• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: [VX] Legend of Cotom
Thread Modes
#1
Legend of Cotom

Elikkäs projektini jota olen väsäillyt nyt joku 2viikkoa.

Tarina:
Eldora nimisellä planeetalla vietetään rauhanaikaa. 500 vuotta sitten Eldora oli suuressa sodassa titaani Gradosta ja hänen alamaisiaan vastaan. Monen dramaattisen vaiheen jälkeen sota voitettiin. Nykyään tilanne on tosi hyvä. Elämä Eldoralla on mukavaa mutta viisaat velhot ovat ennustaneet että Grados palaisi vielä. Pienessä kylässä nimeltä Romen asuu Dio niminen aarteenetsijä. Dio on varhaiseläkkeelle jäänyt perheensä menettänyt mies. Dio saa Romenin pormestarilta Raulilta tehtävän josta palkkioksi hän saa 40 000 kultarahaa. Dion tehtävä on etsiä mystinen Cotom-kristalli. Cotomissa piilee valtava määrä energiaa. Raul tarvitsee Cotomia koska hänen serkkunsa Leonard on vakavasti sairas. Leonard on koko Eldoran kuningaskunnan kuningas. Diolle ei kerrota kaikkea esim: miksi Raul oikeasti Cotomia tarvitsee..  

Pelattavat Hahmot

Nimi: Dio
Ikä: 27
Class: Fighter
Muuta: Dio on aarteenetsijä. Dion menneisyyteen on mahtunut paljon iloa ja surua. Dio on perso rahalle ja tämä on kostautunut Diolle.5 vuotta sitten Dio oli matkalla perheineen Romenista Edeniin kun joukko maantierosvoja yllätti hänet. Diolla ei ollut vartioita koska hän ei halunnut maksaa. Dio ei antanut rahojaa hyvällä vaan yritti taistella. Maantierosvot olivat ylivoimaisia ja Dio juoksi pakoon jättäen perheensä kuolemaan. Vasta myöhemmin Dio tajusi miten typerä hän oli katuu syvästi tekemäänsä. Dio tietää, että Cotomissa on tarpeeksi energiaa herättääkseen hänen perheensä eloon... 


Kuvat

[Image: PieceofEldora.jpg]
Pieni kuva maailmankarttaani. Maailmankartta on jo valmis, mutta en sitä tule vielä kokonaan näyttämään.

[Image: ItemPopup.jpg]
Kuva metsästä ja itemPopupista.

[Image: Chief.jpg]
Randomkuva Smile. Mutta tuleepahan pelin fonttia näytettyä ja toi windowskin vaihtuu 100% varmuudella.

[Image: Slacking.jpg]
Tuota valaisueffektiä esitellessä tämänkin kuvan postasin.


Lisään tänne uutta tietoa heti kun peli edistyy  Wink

 
#2
Korjasin pari kirjoitusvirhettä tuosta. Juoni vaikuttaa todella ennalta-arvattavalta, mutta Dio vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta hahmolta. Ehdotan tosin, että Dio itse olisi ajanut perheensä (onhan siis kyseessä Dion oma perhe? vaimo ja lapset) pois luotaan kliseisen "pahikset tappo ne" asetelman sijasta. Rpg Maker peleissä näkee harvoin tuollaisia "fubar" ihmisrauniohahmoja jotka ovat pilanneet itse asiat : P
 
#3
Anteeksi tuplaposti mutta projekti on hieman jäissä.. Syynä on massiiviset errorit, virheet yms. Pidän vissiin kuukauden loman rpg meikkeristä ja katon sit jatkanko tätä vai aloitanko alusta puhtaalta pöydältä.
 
#4
voikun on ihkua
 
#5
Quote:Jotain screenshottia olisi mukava nähdä.

No laitoinpa pari kuvaa ja olkaa kilttejä ja arvostelkaa. Rakentava kritiikki on aina tervetullutta Smile
 
#6
Quote:
Quote:Jotain screenshottia olisi mukava nähdä.

No laitoinpa pari kuvaa ja olkaa kilttejä ja arvostelkaa. Rakentava kritiikki on aina tervetullutta Smile

Oikeastaan aika mukavannäköinen peli. Smile

Nuo isot puut world mapissa näyttävät tosin oudoilta pienien puiden päällä ja metsäkartta on screenshottina tylsä.
 
#7
Fontti on melko vaikealukuisen näköinen.
 
#8
Koska sinulla on nyt ihan screenejäkin siirrätän tämän Projekteihin : )

Kuulostaa vähän epäuskottavalta: millainen isä oikein juoksisi karkuun ja jättäisi vaimonsa ja lapsensa varmaan kuolemaan? Keksi tuohon joku muu syy, tuota ainakaan minä en purematta niele : P
 
#9
Kun taistelun väre saavuttaa aistisi, hurme sumentaa näkö- ja ajattelukyvyn, ja tajuat että nyt on kuolema lähellä löydät uuden tarkoituksen elämällesi: "Selviä hengissä, jumalauta!". Uskoisin että merkillisen suuri osa ihmisistä tekisi oikeasti juuri niinkuin eläimelliset vaistot tuollaisessa tilanteessa suvaitsisivat päättää. On myös huomattava että Dio aikoi taistella koska ei halunnut luopua rahoista, sen sijaan että olisi tehnyt sen puolustaakseen perhettään. On varsin helppoa hypotetisoida mitä itse tekisi moisessa tilanteessa - mutta aivan eri asia onko sinulla oikeasti rohkeutta mihinkään sitten kun aika koittaa.

Dio kuulostaa varsin rottamaiselta... Ahne ja pelkurimainen maapeoni joka elättelee turhaan toiveita kostosta hänen kaltaiselleen ylivoimaista vastustajaa kohtaan. Tässä on ainekset hienoon kasvutarinaan mielestäni. En tarkoita mitään hyvänolon ihmissuhdedraamaa, vaan valintaa koston tai epäitsekkyyden välillä. Alussa Dio voisi hyvinkin olla erakko ja hylkiö, joka on painajaisten kiusaama, kärsii erinäisistä henkisistä oireista ja epäilee jatkuvasti itseään. Vähitellen pelaaja voi päättää miten Dio muuntautuu joko sankariksi tai hirviöksi.

Olisi myös hienoa jos Dion taidot pelissä vastaisivat tarinaa. Hän ei oikeasti ole mikään jumala taistelutaidoiltaan, vaan lähinnä mies miekka kädessä. Parempi vielä jos hänellä ei olisi lainkaan kalpaa alussa.
 
#10
Quote:Kun taistelun väre saavuttaa aistisi, hurme sumentaa näkö- ja ajattelukyvyn, ja tajuat että nyt on kuolema lähellä löydät uuden tarkoituksen elämällesi: \"Selviä hengissä, jumalauta!\". Uskoisin että merkillisen suuri osa ihmisistä tekisi oikeasti juuri niinkuin eläimelliset vaistot tuollaisessa tilanteessa suvaitsisivat päättää.

Itseään suojelevia eläimellisiä taustojamme korkeampia ovat vain ja ainoastaan jälkeläisiämme suojelemisen vietit. Terveet ihmiset ja eläimet puolustavat yleensä loppuun asti jälkikasvuaan ja uhrautuvat vaikka itse niiden selviytymisen puolesta.
 
#11
Onhan se niinkin, mutta jos Dio ei ole henkisesti täysin terve? Esimerkiksi jokin lapsuudenkokemus olisi murentanut hieman hänen mieltään, tai vastaavaa? Kunhan ehdottelen tässä näin syitä Dion käytöksellem sillä eiväthän kaikki aina kykene olemaan eedes arjen sankareita...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]
 
#12
Tarkotukseni on luoda Diosta "törkeä sika" joka ei osaa taistella. Tavallaan Dio oli "kyllästynyt" perheeseensä ja Roopen Ankan tavoin välitti rahasta enemmän kuin lähisukulaisistaan. Vasta pelin edetessä Dio alkaa tajuta kauheat tekonsa ja kärsii siitä ettei hän voi mitenkään korjata asioita koska hänen perheensä on kuollut..

PS. Sain yllättäen hirveän vimman jatkaa projektia ja peli etenee jälleen. Eli se siitä "kuukauden lomasta" Smile
 
#13
Quote:Itseään suojelevia eläimellisiä taustojamme korkeampia ovat vain ja ainoastaan jälkeläisiämme suojelemisen vietit. Terveet ihmiset ja eläimet puolustavat yleensä loppuun asti jälkikasvuaan ja uhrautuvat vaikka itse niiden selviytymisen puolesta.

Tämä on ihanne, johon kuuluisi pyrkiä, tietenkin. Harmittavan harvoin vain moista sankaruutta tavoittelevaa itseuhrautuvuutta löytyy tavalliselta kaduntallaajalta. Paljon on tullut kuulleeksi tarinoita toisen maailmansodan urhoollisista teoista, mutta jokaista sellaista vastaan löytyy sata tapausta missä on pelastettu kaiken hinnalla se oma selkänahka. Ehkä Hollywood-illuusio on sumentanut ihmisten kollektiivisen mielen ajatuksella että me olisimme pelon toisella puolen henkeä uhkaavassa tilanteessa? Miten tämä voi pitää paikkaansa kun tavallinen ihminen alkaa tutista jo kun hänen täytyy esiintyä yleisölle?

Tosiasiassa se mitä ihmiselle tapahtuu kun häntä uhataan väkivallalla on jotain hieman vähemmän ritarillista. Lihakset tuntuvat veltoilta, mieli on samea ja tuntuu kulkevan vain yhtä polkua, haluaa vain luovuttaa. Toinen tapa reagoida on välitön paniikki ja ryntäys vailla minkäänlaista korkeampaa logiikkaa. Tätä demonstroituu tulipalojen ja massatapaturmien tapauksissa - ihmiset repivät, kiljuvat, potkivat ja tallaavat päästäkseen ensimmäisenä pakoon. Joillakin ihmisillä sanotaan olevan "sankarigeeni", mikä estää tämän mielen lukkiutumisen. Harvassa lienevät nämä.

Voipi pitää paikkaansa että ihminen ryhdistäytyy kun hänen oletetaan suojelevan heikompaansa. Adrenaliini pumppuaa ja mieli valmistautuu konfrontaatioon - itseasiassa mielestäni ainoa kunnon keino voittaa pelko on valmistautua siihen jo hyvissä ajoin. Tämän takia nämä rosvot eivät pelkää niin paljoa kuolemaa tai loukkantumista. He ovat valmistautuneet siihen mitä tuleman pitää, kuten ehkäpä jokaisen vastuullisen aikuisen pitäisi. Myös ryhmäpaine tai suurempi pelko (kuten rangaistus karkuruudesta) kohottavat rohkeutta.
 
#14
Voin kyllä ymmärtää sen Skye, että ihmiset joskus pelastavat vain itsensä ja jättävät tuntemattomat ventovieraat tai kaverit kuolemaan. Mutta että isä noin vain hylkää oman perheensä varmaan kuolemaan rikkoo jo minun silmissäni uskottavuuden rajat. Se ei johdu siitä, että ihmisen juokseminen karkuun ja muiden hylkääminen olisi epärealistista vaan siitä, että en näe tuossa kunnollista syytä miksi Dio hylkäisi perheensä noin vain.

Tuo tilanne kuulostaa niin tragikoomiselta ja keinotekoiselta. Äijä yrittää ensin taistella yksin rosvoja vastaan, vaikka tietää ettei osaa. Ja sitten kun ei pärjää, lähdetään lipettiin aivan kuin sankarin tunteet perhettään kohtaan haihtuisivat ilmaan, koska juoni niin vaatii. Sillä aikaa perhe jää kuin nallit kalliolle ja rosvot murhaavat nämä syystä että... eikös ne rahat mitä rosvot halusivat olleet Diolla? Luulisi että rosvot säntäisivät heti Dion perään eivätkä tuhlaisi aikaa akan ja parin muksun niittaamiseen.

Sitä paitsi, Roope Ankka välittää lähisukulaisistaan. Olen lukenut monia Aku Ankkoja joissa Roope joutuu tinkimään rahanhimostaan muiden vuoksi.
 
#15
Mursu, lupaan julkaista demon lokakuun aikana jossa pelattavuutta on joku 20min ja sisältää tuon kohtauksen josta marmatat. Jos et ole vielä sen jälkeenkään tyytyväinen kohtaukseen voin muuttaa sitä.
 
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)