• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Suomen kieli pelissä!
Thread Modes
Elikkäs, olen aloitteleva RPGmaker junnu, eli olen tehny joitakin pieniä... (Tusina pieleen menneitä, keränny niillä ideaoita) mutta nyt luulen, että voisin aloittaa oikean projektin, lyhyen RPG pelin suomeksi. Onko mitään ideaa lähteä tekemään peliä englannin kielellä, jos vasta harjoittelee ja kokeilee suomalaista yleisöö sillä?

Aika hyvin olen kirjoittanu käsikirjoituksen ja sitä olen viilannu,(Epäonnistuneiden projektien kautta) (Mun tapa saada aikaseksi jotain on tehdä pätkiä ja kokeilla miten se pätkä elää pelissä).

Mutta joo, ajattelin, että jos tekisin pelin suomeksi, eihän se ole ongelma loppujen lopuksi, en aijjo tunkea peliä isoille markkinoille... niinkun esim Laxius powerit tai laxius forcet jotka on muuten hienoja tekeleitä...

Edit: Anteeksi kamalasti, väärä foorumi, olsi varmaan keskusteluun tämä pitäny laittaa, pahoittelen hajamielisyyttäni. Toivottavasti tästä ei tule sanktioo :/

Reply
Olen minäkin ihan aloittelija. Ja teen tämänhetkistä projektia suomeks. Miks ei? :o

Reply
Sanotaan näin, että suomi kuulostaa välillä vähän hassulta, mutta ei se ongelma ole. Englantia suosittelen kaikille, mutta jos äidinkieli taittuu paremmin ja enkku on täynnä typoja niin silloin ehdottomasti suomea.
Miettii itse, että llä olisi pelaajan kannalta miellyttävin vaihtoehto.
Smile

Reply
Heippa

Minä ehdoitan suomenkielistä. En tiedä osaatko englantia miten hyvin, mutta suoraan sanoen, jos ei osaa englantia, on sellaista kapulaista vääntöä suorastaan vastenmielistä yrittää lukea. En tarkoita mitään sanavaraston monipuolisuutta tai edes lauseiden yhtenäisyyttä, vaan ihan perusjuttuja - oikeinkirjoitusta, sanajärjestystä, pilkkujen paikkaa, jne... Kun tällaisissa menee monilta todistettavasti sormi suuhun jo suomen kieltä sepostaessa. Jos tosiaan luulet osaavasi vetää ainakin 9+ oikein, niin siitä vain (tosin tuskinpa kysyisit jos näin olisi), loput korjautunevat betatestaajien avustaessa. Joillakin tekijöillä saattaa olla sellainen uskomus että heidän on pakko tehdä englanniksi vaikka mikä olisi, kun muutenhan jää ne jumalattomat kansainväliset fanilaumat aivan kylmäksi :D :D Omaksi ja harvojen muiden iloksihan näitä lähinnä tehdään. Uskallan väittää ettei tältä foorumilta tulla mitään oikeaa "menestyjää" koskaan näkemään. Todistakaa minut vääräksi.

Reply
Suosittelen englannin kieltä, sillä suomen kieli kuulostaa joskin liian kornilta aina peleissä, ainaki RPG-peleissä. Jos englanti kusee niin voihan sitä tietenkin ettiä jonkun ketä voi korjata kirjoitusvirheet tai kirjoittaa ihan kokonaan dialogin.

Reply
Jos ei osaa englantia mutta haluaa silti tehdä pelin englanniksi, suosittelen rallipelin tekemistä. Big Grin

voikun on ihkua

Reply
olen minäkin aloittelija ja teen pelejä suomeksi.ei sillä väliä millä kielellä tekee kunhan tekee ;D oon itekki vasta jotaki pikkupelejä teheny

Reply
Quote:olen minäkin aloittelija ja teen pelejä suomeksi.ei sillä väliä millä kielellä tekee kunhan tekee ;D oon itekki vasta jotaki pikkupelejä teheny  mutta harjottelen niillä. Big Grin
Ketjuun kommentoitiin viimeksi helmikuussa, joten ehkä se on jo kuollut. Ja myös siihen Lord Craft -ketjuun kommentoitiin viimeksi viime vuonna. ;>
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Quote:
Quote:olen minäkin aloittelija ja teen pelejä suomeksi.ei sillä väliä millä kielellä tekee kunhan tekee ;D oon itekki vasta jotaki pikkupelejä teheny  mutta harjottelen niillä. :D
Ketjuun kommentoitiin viimeksi helmikuussa, joten ehkä se on jo kuollut. Ja myös siihen Lord Craft -ketjuun kommentoitiin viimeksi viime vuonna. ;>
En oikein ymmärrä miksi necropostaamisesta valitetaan niin paljon. Jos uusilla käyttäjillä on esimerkiksi sanottavaa asiasta, miksei he eivät voi kommentoida jo valmiina olevaan ketjuun, sen sijaan, että tehtäisiin uusi ketju, koska vanha on "kuollut". Sitä paitsi vanhojen ketjujen nostaminen voi tuoda uusia näkökulmia, sekä uusilta että vanhemmiltakin käyttäjiltä

Ja, jotenkin tuntuu että uudempia käyttäjille valitetaan necropostauksesta aina, kun taas vanhemmat käyttäjät säästyvät siltä kohtalolta, jos sattuvat joskus necropostaamaan.

Reply
Quote:
Quote:
Quote:olen minäkin aloittelija ja teen pelejä suomeksi.ei sillä väliä millä kielellä tekee kunhan tekee ;D oon itekki vasta jotaki pikkupelejä teheny  mutta harjottelen niillä. :D
En oikein ymmärrä miksi necropostaamisesta valitetaan niin paljon. Jos uusilla käyttäjillä on esimerkiksi sanottavaa asiasta, miksei he eivät voi kommentoida jo valmiina olevaan ketjuun, sen sijaan, että tehtäisiin uusi ketju, koska vanha on "kuollut". Sitä paitsi vanhojen ketjujen nostaminen voi tuoda uusia näkökulmia, sekä uusilta että vanhemmiltakin käyttäjiltä

Ja, jotenkin tuntuu että uudempia käyttäjille valitetaan necropostauksesta aina, kun taas vanhemmat käyttäjät säästyvät siltä kohtalolta, jos sattuvat joskus necropostaamaan.
Niin ja jos kuolleisiin aiheisiin ei saisi postata, ainoastaan off-topicciin saisi postailla.

EDIT: Ai niin, ja foorumilla tosiaan on myös oikeat moderaattorit joille voi sen homman jättää ettei tarvitse kaikkien päteä [/pätemys]
[Image: 12_by_neenya-d4ky00c.png]

Reply
Quote:
Quote:
Quote:

Niin ja jos kuolleisiin aiheisiin ei saisi postata, ainoastaan off-topicciin saisi postailla.

EDIT: Ai niin, ja foorumilla tosiaan on myös oikeat moderaattorit joille voi sen homman jättää ettei tarvitse kaikkien päteä [/pätemys]
Kyllä vanhan ketjun saa minun puolestani nostaa... jos siihen on järkevä syy. Tästä uudesta viestistä kukaan ei varsinaisesti koostunut mitenkään.
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:

Kyllä vanhan ketjun saa minun puolestani nostaa... jos siihen on järkevä syy. Tästä uudesta viestistä kukaan ei varsinaisesti koostunut mitenkään.
Muistaakseni säännötki sanoo samaa mitä MaRa, ja ite oon samaa mieltä asiassa.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Necroilu jossa tarjotaan vain omia näkemyksiä ja uutta tietoa ei minusta sinänsä ole ongelma, ainakaan jos ketju on yhä ensimmäisellä sivulla. Kokonaisuudessaan foorumi kuitenkin on 99 % kuollut niin ei pari necromanceria haittaa. Toisaalta voisihan sitä tehdä uuden aiheenkin? Makuasia kai.

Sen sijaan on aika turhaa vastata jonkun viestiin, joka on postattu joskus vuonna miekka ja kypärä. Jos jollakulla tekee mieli keskustella tästä asiasta vielä, niin jatketaan tätä keskustelua kuitenkin jossain muualla kuin täällä, ok?

Reply
Joihinkin peleihin sopii suomi. Joihinkin peleihin taas ei...

Reply
Ahhh delicious necromancers....

Minusta Necroilun pitäisi olla yhtä sallittua kuin Jermakin moderaattoristatus (LOL JERE <3<3 ÄLÄ BÄNNI). Siis... Foorumi on tosiaan kuollut.. Nytkään kukaan ei ole vastannut viesteihini 30sec sisällä, siis mitä. Nyt alkaa mennä jo vähän liian double, triple, quadruple negative. Pointtini oli siis se että muotoilijanrauhastani kutkuttaa taas: Mitäs jos vanhat viestit muuttuisivat vähitellen ruskeammiksi (heh) väriltään ikääntyessään, kun taas uudet olisivat tällaisia hienoja sinisiä? Lopulta vuosia vanhat viestit olisivat niin tahraisia että niitä tuskin näkisi lukea, ja noobit ei sitten postailisi niihin, kun ei saisi hittoakaan selvää. Tietenkin tällainen uudistus vaatii niin hullua taitoa varmasti koodaajalta että huhhuh. Pitääpä laittaa muistiin kuitenkin. Minä keksin uuden jutun, äiti!

EDIT: Siis! Neenyä kävi äsken tossa ja varmaan katsoi kaikki minun upeat postaukseni eikä vastannut mihinkään! Ihme karvainen zombie

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)