• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: [2k3] Akumu
Thread Modes
#1
[Image: akumu.png]

Terska vaan. En ole ollut vähään aikaan projekti(e)ni parissa, joten ajattelin aloittaa/jatkaa vähän. Tässä tulee tietoa tulevasta pelistä nimeltä Akumu, jonka teen RPG Maker 2003:lla. Peli sijoittuu vuosiin 2011-2012 ja itsekeksittyyn Hanalan kaupunkiin (entiseen Järvi-Suomeen).



Hahmot:

Antero Urho Virtala
Syntymäaika: 12.3.1996
Perhe: Melkein koko suku kuoli Anteron tädin häissä tapahtuneessa mystisessä räjähdyksestä. Itse selvisi nipin napin. Nykyään asuu lastenkoti Amassa Hanalassa.
Luonne: Perusteini, kohtelias, hieman kaksimielinen, suhtautuu hyväksyvästi erilaisiin ihmisiin, korkeamoraalinen
Ulkomuoto: Ei ole lihava muttei anorektikkokaan, peruskuntoinen, tummanruskeat keskipitkät ja hieman sekaiset hiukset, turkoosit silmät
Harrastukset: aikido
Muuta: On pelin päähahmo. Pitää aika paljon päärynäjäätelösta


Helinä Ilona Josefiina Jokinen
Syntymäaika: 24.5.1996
Perhe: Isä, äiti, pikkuveli. Vanhemmilla on paha alkoholiongelma ja pikkuveli on hyvä esimerkki 10-vuotiaasta wannabe-koviksesta. Perhe on toimeentuleva, mutta rahaa ei jää paljon yli, koska viina maksaa...
Luonne: Naapurintyttömäinen, leikkisä, rauhallinen, omaa taipumuksia pieneen flirttailuun
Ulkomuoto: Sopusuhtainen, babyface, pitkät kiharat kullanruskeat hiukset, syvänsiniset silmät
Harrastukset: pyöräily, luistelu
Muuta: Ei osaa napsuttaa tai viheltää. Pitää ilmaisutaidosta.


Riina Ira Makkola
Syntymäaika: 3.1.1997
Perhe: Isä, äiti, pikkuveli, pikkusisko. Hyvin toimeentuleva perhe. Mukana myös pieni Usagi-pupu.
Luonne: Energinen ilopilleri, mutta kun suru, raivo tai angsti tulee, niin kannattaa pysyä kaukana. Tahtoo "valloittaa maailman".
Ulkomuoto: Pienikokoinen, lyhyet oranssit hiukset, pukeutuu japanityylisesti, ruskeat silmät.
Harrastukset: piirtely, kendo
Muuta: On otaku henkeen ja vereen. Lisäksi suorastaan rakastaa Pockyja (=eräänlainen japanilainen keksi).


Ville Onni Ekkvist
Syntymäaika: 27.2.1997
Perhe: Vanhemmat eronneet, koska äiti petti isää. Asuu isän kanssa Hulivili-kultaisennoutajan kanssa ja viettää joka toisen viikonlopun äidillänsä.
Luonne: Wannabe-cool, umpipervo, lievästi idiootti.
Ulkomuoto: Hieman tavallista pitempi, amisviikset, lihaksikas, ruskea siilitukka, vihreät silmät. Käyttää aina ganstahupparia ja tummia farkkuja.
Harrastukset: jääkiekko, paini, puutyöt
Muuta: Käyttäytyy ulkomaisia ja tummaihoisia kohtaan rasistisesti, sekä inhoaa Japaniin liittyviä juttuja. Kouluaineissa on huono kaikessa muussa paitsi liikunnassa (aina 10) ja puutöissä (lähes aina 9-10).

Aino
Syntymäaika: Ei tietoa.
Perhe: Ei tietoa.
Luonne: Mystinen, leikkisä, lievästi sadistinen, ei näytä tunteitaan helposti ja kätkee ne syvälle.
Ulkomuoto: Pienikokoinen, 7-vuotiaan näköinen, pitkät syvänsiniset hiukset ja moniväriset silmät (tälle löytyy pelistä selitys), päällä aina pitkä harmaantunut vaaleansininen yöpaita, aina avojaloin.
Harrastukset: Ei tietoa.
Muuta: Löytyy pelin omastaa maailmasta, eikä muista mitään muuta kuin nimensä. Omaa erikoisia voimia.



Siinä oli aluksi hahmoja. Lisää tulee sitä myöten jos/kun keksin. Sitten vähän prologia, joka tulee pelin alkuun.





Vuoden 2011 alkukesä



Aluksi ollaan Anteron tädin häiden peijaisissa sulhasen kartanossa. Väki keskustelee keskenään ja syö ja juo, mutta Anterolla on juhlissä tylsää. Sitten hän näkee oven suussa pienen vilahduksen tytön siluetista, joka hohtaa valoa ja on aika utuinen. Kukaan muu ei nähtävästi nähnyt tyttöä. Antero menee ovesta ulos ja näkee tytön metsäpolun edessä ja menevän polkua pitkin pois. Antero seuraa tätä. Tien päässä tyttö odottaa häntä ja puhuu tälle utuisella ja tunnistamattomalla äänellä, että hän johdatti Anteron paikalle syystä. Hän kertoo, että Antero tulee olemaan suuressa vaarassa ja että maailma ei kohta ole enää ikinä entisensä. Sitten tyttö liitää Anteroa päin ja on samassa poissa. Siinä silmänräpäyksessä Antero kuulee suuren räjähdyksen kartanon lähellä ja lentää puuta päin räjähdyksen paineaallosta johtuen ja menettää tajuntansa. Jonkin ajan päästä Antero virkoaa ja juoksee kartanolle. Perillä hän huomaa, että kartano on räjähtänyt tuusan nuuskaksi ja että jäljellä on vain vähän tiiltä ja perustuksia siellä täällä ja että paikalla on paloautoja ja poliiseja.




Juonta ja muuta tulee lisää sitä mukaa kun keksin. Mielipiteitä saa antaa. Smile
[Image: 2m42fyq.jpg]
 
Reply
#2
Pidän hahmojen kuvauksista ja erilaisesta peli-ideasta. Onnea tälle. Big Grin
 
Reply
#3
Onnea tekemiseen!
Jos tää olis kirjana, lukisin sen varmaan yhteen menoon..

Jännä ja hyväntuntuinen tarina :3
Ihan ku olis just lopettanu jonku super-hyvä tarinaisen mangan lukemisen ku sain sen prologian luettua...
Tätähän vois kehua jo nyt vaikka kuinka paljon... En tosin jaksa alkaa kirjottelemaan enempää :/
Noh... Oon 14 vuotias Oulusta ja harrastan... Koneella istumista, sy?mist? ja nukkumista... Nyky??n harjottelen suurimmaksi osaksi piirt?m??n jne photoshopilla.
 
Reply
#4
Aika yleistä jossain ihme jutuissa, että sielä on joku TYTTÖ joka hohtaa koska on haamu. Sitten se vielä menee päähenkilöä karkuun metsään ja yllättäen odottaakin tätä keskellä metsää. Kuullostaa kyllä muuten aika mahtavalta
UU kärpänen
 
Reply
#5
Hahmot aikas lailla tuttuja  :Smile
(Muistatko meiän projektin joka katos heti, koska ostin Rpg Maker Vx)

ps. Onnea matkaan! Jännä nähdä minkälainen tästä tulee!
 
Reply
#6
Tuli mieleeni... Elokuvassa Donnie Darko jättimäinen, groteski jänis nimeltä Frank johdattaa Donnien ulos huoneestaan yöllä ja pelastaa hänet näin katon läpi putoavalta lentokoneen turbiinilta. Tämä saa aikaan aikajatkumo-paradoksin, jonka voi korjata vain jos Donnie kuolee.

Ennustan että pelisi päättyy siihen miten päähenkilö tajuaa kuolleensa jo räjähdyksessä, ja tyttö ja muut hallusinaatiot (kuten elämänsä tapauksen jälkeen) on pelkkää tajunnanvirtaa kuoleman hetkellä.
 
Reply
#7
Quote:Hahmot aikas lailla tuttuja  :Smile
(Muistatko meiän projektin joka katos heti, koska ostin Rpg Maker Vx)

ps. Onnea matkaan! Jännä nähdä minkälainen tästä tulee!
Saattavat ne vaikuttaa aika lailla tutuilta. Big Grin Pyydän anteeksi, mutta en muistanut jatkaa kässärin kirjoittamista. ^___^\' Mutta, mielestäni idea oli edennyt jo niin pitkälle, että voisin ainakin yrittää tehdä siitä edes jotain. Big Grin
[Image: 2m42fyq.jpg]
 
Reply
#8
Juu. Ei mitään.  Big Grin
Oon jo toisen (tai en vielä) projun parissa.
 
Reply
#9
Idea on jännä, mutta minkäslainen peli täst tulee? RPG? Adventure game?
//Villestä tulee mieleen tyypillinen jonne Big Grin
 
Reply
#10
Quote:Idea on jännä, mutta minkäslainen peli täst tulee? RPG? Adventure game?
//Villestä tulee mieleen tyypillinen jonne Big Grin
Sekä RPG että seikkailupeli. Pelissä tulee kyllä olemaan reilusti juonta ja erikoisia asioita. Smile
[Image: 2m42fyq.jpg]
 
Reply
#11
Loistavaa! Hahmot ovat juuri sopivan realistisia ja aitoja, että vaikuttaa mahtavalta projektilta. Alku on kyllä jotenkin tutunkuuloinen, mutta onnea matkaan.
[Image: pienipinenmiesavaruus.png]<br />[Image: clixsense_gpt468x60a.png]
 
Reply
#12
Pientä päivitystä:

-nimen muutos
-title lisätty
[Image: 2m42fyq.jpg]
 
Reply
#13
Tässä pieni ilmoitusluontoinen asia:

En tule jatkamaan tätä peliä vähään aikaan. Aion kyllä tehdä tämän valmiiksi, mutta se saa odottaa. Sitten kun teen sen, se tulee sisältämään paljon muutoksia aloituspostiin katsoen. Ajattelin vain ilmoittaa.

Suomeksi Saselle: ketju joutaa Hautausmaalle.
[Image: 2m42fyq.jpg]
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)