• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Maailmaltahan ei kuulu!
Thread Modes
Ehdotuksena voisin sano, että Isopaha yrittäisi saada yhteistyökumppanikseen vaikkapa RPGRevolutionin ja/tai RPGMakervx.netin ylläpitäjiä.

Itse en kyllä tiedä paskaakaan näistä yhteistyökumppanitsydeemeistä, joten älkää nostako sanan miekkaa minua vastaan äskeisen ehdotukseni johdosta.

Minusta "Maailmalta kuuluu"-osio saa olla, kunhan sinne tulee tarpeeksi usein materiaalia.
[Image: pienipinenmiesavaruus.png]<br />[Image: clixsense_gpt468x60a.png]

Reply
Quote:No miksi kyseenomaisesta yhteistyöstä huolimatta Maailmalta kuuluu-alue on pystyyn kuollut?

Se, että teen yhteistyötä, ei tarkoita sitä, että raportoisin kaiken foorumille. Alue kuolee pystyyn, jos sille ei ole sisältöä ja tätä olen nimenomaan sanonut: etsikää yhteistyökumppaneita sen sijaan, että käyttäisitte aikanne niiden puutteesta raportoimiseen.

Quote:Sasu ei ole postituslistallani, mutta enemmän kuin useasti olen häneltä kysellyt neuvoa ja informoinut The Codexin etenemisestä ilman, että olen tarvinnut siihen kokonaista foorumialuetta.

Alueen yhteistyökumppanuus ei ole pelkkien RPG Maker projektien etenemisen raportointia. Puhutaan paljon isommista kuvioista, kuten omassa tapauksessani kokonaisten uusien ohjelmien suunnitteluista ja työstämisestä. Yhteistyökumppanit avustavat toisiaan esimerkiksi mielipidekyselyiden ja tiedottamisen kanssa.

Quote:Mikä analogia. Rinnastat keskeneräisen sivuston tilanteen yhteen foorumialueeseen. Omasta mielestäni rpgmaker.fi voisi toki laittaa tauolle, kunnes se on valmis ja toimiva.

Mielestäni aivan pätevä vertaus. Se, että foorumin alueella ei tapahdu mitään, ei tarkoita sen tilan muuttumista kuolleeksi. Samalla tapaa emme oleta rpgmaker.fi sivuston kuolleen vaikka Sase ei sinne hiljattain ole sisältöä lisännyt. Alueelle lisätään tarvittaessa sisältöä ja se toimii tilanvaraajalle sopivaa hetkeä odottaen.

Quote: Ja aika koittaa... joskus? Eli käytännössä ei koskaan. Siltä ainakin näyttää, kun alue eli perustamisensa jälkeen huiman kuukauden kunnes kuoli. Ja mitään järkeä laittaa marginaalista sisältöä kokonaiselle omalle alueelleen? Moiset kuulumiset menisivät oikein hyvin vaikkapa Uutisiin tai ilmoituksiin.

Kuten jo aikaisemmin totesin, alue odottaa sisältöä ja lisää kyseisiä yhteistyökumppaneita. Millä tapaa nämä uutiset kuuluisivat kyseisellä alueelle sen määritelmän ollessa "Forumia koskevat uutiset ja ilmoitukset..."?

Quote:Argumentum ad hominem.

Argumenttini viittaa siihen, että en ole kuullut teiltä vakuuttavia perusteluita, jolloin asian jauhaminen on omaan korvaani kovin pakkomielteistä.

Reply
Emme me vain nillitä ja valita tässä. Haluamme vain uudistaa foorumia paremmin toimivammaksi. Maailmalta kuuluu on turha alue, joka vain saa foorumin näyttämään sekavammalta ja siltä että sitä on päivitetty viimeksi kaksi vuotta sitten. Muitakin alueita voisi yhdistellä että foorumista tulisi paljon dynaamisempi, mutta tästä olen jo puhunut aikaisemmin että ei siitä nyt enempää.

Sinä taasen tunnut olevan tämän tästä uudistuksia vastaan, koska "jos se ei ole rikki, niin mitäpä tuota siitä muuttamaan."

Quote:\"Se, että alueella ei tapahdu mitään ja se on kuollut ei kelpaa perusteluksi, koska olen myös perustellut miksi se on siinä oltava.\"

Syytä miksi Maailmalta kuuluu -tulisi olla olemassa ei tule koskaan toteutumaan, tai ainakin hyvin pienellä todennäköisyydellä. Kului vuosi ilman että mitään alueella tapahtui, ja uskonpa että kuluu vielä vuosi ja kolmas. Pitäisikö meidän perustaa tänne XBOX360 projektialue ihan siltä varalta että joskus vielä tulee Rpg Maker XBOX360? Tai Ps3?

Ja vaikka jotain tapahtuisikin niin kaikki "maailmalta kuulumiset" voisivat olla nätisti Uutisissa ja tiedotteissa vaikkapa yhtenä sticky-aiheena sitä varten. Kokonainen aihealue niin marginaaliselle asialle on kohtuutonta.

Quote:Alue kuolee pystyyn, jos sille ei ole sisältöä ja tätä olen nimenomaan sanonut: etsikää yhteistyökumppaneita sen sijaan, että käyttäisitte aikanne niiden puutteesta raportoimiseen.
Jos kerran sinäkään adminina et niitä yhteistyökumppaneita saa lisää, niin miten me muut saisimme? En minä ainakaan saa, tuskin Sasukaan, tai Fungus tai Jermakki. Niinpä alue kuolee pystyyn ja se on turha. Yhteistyöhön liittyvät asiat voisivat mainiosti olla Uutisissa ja tiedotteissa, sillä eikös Maailmalta kuuluu -alueen tehtävä ole nimenomaan tiedottaa asioista? Nuo ulkomaiset pelit voisi vaikka nakata Viihteeseen.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)