• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: VX kysymykset
Thread Modes
Osaisiko joku sanoa kuinka saan esim. sellasen event crystalin kiiltämään kun oon tehny jonkun sortin questin?
Ja jos vain viitsii, voi kertoa kuinka questi tehdään, kun olen aloittelija tässä jutussa Big Grin
[Image: userbar-xpuser.png]<br />[Image: userbar-vxuser.png]<br />

Reply
Quote:Kuulkaas ystävät, olen nyt pihalla sillä sain nyt hankittua VX:n täysversion ja nyt minua kiinnostaa että mihin rakoon minä laitan Battle floorsit jotka latasin täältä.
Latasin sieltä myös message backejä joten mihin ne laitetaan

Se on eräs japaninkielinen ja täten oletettavasti japanilainen RPG resource sivusto ja on sielä ilmeisesti muutakin...

Tämä täytyy muokata skripti osiosta.. tai helpompi on vaihtaa uuteen tiedostoon sama nimi, joka on jo tuolla battle floor kansiossa tai mikä nyt olikaan..
Skriptin vaihtamiseen en muista mistä tämä kyseinen toiminto tapahtuu, mutta siellä täytyisi olla jokin rivi josta käy ilmi minkäläinen tausta sinulla on pelissäsi.

Sitä en tiedä miten vaihtuvia taustoja- kenttien mukaan tehdään, mutta jos joku tietää niin vois kirjottaa skripti pätkän ja kertoa minne väliin se pitäisi tunkea.

Ai niin vielä sellainen juttu.
En saa ABS toimimaan koska se peli jumittuu aina kun vihollisia on ruudulla enemmän kuin 3 ja tällöin peli yksin kertaisesti jäätyy täysin !
En muista että mistä löysin kyseisen skriptin mutta se on kyllä ihan kamalan huolimatomasti tehty.
[Image: images?q=tbn:ANd9GcQAzMK6vMy8-AJ5KG1WW21..._C_YusxLnA]

Reply
Noniin, krediitit menee Fungukselle inspiraatiosta Big Grin
Voisin laittaa tähän sen jos joku ei tiedä miten  Tongue
Tai näin siis minä tein sen:
3 hahmoa partyssa.
Ensimmäinen kysyy sen ja kaksi muuta mies ja toinen nainen, ja nimeäsi. Suosittelen nimen laittamista näillä kahdelle jälkimmäiselle Male ja Female. Ja hahmo joka kyselee introssa oli minulla Intro.
(kaikki heidän spritet voit valita itse btw)
Tee Intro mappi. Se  voi olla kokonaan musta mutta näyttää tyhmältä
jos mustassa sonnassa kelluu jokin hemmo... :o
Laita tekstiä alkuun jos haluat, siis että hahmo kysyy oletko mies vai nainen.
Sitten show choices:
Male:Change party remove Intro
Change party remove Female
Name input processing 10 characters
Female:Change party remove Intro
Change party remove Male
Name Input processing 10 characters

Jotenkin näin tajuatte varmaan. Ja jos haluatte parantaa/korjata niin sanokaa vain Wink

Ja vielä kiitokset Fungukselle tästä!

Reply
Show choices: Male/Female

Male
- Change Party: Add Male

Female
- Change Party: Add Female

Jotenkin tuohon tyyliin. Big Grin

Joku muu osaa kertoo paremminkin.

Reply
Suurkiitos!
Minä söhellän tuon peliini. Big Grin
(Ja hyvin onnistuikin)

Reply
Quote:Osaisiko joku sanoa kuinka saan esim. sellasen event crystalin kiiltämään kun oon tehny jonkun sortin questin?
Ja jos vain viitsii, voi kertoa kuinka questi tehdään, kun olen aloittelija tässä jutussa Big Grin

Laitat crystalin eventtiin kaksi sivua. Ensimmäisellä sivulla laita grafiikaksi crystal, joka ei loista. Toiselle sivulle laita preconditioneista switch [0001:questcompleted] (esimerkki) ja grafiikaksi crystal joka kiiltää. (Tietääkseni täytyy laittaa vielä animation typestä continuous.)

Reply
Voiko VX:llä tehdyn pelin resoluution vaihtaa? Miten?

Reply
Periaatteessa kyllä, käytännössä vain skriptin avulla mutta en ole vielä nähnyt yhtään sellaista skriptiä.

Reply
Quote:Voiko VX:llä tehdyn pelin resoluution vaihtaa? Miten?

*Clicks*

Reply
Jos jollakulla on template vx hahmoille, kehtaatko antaa moisen mulleki sillä en googlella löytänyt...
Siis semmonen minkä avulla kohdistaa charecterit.
Lähinnä tämän scriptin vuoksi tarvitsisin...
Composite Character
Hep Löytyy täältä Tongue
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Quote:Jos jollakulla on template vx hahmoille, kehtaatko antaa moisen mulleki sillä en googlella löytänyt...
Composite Character

Käsitinkö oikein, että tuon skriptin avulla voi laittaa hahmoille tavaroita päälle? Semmoista olen aina halunnut. :o

//Ei kyllä auta kun käytän 2k3. Pitäisi varmaan joskus hankkia VX. Tongue

Reply
Quote:
Quote:Jos jollakulla on template vx hahmoille, kehtaatko antaa moisen mulleki sillä en googlella löytänyt...
Composite Character

Käsitinkö oikein, että tuon skriptin avulla voi laittaa hahmoille tavaroita päälle? Semmoista olen aina halunnut. :o

Tuommoinen on aika helppo toteuttaa myös common eventeillä. Hankalinta taitaa olla vain hahmojen vaatteiden tekeminen Tongue

Reply
Quote:
Quote:
Composite Character

Tuommoinen on aika helppo toteuttaa myös common eventeillä. Hankalinta taitaa olla vain hahmojen vaatteiden tekeminen Tongue

Systeemihän on helppo tehdä, mutta 5 eri paikkaa, mihin voi laittaa varusteen, joutuisi tekemään jokaisen eri yhdistelmän. Tongue

Reply
Tietääkö kukaan Sideways Battle System -scriptiä VX:lle? Siis sellaista, mikä oli esim. RM2k3Confusedsa. Itse olen koittanut etsiä, mutta löytämäni scriptit eivät toimi.

Reply
Enu tanketai SBS. Ootas niin laitan sulle linkin. Se on siitä kans hyvä et siinä voi käyttää ihan deffucharruja, kuhan ne erittelee ja laittaa sen dollari merkin eteen. Demo opastaa.
http://www.zshare.net/download/615422601266e644/#
Tuo on extra demo. En muista mainitaanko siinä mistä se on hankittu, mutta tuo on hyvä SBS. Itse käytän Rozariassa sen XP käännöstä.
Ja VX versiota VX peleissäni...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)