• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Skriptikysymykset
Thread Modes
Quote:
Quote:Minäsanoinnäinjanäinjänäinjänäin

Säädä attributet databasen system välilehdeltä ja lisää niitä Item/Weapon/Armor välilehdeltä itemeille vain rastimalla atribute oikeasta reunasta.

Ei löydy. Kuva ei kerro mitään, mutta siis tarkalleen missä ihmeessä muka voi databasessa säätää attributeja?http://i116.photobucket.com/albums/o17/S...anapua.gif

Samoin item välilehden oikeassa reunassa ei ole mitään rastittavaa, kuin state changet ja elementit.

Reply
Element = Attribute.

Reply
Kiitos Mursu

Reply
Quote:Element = Attribute.

Eli ilmeisesti Postalityn Attribute Smile

Reply
Muutin otsikon \'Scripteihin liittyvät kysymykset\' tähän muotoon: \'Skriptikysymykset\', sillä tuo on vähän turhan pitkä otsikko. Lisäksi Script on ihan Skripti suomeksi, ja suomalainen foorumihan tämä on Wink

Reply
Tarttisin semmoisen menu scriptin, silent hill tyylisen..

[Image: nohack1kh.jpg]

Vasen yläkulma, näkyy hahmon kuva, vaikkapa minun battleri, ja tuolla taustalla näkyy vihreää, se meinaa että hahmo on täysin terve..

Sitten ylä keskellä, Equipment, mikä ase on käytössä.

Oikee yläkulma, näkyy kaikki mitä voi tehdä tietylle esineelle, aseen voi ottaa käyttöön tai ladata, pelissäni EI OLE yhtään pyssyjä tms. pitkänmatkan aseita, pelissä vältällään taisteluja, mutta ei siitä sen enempää...

Keskellä selataan tavaroita, samasta inventorystä löytyy kaikki. Alapuolella on tietoa esineestä.

Alavasen, Options, tämän voi ehkä jättää pois..

Alakeskellä Exit, poistuu pelistä.

Alaoikea Map, avaa kartan.

Eli menu hommat hoidetaan yhdessä ikkunassa kaikki, paitsi jos katsellaan jotain vaik paperia, niin silloin aukeaa kuva siitä ja tulee jotain tietoa.. vaikeesti selitetty, toivottavasti tajusitte.

Tarvitsen tämän!!

Reply
Pumppaan tähänkin eloa.

*pumppati pumppati pump pump*

Tarvin jonkunlaisen Fog of War scriptin, tai sen voisin eventeilläkin tehdä jos joku neuvoo. Eli hahmon ympärillä olisi jonkin sortin ympyrä, jossa näkee kaiken, sitten se alkaa haihtumaan paksummaksi ja sitten on ihan umpisumua ja ei näe mitään. Toivottavasti tajusitte.

Reply
Tämän saa ihan Fogilla minun mielestä tehtyä.

Reply
Sillähän sen saa myös, mutta silloin näkyy seinien yli, scripti varmaankin katsoo sen on passabilityt milaiset.

Reply
http://www.creationasylum.net/index.php?showtopic=17056

20 minuutin etsiskelyllä löytyi Wink

Itse tarvitsisin kuvilla toimivan titlen, jossa on mahdollisuus tehdä kuvat Loadille New Gamelle ja Quitille
Tein ilman scriptejä

Reply
Noniin.

Lähinnä skriptausta tunteville: Millä skriptillä saa tietyn variablen arvoksi, joka on varuste varustettuna tietylle hahmolle (varusteen ID).

Esim Aluxesilla on varuste Steel Sword (ID 2) ja sormus (ID 123)

Miten saan variablet A ja B noiden ID:ksi, esimerkiksi
$game_variables[1] = game_actor.weapon_id
tai jotain tuohon suuntaan :F

//joo ei sittenkään mitään... tajusin että tuo ON $game_variables[ID] = $game_actor[X].weapon_id Big Grin

Reply
Löytyiskö keltää musiikkisoitin skriptiä, jolla vois kuunnella musiikkia, jonka on kuullut aikaisemmin pelissä?
[Image: 1337db5.png]<br />

Reply
Polraudio teki melko toimivan jukeboxi skriptin:
http://www.creationasylum.net/index.php?showtopic=17738

Reply
Kuinka voin laskea scriptien avulla joukkueenjäsenten maksimimäärää yhteen? Tarttisin jotta mun CMS toimisi.
edit/ Ja kuinka voin saada blizzardin beastiaryn menusta auki? Olen saanut jo nappulan "Beastiary" end gamen alle. Ja sitten vielä tämä: Kuinka saan alueen menusta, jossa on mustaa (= ei mitään) olemaan läpinäkyvä?

Reply
Tuosta läpinäkyvyydestä en osaa sanoa, mutta tuo menuhomma tulisi näin:

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)