• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: 2k* kysymykset
Thread Modes
#1
Tänne kaikki RPG Maker XP:tä vanhempiin RPG Makereihin liittyvät pikkukysymykset.

NIMI VAIHDETTU -Tsura
 
Reply
#2
No aloittaa minun tämä kysely...

Eli mahdollisesti helpomalla ensin, eli rm 2k3 kyseessä...
Onko mahdollista vaihtaa hahmon battle sprite samaan tyyliin, kuin esim. faceset tai character sprite?

Sitten toinen...ehkä vähän turhaa minun taidolla lähteä tätä yrittämään, mutta haasteita pitää olla
 
Reply
#3
1. Change class-vaihtoehdolla toimii. Tee identtinen class, jossa on vain eri battler
 
Reply
#4
Minulla on RPG Maker 2000...
Tiedän miten saadaan vaihto ehdot, mutta miten saa "Yes" tai "No" vastauksen jälkeen eri tekstin..? [smiley=dankk2.gif] etukäteen!

Edit: Ja miksi, kun vaihdan paikka, en pysty liikkumaan siinä seuraavassa paikassa???
Sillein teleporttaan ja siihen se sitten jumittuu...
 
Reply
#5
Quote:Minulla on RPG Maker 2000...
Tiedän miten saadaan vaihto ehdot, mutta miten saa \"Yes\" tai \"No\" vastauksen jälkeen eri tekstin..? [smiley=dankk2.gif] etukäteen!

Edit: Ja miksi, kun vaihdan paikka, en pysty liikkumaan siinä seuraavassa paikassa???
Sillein teleporttaan ja siihen se sitten jumittuu...

Ekaan:
Jos käsitin oikein, niin teeppä sitten näin. Eli kun lisäät vaihtoehdon ilmestyy Event commands ruutuun Yes- ja No- handler. Sitten kirjoitat Yes-Handlerin alle sen tekstin mitä haluat hahmon sanovan yes-vaihtoehdon jälkeen ja sama juttu No-handlerin alle.

Ja toiseen:
Kannattaa varmistaa, ettei hahmosi teleporttaudu seinään, veteen tai muuhun vastaavaan, jolloin hahmosi ei voi liikkua.
 
Reply
#6
Kiitos mutta nyt tuli toinen ongelma...
Kun henkilö löytää vaikka Potionin, niin hän voi ottaa saman potionin niin monta kertaa kuin haluaa!
Miten saisin sen sillein että potion sitten katoaisi?
 
Reply
#7
Tee switch. Tässä allu2525:hen kirjoittama ohje: http://www.isopaha.arkku.net/rpg_maker/test/switch.html
 
Reply
#8
Minulla on ihan vaihteen vuoksi pulma...
 
Reply
#9
Tee conditional branch -> if item [Vesi] in possession.
 
Reply
#10
Laita ukkeli 2 antamaan item "Vettä".

Sitten ukkeli 1:lle Conditional Branch: item "Vettä" in inventory.

Ja sitten vain laitat ko. conditional branchin sisälle (ei siis elsen alle) vaikka viestin "Toit vettä!" ja lopuksi switch laittamaan että ukko ei hoe samaa uudelleen ja uudelleen.


Edit: Hiton Ani!!
 
Reply
#11
Teen tätä peliäni 2000Confusedella ja en mistään ole löytänyt Conditional Branchia... Voiko joku laittaa sillein
sinne->sinne->ja sinne->... tyyliin mistä sen löytää?
 
Reply
#12
Conditional operation toiselta nimeltään.

Mappi > Event layer > Avaa event > New Event > Conditional branch/operation > Item XXX in possession.

Jos ei tuolla löydä niin huh huh :O
 
Reply
#13
Onko se sama asia kuin Event Conditional? En vain löydä Conditional branch/operationia...
Outoa, tai sitten olen harvinaisen tyhmä.
 
Reply
#14
Huoh.

Se Conditional Branch/Operation löytyy ihan samalla tavalla kuin Show Picture ja Message Smile
 
Reply
#15
Sieltä Events Commandeista ei löydy mitään Co alkuista paitsi Comment...
Miten tää ny on mahdollistaaaaa?
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)