• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Yleinen VX keskustelu
Thread Modes
Rpg Maker -sarjan uusin osa ottaa monessa asiassa takapakkia XP:hen nähden. Esimerkiksi kartat muistuttavat huomattavasti XP:tä enemmän klassisia Rpg -pelejä. Hahmot eivät enää ole XP:n tapaan kahden ruudun korkuisia, vaan muistuttavat ennemminkin Final Fantasy nelosen iloisia pikku-ukkoja. Täten myös karttojen tyyli on monella tapaa XP:tä yksinkertaisempi, mikä ei välttämättä kuitenkaan ole heikkous. Puitteiden yksinkertaisuuden vuoksi sisällöstä on pystytty luomaan varsin monipuolinen. Ja myöntää täytyy, että vanhalle tuli oikein nostalginen olo noita kuvia katsellessa... 2K:sta tutut facesetit ovat tehneet comebackin, mikä ainakin minun mielestäni on varsin positiivinen uudistus siitäkin huolimatta, että ne oli XP:henkin helppo skriptata takaisin. Taistelussa on palattu systeemiin, jossa hahmojen statsit sijaitsevat päällekkäin ja valikko on ikkunan vasemmassa reunassa. Battlerssien kohtalosta en tiedä mitään. Pahasti näyttää siltä, että Enterbrain on ratkaissut battler-ongelman jättämällä kyseisen rasitteen kokonaan pois tästä versiosta. Toivon, että tämä on ainoastaan promo-screenshottien luoma harha.

Lyhyesti: Tämän päivän tiedoilla vaikuttaa siltä, että VX on joko graafinen versio 2003:sta tai riisuttu versio XP:stä. Päätä itse.

Julkaisupäivä Japanissa: 27.12.2007

http://www.enterbrain.co.jp/tkool/produc...index.html

Reply
Katos vaan.. Viimein saatiin uusi versio RPG makerista. Täytyy kyllä myöntää ettei todellakaan ollut sitä mitä odotin.

Pakko kai se on jatkaa XP:llä..

http://www.google.com/translate?u=http%3...en&ie=UTF8

Tossa lisää tietoa ohjelmasta. Ilmeisesti ei ole kiilaamassa XP:n edelle vaan pyrkii "pikkuveljen" asemaan parannettuna 20** versiona..

Reply
Ihme "IhQ söpöö!" anime tyylistä grafiikkaa, tolla ei mitää vakavaa väännetä, enemmänkin jotain iloista teletappi tuppikupisoopaa.

Reply
Miksikäs olette noin negatiivisia?

2k3-tyyppinen pelityyli yhdistettynä XP:n kaltaisiin grafiikkoihin? 10/10. Jos tuo ei ole liian kallis niin voisin hyvinkin hankkia. Grafiikka on todellakin neoretroa (isopäisiä hyvällä grafiikalla) joka näyttää ainakin minun silmääni kauniilta.

Jos mahdollista niin joskus tuonnempana alan vääntää tällä =).

Reply
Quote:Ihme \"IhQ söpöö!\" anime tyylistä grafiikkaa, tolla ei mitää vakavaa väännetä, enemmänkin jotain iloista teletappi tuppikupisoopaa.
Onko jotain "anime-tyylistä" grafiikkaa vastaan? Japanilainen ohjelmahan tuo on, joten ihan ymmärrettävää tämä sinun "anime-tyylinen" grafiikka. Samahan on ollut vanhoissakin Rpg Makereissa, paitsi XPConfusedsä suurin osa valmiista hahmoista näyttää aika typeriltä.
Grafiikka kyllä hivelee minun silmiäni, parempia kuin edellisissä. Taidankin jättää väliin Rpg Maker 2000 projektisuunnitelmat ja odottaa tätä ;D
[Image: 1243533315-vivi-sig.png]

Reply
Ei mulla mitään anime hahmoja vastaan ole, mutta noi on noita chibi hahmoja, eli ihQ söpöjä, ja en vaan pidä niistä :S

Reply
Tuo näyttää tosi hyvältä RPG Makerilta. RPG Maker VX taitaa olla uudistettu versio 2003Confusedesta, luulisin. Onkohan tuossa enemmän toimintoja kuin muissa RPG Makereissa?

Reply
Tekijää EI rajoiteta käyttämään noita lilliputtihahmoja, vaan homma toimii samalla tavalla kuin RMXPConfusedsä. Itse kyllä odotan tätä paljon, vaikuttaa huomattavasti käyttäjäystävällisemmältä kuin XP.
Projektit:<br />- Final Fantasy: Lunar Utopia<br />- Sundering Heaven &amp; Earth

Reply
Aika veikeän näköinen... Kyllähän tuota voisi kokeilla, jos koeaika tulisi siihen, niinkuin varmaan tuleekin. Mutta todennäköisesti pysyn XP:n käytössä.
&quot;Joulu on taas, joulu on taas, kattilat t?ynn? puuroo!&quot; *laulellen*

Reply
Oma mielipiteeni on se, että hahmot ovat yksinkertaisen kauheita.. Olisivat vain pysyneet XP:n kaltaisissa grafiikoissa.

Ja hintaahan ohjelmalle tulee todennäköisesti noin satasen verran.

Ja huomioikaa se, että jouluna tuleva on japanilainen käännös.

Reply
Mielestäni nuo characterit eivät ole nyt niin hirveen kauheita mutta kyllä nuo XP:n hahmoille häviää. Ja voisihan tuossa sitten käyttää XP:n hahmoja. Crafiikat ovat mielestäni ihan hyvän näköisiä. Saattaisin tuota kokeillakkin kun se enkunkielisenä ilmestyy. Ja mistäs sitä tietää, jospa enterbrain yllättääkin jollakin tuoreella uudistuksella!  Smile
[Image: allinonelogojp3.png]

Reply
[Image: images?q=tbn:ANd9GcQAzMK6vMy8-AJ5KG1WW21..._C_YusxLnA]

Reply
Onhan toi ihan kivan näköinen. Itse ainakin pidän, mutta taidan silti pysyä XPConfusedsä koska en tykkää
tämän ohjelman characterista, mutta mapit näyttää ihan kivalta. Pitää kokeilla, koska minusta RPG maker 2k3 on mahatva ohjelma

Reply
Taidan ainakin kokeilla kun tulee. Näytti hienolta... Smile
[Image: userbar-vip.png]<br /><br />Huomasitko muuten, ett? kulutit juuri pari sekuntia el?m??si lukiessasi t?t

Reply
Grafiikat ihan ok,tuossahan on kuitenki vielä RGSS..?
"Kuin pokemonia pelaisi".. Big Grin

Voihan sitä kokeilla ja jos en pidä ni XP:llä jatkan ku siitä oon maksanutki Wink
[Image: 6pz0yoj.jpg]<br />[Image: staradmin.gif]<br />[Image: staradmin.gif]<br />

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)