• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Midejä vai MP3:sia peliin?
Thread Modes
Näin.

Itse en osaa päättää. MP3:t ovat mahtavia niiden laadun takia, mutta parikymmentäkin tuplaa helposti koko pelitiedoston koon. Mideistä pidän, sillä osaan muokkailla niitä ja ne ovat kokoystävällisiä.

Reply
mie käytän ogg-vorbis muotoa ;o

Tiiä sitten ovatko enemmän vai vähemmän suurempia kuin MP3Confusedet tai enemmän tai vähemmän paremman laatusia kuin Midit >_>\'\'

Reply
Tietääkseni ne ovat MP3:ja muutettuna .ogg:ksi. Mutta en ole varma.

Reply
.ogg on hyvä muoto. Vie vähemmän tilaa kuin mp3 ja äänenlaatu on hyvä. Mp3:n voi muuntaa .ogg muotoon.

Tosin .ogg biisin alkaminen pelissä kestää vähän enemmän kuin mp3, koska se ladataan ensin kokonaan valmiiksi ennen kuin aletaan soittaminen.

Itse kallistun mp3, .ogg yms puolelle. Midit ovat hyviä myös, mutta mielestäni midimusiikki ei oikein sovi omiin peleihini.

Reply
midi ehdottomasti. Mp3 -pakkauksen purkaminen hidastaa vanhempia tietokoneita, vie enemmän tilaa, eikä äänenlaatu siltikään yllä Rpg Maker Xp:n midien tasolle (ks. ohjelmassa on siis aivan huipputason midiominaisuudet).

Reply
Itse käytän MP3Confusedta hyvän laadun takia, mutta midit taas vie vähemmän tilaa. Taidan kallistua silti MP3Confuseden puolelle.

Reply
Oikeastaan molempia, mutta käytän midiä enemmän.
[Image: userbar-vip.png]<br /><br />Huomasitko muuten, ett? kulutit juuri pari sekuntia el?m??si lukiessasi t?t

Reply
Mid äänet saavat pelistä paljon "Klassisemman" kuin MP3 tai jokin muu. Mutta se riippuu paljon pelin tyylistä. Ja musiikin tyylistä.

Itse en osaa päättää.

Reply
Itsekkin lopulta kallistun midien puoleen, ja kuten Moshroom sanoi, Pitchillä leikkimällä saa todella hyviä midejä.

Reply
Midit on hyviä ne on helposti muokattavissa ja tuo mukavaa retromeinikiä peleihin. Wink

Voin muuten tehdä midejä tai miksata niitä jos joku haluaa
[Image: 1337db5.png]<br />

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)