• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: [XP] Moshroom\'s Menusystem v. 0.4
Thread Modes
#1
Postitin vanhalle foorumille kerran omatekoisen valikkosysteemini... Ajattelinpa tässä uudelleenpostittaa sen (+ Hiukan kehittyneempänä /korjailtuna). Skripti tulee kuutena tekstitiedostona, joista kukin vaikuttaa omaan osaansa valikkoa. Skripti tarvitsee myös RGSS SDK:n toimiakseen.

Normaali valikko:
[Image: menu_base.jpg]

Skill -valikko:
[Image: menu_skill.jpg]

Status -ruutu:
[Image: menu_status.jpg]

Versiohistoria:

0.1: Postality Knights Editionin pohjaskripteillä sekä RGSS SDK:n versio 1.5:lla luotu häkkyrä.
- Lisää Order -toiminnon, jolla hahmojen järjestystä taistelussa ja valikossa pystyy muuttamaan
- Lisää 80x80 kokoisen kasvokuvan valikkoon ja status -ikkunaan characterset -kuvan sijaan (kasvokuva ladataan kansiosta Pictures, ja sen nimen tulee olla sama kuin hahmon Battler -kuvan)
- Lisää valikon alareunaan Location -ikkunan, josta näkee aktiivisena olevan kartan nimen
- Kääntää valikon samoin päin kuin se on Final Fantasy -peleissä

0.2: Koko skripti kirjoitettu uudelleen aidon version pohjaskripteillä ja RGSS SDK:n versiolla 2.2
- Korjaa bugin, joka kaataa pelin, mikäli ryhmässä on alle 4 jäsentä, ja käytössä ei ole Postality Knights versio
- Siirtää Order -toiminnon oikealle paikalleen Statuksen yläpuolelle
- Korjaa Status, Save ja End -valikot siten, että kursori siirtyy niistä poistuttaessa oikeaan kohtaan
- Muuttaa Skill -valikon kaksisarakkeisesta yksisarakkeiseksi, siirtää statusikkunan ylhäältä oikealle, sekä lisää dataikkunan sen alapuolelle (dataikkuna ei tosin tee vielä tässä versiossa mitään. Se vain on siinä)

0.3: Skill-valikon dataikkuna toiminnassa

0.4: Uusittu Status-ruutu
- Näyttää Status-ruudun neljässä erillisessä ikkunassa, ja käyttää tilan muutenkin järkevämmin kuin alkuperäinen. Näyttää hienommalta
- Lisää Game_Actor-luokkaan uuden muuttujan class_position, joka näyttää hahmon sijoittumisen etu-, keski- tai takariviin. Lisää myös manuaalisesti (skriptistä käsin) muokattavan tiedon "Magic", jolla voi kertoa taikojahahmojen magian "värin" (esim. White, Black).

Käyttö:

Asenna skripti lisäämällä seuraavat osaskriptit heti mainin yläpuolelle (seuraavassa järjestyksessä)

RGSS SDK:n uusin versio:
http://www.rmxpu.net/owai/demos/The RMXP SDK 2.3 - Zip.zip

Itse valikkoskripti viitenä palana:
http://www.univelka.net/rmxp_res/moshmen...e_menu.txt (v. 0.2; päivitetty 19.11.2007)
http://www.univelka.net/rmxp_res/moshmen..._skill.txt (v. 0.3; päivitetty 23.03.2008) <- Toimii myös yksistään
http://www.univelka.net/rmxp_res/moshmen...status.txt (v. 0.4; päivitetty 20.05.2008)
http://www.univelka.net/rmxp_res/moshmen...e_save.txt (v. 0.2; päivitetty 19.11.2007)
http://www.univelka.net/rmxp_res/moshmenu/scene_end.txt (v. 0.2; päivitetty 19.11.2007)

Värilliset HP, MP ja EXP -palkit:
http://www.univelka.net/rmxp_res/moshmen...t_bars.txt

(tuntemattomaksi jääneen japanilaisen skriptaajan tekemät palkit, joita olen muuttanut siten, että ne näyttäisivät hyvältä. Suosittelen käytettäväksi yhdessä valikkoskriptini kanssa, mutta ne toimivat myös yksistään)

MODIFY: Gradient Bar -skriptin alkuperäisen version tekijä on RPG Advocate
 
Reply
#2
Kaunis, yksinkertainen ja toimiva valikko. Itse käyttäisin, jos tämä ei bugaisi muiden tärkeiden skriptien kanssa.
8/10
 
Reply
#3
Minkä kanssa tämä muka bugaa? o_O
 
Reply
#4
RTABin kanssa, mulla ainekin.. Valitti jostain rivillä 2000 jotain. NilClassista..
 
Reply
#5
Minulla bugaa RTAB koska minulla on Blizzardin muokkaus siihen, (Blizz-ART 3 Player RTAB) ja se bugaa lähes kaikkien hyödyllisten skriptien kanssa :p.
Sain kuitenkin menun ja muut tärkeät sisään.
 
Reply
#6
Juu RTAB:illa bugaa :S
[Image: 6pz0yoj.jpg]<br />[Image: staradmin.gif]<br />[Image: staradmin.gif]<br />
 
Reply
#7
Statusikkuna päivitetty versioon 0.4
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)