• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: 2k* kysymykset
Thread Modes
Tänne kaikki RPG Maker XP:tä vanhempiin RPG Makereihin liittyvät pikkukysymykset.

NIMI VAIHDETTU -Tsura

Reply
No aloittaa minun tämä kysely...

Eli mahdollisesti helpomalla ensin, eli rm 2k3 kyseessä...
Onko mahdollista vaihtaa hahmon battle sprite samaan tyyliin, kuin esim. faceset tai character sprite?

Sitten toinen...ehkä vähän turhaa minun taidolla lähteä tätä yrittämään, mutta haasteita pitää olla

Reply
1. Change class-vaihtoehdolla toimii. Tee identtinen class, jossa on vain eri battler

Reply
Minulla on RPG Maker 2000...
Tiedän miten saadaan vaihto ehdot, mutta miten saa "Yes" tai "No" vastauksen jälkeen eri tekstin..? [smiley=dankk2.gif] etukäteen!

Edit: Ja miksi, kun vaihdan paikka, en pysty liikkumaan siinä seuraavassa paikassa???
Sillein teleporttaan ja siihen se sitten jumittuu...

Reply
Quote:Minulla on RPG Maker 2000...
Tiedän miten saadaan vaihto ehdot, mutta miten saa \"Yes\" tai \"No\" vastauksen jälkeen eri tekstin..? [smiley=dankk2.gif] etukäteen!

Edit: Ja miksi, kun vaihdan paikka, en pysty liikkumaan siinä seuraavassa paikassa???
Sillein teleporttaan ja siihen se sitten jumittuu...

Ekaan:
Jos käsitin oikein, niin teeppä sitten näin. Eli kun lisäät vaihtoehdon ilmestyy Event commands ruutuun Yes- ja No- handler. Sitten kirjoitat Yes-Handlerin alle sen tekstin mitä haluat hahmon sanovan yes-vaihtoehdon jälkeen ja sama juttu No-handlerin alle.

Ja toiseen:
Kannattaa varmistaa, ettei hahmosi teleporttaudu seinään, veteen tai muuhun vastaavaan, jolloin hahmosi ei voi liikkua.

Reply
Kiitos mutta nyt tuli toinen ongelma...
Kun henkilö löytää vaikka Potionin, niin hän voi ottaa saman potionin niin monta kertaa kuin haluaa!
Miten saisin sen sillein että potion sitten katoaisi?

Reply
Tee switch. Tässä allu2525:hen kirjoittama ohje: http://www.isopaha.arkku.net/rpg_maker/test/switch.html

Reply
Minulla on ihan vaihteen vuoksi pulma...

Reply
Tee conditional branch -> if item [Vesi] in possession.

Reply
Laita ukkeli 2 antamaan item "Vettä".

Sitten ukkeli 1:lle Conditional Branch: item "Vettä" in inventory.

Ja sitten vain laitat ko. conditional branchin sisälle (ei siis elsen alle) vaikka viestin "Toit vettä!" ja lopuksi switch laittamaan että ukko ei hoe samaa uudelleen ja uudelleen.

Edit: Hiton Ani!!

Reply
Teen tätä peliäni 2000Confusedella ja en mistään ole löytänyt Conditional Branchia... Voiko joku laittaa sillein
sinne->sinne->ja sinne->... tyyliin mistä sen löytää?

Reply
Conditional operation toiselta nimeltään.

Mappi > Event layer > Avaa event > New Event > Conditional branch/operation > Item XXX in possession.

Jos ei tuolla löydä niin huh huh :O

Reply
Onko se sama asia kuin Event Conditional? En vain löydä Conditional branch/operationia...
Outoa, tai sitten olen harvinaisen tyhmä.

Reply
Huoh.

Se Conditional Branch/Operation löytyy ihan samalla tavalla kuin Show Picture ja Message Smile

Reply
Sieltä Events Commandeista ei löydy mitään Co alkuista paitsi Comment...
Miten tää ny on mahdollistaaaaa?

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)