• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: CBS (eli Custom Battle System) keltanokille
Thread Modes
Eli, tässä ketjussa annan pienen tuton siitä, miten tehdä hyvin yksinkertainen taistelusysteemi eventeillä Rpg Maker 2000/2003:lla. Tätä varten tarvitset tiedon näistä asioista:
-Mitä ovat variablet
-Miten käytetään Simulate enemy attack -komentoa
-Message-koodit

Tässä on pieni väsäämäni vuoropohjainen systeemi, joka kertoo, kuinka helppoa se voi olla. : D

Tattadadaa!

Toivottavasti tämä auttaa alkuun taistelusysteemin teossa. =)

Ja creditsit Rowan-nimiselle tyypille heron charsetin muokkauksesta.
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Harmillisesti mun kone bugaa ku yritän käynnistää tätä. Jähmettyy mustaan ruutuun eikä tee oiikein mitään. Pitäny sulkea alt + F4:llä tuo ohjelma, mutta vaikuttaa hyvältä. Josko jollain videon kaapaus ohjelmalla, kuten suht kevyellä ja ilmasella CamStudiolla kuvaisit youtubiin siitä videon...?
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Mulla toimii ihan hyvin. :-?

Mutta kävely voisi olla nopeampikin. Big Grin

Reply
Hieno battlesystem. Tosin siitä puuttuu puolustus, itemien käyttö ja pakoon juokseminen, mutta toisaalta ne voi tehdä itsekin. Kävely olisi voinut olla hiukan nopeampaa.
Muuten hieno, hyvää työtä!  Smile

Reply
Njuu, tämä on aika yksinkertainen versio, mutta tämä oli lähinnä auttamassa alkuun. Ja tulossa on päivitetympi versio, jossa näkyy hahmon HP ja MP erikseen eikä messagessa. Ja vihuillekkin tulee jonkinlainen Al.

@Pkp: En osaa kyllä sanoa, mikä tuossa on. Kai mie voin koittaa laittaa JuuTuubiin jotain.

//Ei kun ei. CamStudio hidastaa saatanallisesti peliä ja videossa kuva tulee paljon myöhemmin kuin ääni, joten ajoitus on päin [highlight]anusta[/highlight]. >.< Toimiiko koneellasi joku muu 2k3:n peli?

Reply
Ihan tommoinen hyvä keltanokka versio on, muistuttaa vaan joitakin kaksintaistelu systeemejä mitä oon joskus tehny.

Reply
Ajattelin jatkaa tätä kyseistä CBS:ää, mutta valitettavasti viruksen takia se poistui koneeltani ja lataus on nähtävästi vanhentunut, joten en voi ladata tuota. :/ Ei kellään sattuisi tätä löytymään?

Reply
Gomenasai for zeh dubbelpost, mutta olen ikävä kyllä onnistunut löytämään tämän projektin yhdeltä muistitikulta, joten olen päättänyt jatkaa tutoni kehittelyä. Aluksi teen hahmolle oman elämämittarin, teen komentoikkunan ja lisään taisteluun mukaan esineet ja viholliselle kunnon AI:n (siis ei pelkkää normihyökkimistä). Jos tutoni saa sitten vielä huomiota tai ehkäpä jopa suosiota, kehittelen vielä pienen vahinkoalgoritmin. Wink

Reply
Linkki ei toimi! :\'( Pistäkää se äkkii takas! Mie haluu testaa! Big Grin

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)