• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: XP kysymykset
Thread Modes
Mä en oikein tajunnu missä siellä on ne itse scriptit. Pitkä lista scriptien nimiä, mutta missään ei itse scriptejä.
Ja sitten oliko tuo Enu Takentai XP se sideview battle system?

Reply
Joo, EnuSBS XP tuttavallisemmin, sillä alkuperänen EnuSBS tehtiin VX:lle.
Ja ne scripti löytyy kyllä kuhan oikeesti katot sitä ekaa postia. Ne on niin isoja että ne on spoilerin sijaan laitettu linkkeinä tekstitedostoihin.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Nyt löyty. Mut se caterpillar scripti on niiden kaikkien muiden seassa! Ja mä haluun vaan sen! Miten mä löydän sen? :\'(

Reply
Quote:Nyt löyty. Mut se caterpillar scripti on niiden kaikkien muiden seassa! Ja mä haluun vaan sen! Miten mä löydän sen? :\'(

Miten olisi hieman oma-aloitteisuutta vaikka Googlen käytössä? Sinne heittämällä "RPG Maker XP Catepillar script" löytyi välittömästi seuraavanlainen sivu: http://www.kobrasrealm.net/forum/index.p...topic=1014

Reply
*facepalm* Juu olin ihan kokonaan unohtanu googlen! Kiitos!

Reply
Quote:Nyt löyty. Mut se caterpillar scripti on niiden kaikkien muiden seassa! Ja mä haluun vaan sen! Miten mä löydän sen? :\'(
Miten olisi että lukisit sen help filen mikä RMXPn mukana tulee. Saat sen esille F1Confusedtä. Ja mitä tulee siihen Catepillariin, etit sen kohan misä lukee Catepillar false (false sinisellä) ja kirjotat falsen tilalle true.

Reply
Miten saan tehtyä silleen, et kun jotkut on ladannu mun pelin, ja mä teen siihen jonku questin, nii et ne vois ladata siihen sen questin ilman että menettää savee? Niiku DSällä voi joihinki peleihin lataa lisää juttuja netistä. (esim. Pokemon Ranger: Guardian Signsissä pystyi/pystyy lataaman kaks questii lisää)
Ja sit, et miten voi tehä ennen titlee jonku intron? Siis jonku .avi tiedoston.

Vielä yks kysysmys: Miten mä saan mun tiimiin viis party memberii samaanaikaan? Scriptejä?

Reply
1. Lisää peliin quest, julkaise peli netissä ja kehota pelaajia siirtämään save-tiedosto uuteen versioon. >___>
2. ja 3. Script. Käytä vaikka Googlea.
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
En äkkiseltään itse keksiny et miten saisin tehtyä, niin kysytään.
Miten mun onnistus tehä liikkuvia guardeja, jotka reagois pelaajaan, mutta vain jos nämä näkee pelaajan (pelaaja on kohtisuoraan samalla akselilla eventin kanssa, ja eventti katsoo pelaajaan päin).

Oma arvioni on scriptin pätkä ja conditional branch...

Reply
Quote:En äkkiseltään itse keksiny et miten saisin tehtyä, niin kysytään.
Miten mun onnistus tehä liikkuvia guardeja, jotka reagois pelaajaan, mutta vain jos nämä näkee pelaajan (pelaaja on kohtisuoraan samalla akselilla eventin kanssa, ja eventti katsoo pelaajaan päin).

Oma arvioni on scriptin pätkä ja conditional branch...

Onnistuisi varmaan eventeilläkin pelaajan ja guardien koordinaateilla leikkien, mutta enpä suoraan osaa sanoa miten. Voisin vaikka kokeilla tätä itse.

Reply
Se että pelaaja on samalla akseli-koordinaatilla on helppo juttu.
Ongelma on se että vartijat reagoisivat vain jos "näkevät" pelaajan.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 2 Guest(s)