• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Yleinen VX keskustelu
Thread Modes
Se on monipuolisempi, vain vaikeampi käyttää.

Reply
Quote:Se on monipuolisempi, vain vaikeampi käyttää.
Jos mappausta tarkoitit, niin se ei todellakaan ole monipuolisempaa. Ilmeisesti tällä VX:llä ei voi edes priorityjä säätää.
Projektit:<br />- Final Fantasy: Lunar Utopia<br />- Sundering Heaven &amp; Earth

Reply
Quote:
Quote:Se on monipuolisempi, vain vaikeampi käyttää.
Jos mappausta tarkoitit, niin se ei todellakaan ole monipuolisempaa. Ilmeisesti tällä VX:llä ei voi edes priorityjä säätää.

Mappaussysteemi on kyllä typerä VXConfusedsä. VX ei eroa järettömästi XPConfusedtä, mutta onhan siinä RGSS2 scriptisysteemi.

Reply
Itse asiassa VXConfusedsä on kuusi priorityä.

A tilesetti on priorityä 1. B,C ja D priorityä 2. E on priorityä 3. Lisäksi on olemassa priorityt 1*, 2* ja 3*, jotka saadaan kytkettyä päälle aina tiettyyn laattaan. Laatta voi siis olla ympyrä, rasti tai tähti. Ympyrä on lattia, rasti on seinä ja tähti on katto, eli siis yhtä priorityä ylempänä kuin muut vastaavat laatat.

Mutta kyllä. Muokattavuus on todella vähäistä Sad

Reply
*Blah, ongelma ratkaistu ;D
[Image: userbar-xpuser.png]<br />[Image: userbar-vxuser.png]<br />

Reply
Aloitin oman projektini XP:llä mutta vähän sitä tehtyäni ihastuin VX:n monipuolisiin toimintoihin aseiden, taitojen, ajoneuvojen ja muiden kanssa, ne kun tuntuivat juuri siihen projektiin tarpeellisilta. Nyt vähän kaduttaa että aloitin alusta VX:llä... Samapa tuo, itse en välitä juuri hahmojen ulkonäöstä. Enemmänkin ärsyttää tuo uusi tileset-systeemi... onko siinä tosiaan vain yksi paikka johon voi laittaa omia tilesettejään? Tai sitten pitää korvata ne 4 muuta.

Reply
Näin se valitettavasti on. Ellei joku ole keksinyt jotain skriptiä tai jotain jolla tämän voi kiertää... epäilen. Ja jos on olemasa VXn versio jossa voi tuoda usampia tilesettejä, se olisi laiton. (ainakin uskoisin näin)
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Joo no 5 tilesettiä ei ole todellakaan niin rajoittavaa miltä voisi aluksi tuntua. Huomatkaa että samassa mapissa voi käyttää kaikkia tilesettejä.

VX:n oletustileillä saa tehtyä paljon monipuolisempiä karttoja kuin XP:n oletustileseteillä ikinä.

Reply
Quote:Joo no 5 tilesettiä ei ole todellakaan niin rajoittavaa miltä voisi aluksi tuntua. Huomatkaa että samassa mapissa voi käyttää kaikkia tilesettejä.

VX:n oletustileillä saa tehtyä paljon monipuolisempiä karttoja kuin XP:n oletustileseteillä ikinä.

Siksi XP:lle onkin keksitty massiivitilesetit :p

Reply
Paitsi, että XP:n massatilesetit alkaa lagata aika tehokkaasti vähänkin vanhemmilla näytönohjaimilla, kun taas VX-systeemi pyörii sulavasti jopa kymmenen vuotta vanhalla nVidialla.

Reply
Oon aatellu täs hankkia VX:n tähän pöytäkoneelle, mut oon saamas kesällä läppärin, niin ei kai VX:ää tarvii ostaa siihen erikseen? Ku, jos sen siirtää vaikka muistitikulla tai jollain muulla nii onks se sitten laitonta. Omasta mielestäni ei ole, mutta nyt kuitenkin vähän askaruttaa.  Undecided Onko kenelläkään tietoo?

Reply
Ei se laitonta ole jos siitä olet maksanut niin sinulla on oikeus käyttää ohjelmaa missä haluat.

Reply
No selvä! Kiitos tiedoista. Taidanpa hankkia sitten tuon VX:n tässä lähiaikoina.

Reply
(sori tuplaposti ja näitä mun tyhmiä kysymyksiä)
Muuten, mistä tuo VX kannattaisi ostaa, ku en oo ihan varma, ku en oo oikein varma..  
http://download.cnet.com/Rpg-Maker-VX/30...15920.html
Onko tuo hyvä paikka hankkia VX, vai onko joku muu sivu parempi/varmempi?  :-?

Reply
Quote:(sori tuplaposti ja näitä mun tyhmiä kysymyksiä)
Muuten, mistä tuo VX kannattaisi ostaa, ku en oo ihan varma, ku en oo oikein varma..  
http://download.cnet.com/Rpg-Maker-VX/30...15920.html
Onko tuo hyvä paikka hankkia VX, vai onko joku muu sivu parempi/varmempi?  :-?

http://tkool.jp/products/rpgvx/eng/download.html Tuolta toka linkki. Tongue

//Ja ekasta linkistä lataa itse ohjelman.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)