja jokseenkin kuluneita kovassa käytössä. Niihinkin kannattaa keksiä jotain koukkua, ettei elementtien olemassaolo jää pelkiksi erilaisten skillien valikoimaksi jotka kaikki tekevät loppujenlopuksi samaa (siis vahinkoa). Puhun nyt moisten mahtavien taitojen todellisista sosiaalisista vaikutuksista maailmasi yhteiskuntaan. Esim. vesikansa elää symbioottisessa suhteessa maakansan kanssa keskittyen ruoantuotantoon jonkalaiseen muut eivät pysty. He kiristävät tulikansan ekonomiaa, joka taasen suunnittelee vallankaappausta ja orjuutusta väkivaltaisen elementtinsä turvin. He valmistavat suuria määriä terästä ja rautaa, vaihtaen sitä ruokaan jota ei tule tarpeeksi. Tulivelholuopiot ovat jättäneet hallitsijansa ja tekevät elantonsa palkkasotureina. Ilmakansan ihmiset ovat juurettomia kerjäläisiä ja mustalaisia - kulkevat minne tuulenvire vie, muut kansat vihaavat ja syrjivät heitä tämän huolettomuuden vuoksi. Heidän taitonsa ovat myös kaikkein turhimpia ja heikoimpia.

Tuli tällaisia ehdoituksia mieleeni ihan näin nopeasti. Jos maailmankuvani kuulostaa pimeältä ja masentavalta niin voinkin kysyä että minkälaisessa kurjuudessa maailman täytyisi todella olla että jopa jumalat päättävät yrittää parantaa sitä luomalla ystävyyden elementin?
 
Reply
#8
Hyviä ideoita, saatanpa osaa käyttääkkin pelissäni  Wink

Pelistä vielä sen verran että eipä nämä viisi elementtiä olekkaan ainoat elementit tässä Nemyrin maailmassa. Pahat jumalat tekivät salassa viisi uutta pahaa elementtiä:

Viha: Vihan elementti saa jopa parhaat ystävykset taistelemaan keskenään. Viha magia on kuitenkin melko epävakaata, vastustaja voi suuttua taian taikojalle eikä ystävälle, boostaten vastustajan voimaa taikojaa vastaan. Tämän elementin loi raivo jumala, vihaisin pahoista jumalista.

Suru: Surun elementti saa vastustajat vaipumaan epätoivoon, hylkäämään kaiken toivon. Äärimmäinen suru voi jopa saada taian vaikutuksen alaisena olevan tappamaan itsensä. Tämän elementin loi ajattomuuden ja tyhjyyden herra, hävityksen jumala.

Tuho: Tuhon elementti on yksinkertaisin, sillä on vain yksi päämäärä: Tuhoa. Fyysisesti vahvin elementti, tuhoaa tieltään lähes kaiken raa-alla voimalla. Tuhon elementin loi voiman jumala, jumalista fyysisesti vahvin.

Kauhu: Kauhun elementti käyttää monenlaista hirvittävää magiaa. Se nostattaa kuolleet haudoistaan, tunkeutuu vastustajan mieleen näyttäen tälle kaikenlaisia kamalia näkyjä, ajaen tämän usein psykoosiin. Psykoosissa oleva yrittää hyökätä kaiken kimppuun mitä näkee, koska luulee sen esimerkiksi syövän hänet. Kauhun elementti osaa myös muuttua itse ja myös muuttaa muita kaikenlaisiksi hirviöiksi. Tämän elementin loi murhan jumala, jonka psykoottisesta hulluudesta kauhu sai alkunsa.

Kuolema: Kuoleman elementti on elementeistä ehkä vaarallisin, sen voimakas magia kun yksinkertaisesti tappaa vastustajansa. Hyvin yksinkertainen, mutta vaarallinen elementti. Tämän elementin loi pimeyden jumala, jonka mielen pimeydestä tämä vaarallinen elementti sai alkunsa.

Ja näillekkin kivoille pikku elementeille saa toki keksiä hyviä ideoita pelin sankarien kiusaksi.  ;D Tälläistä vaan tuli nyt tässä äkkiä itselleni mieleen..
 
Reply
#9
Quote:
Quote:Ja tästä Skye Skenin kommentista tuli mieleen että uuden ystävyyden elementin tehtävähän onkin semmoinen että sen pitää mennä opettamaan eri kansojen hallitsijoille ystävyys magiaa, levittämään tätä uutta taitoa. Kansojen hallitsijat sitten opettaisivat sitä eteenpäin jne. Mutta en siis ollut ajatellut sitä tällä tavalla, vaan että se olisi vain mennyt muuttamaan kaikkien ajattelutapaa valoisammaksi ja täten lopettamaan järjettömät sodat.  ;D No, parempi näin, kiitos tästä valaisevasta kommentista! Aina ei näitä asioita osaa ajatella joka näkökulmasta...  ::) sitten joku tulee mainitsemaan asiasta ja ideat muuttuu ja pelistä tulee parempi ja pelattavampi. Hienoa, lisää risuja ja ruusuja!  :)

Eipä kestä. Mieltäni kutkuttaa ajatella mahdollisuuksia mitä tämänkaltaisella roolipelielementillä voisi tehdä. Tuota voimaa voisi väärinkäyttää niin monella tavalla... Saada vihamiehet vastoin tahtoaan palvomaan toisiaan, pakottaa vastaantulevan ylimyksen lahjoittamaan rahansa sinulle tai vaikka luoda jonkinlaisen sairaan kultin ympärillensä; Tämä mahdollistaa samalla myös syvän eettisen pohdinnan: Onko oikein saada muut ajattelemaan sinusta niinkuin tahdot vastoin heidän tahtoaan, ja voiko sellainen olla pysyvää? Ja mitä tällaiseen väärinkäyttöön sen mahdollistavat jumaluudet mahtavat sanoa?

Skye Sken - Putting mature western pen & paper inspired elements into jrpgs since 2007.

Itse koen muutaman noista elementeistä jotenkin mustavalkoisiksi tai yksinkertaisiksi. Miksi kuolema olisi välttämättä pimeyden voimia tai pimeyden jumalan ja muuten ikävä juttu? Itse kokisin kuoleman jotenkin neutraalina asiana, tai sen voisi kierolla tavalla nähdä hyvänäkin: uutta elämää ei synny ellei vanha kuole pois, tai jtn muuta tuollaista "sielunvaellusta."

Samoin myös tuho; kun metsä kasvaa liian tiheäksi sen pitää palaa maan tasalle (tai no ainakin osittain) jotta uutta voi kehittyä.

Muuten Skyforger, sanooko Avatar: The Last Airbender mtn? :D
 
Reply
#10
Itseasiassa siitä avatar piirretystä olen ottanut vaikutteita, en tästä elokuvasta. Tämä idea lähti aluilleen jo yli vuosi sitten  Wink

Mutta siis ei nämä elementit ole niinkään sellaisia että ne hallitsevat koko maailmassa sitä omaa voimaansa. Kaikki luonnolliset asiat menee ihan normaalisti, eikä elementit hallitse niitten kulkua. Eli ei kuoleman elementti ohjaa kaikkien elävien olentojen kuolemista eikä ilman elementti ohjaa kaikkia maailman tuulia jne.
 
Reply
#11
Tämä juttu joutanee hautausmaalle, ajattelin kirjoittaa tarinan kokonaan uusiksi. Pidän kyllä maailman samana ja elementit mahdollisesti tulevat olemaan pelkästään erilaisia taitoja, ei henkilöitä. No hard feelings
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)