• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Oma elämänkerta-peli-kilpailu
Thread Modes
Elikkäs siis... Ideana on tehdä RPG Makerilla peli, joka kertoo elämänkertasi. Nimet saavat olla muutettuja. Mielenkiintoisin peli voittaa.

Itse en aio tuomariksi, enkä välttämättä kilpailijaksikaan, joten jätän tämän jonkun toisen käsiin. Jos kuitenkin vaaditaan aiheen aloittajan olevan tuomari tai kilpailija niin sitten voin olla jompikumpi.

Mitäs sanotte? Onnistuuko?
[Image: pienipinenmiesavaruus.png]<br />[Image: clixsense_gpt468x60a.png]

Reply
Hyvä ideahan tämä on.. Vaan että vaikee muistaa kaikkea mitä on tapahtunut elämän aikana.. Varsinkin vanhempien jotka ei muista ees eilistä kun on tullu vähän ryypättyä. Minä ainakin osallistun. Mut en halua tuomariks, sillä en osaa kauheen hyvin pelata mitää rpgm makereil tehtyjä pelejä.. Koska en niitä pelaa paljoa.

//Saako olla ihan mikä tahansa RPG Maker, mitä käyttää?
UU kärpänen

Reply
Tämähän olisi hyvä tilaisuus aloittaa Story of the Seal uudestaan VX:llä... Mutta taidan jättää väliin. :D

Reply
Quote://Saako olla ihan mikä tahansa RPG Maker, mitä käyttää?

Mikä tahansa käy, mutta ei valitella sitten, että 2003Confusedsa ei ole sellaisia mahdollisuuksia kuin XPConfusedsä, jotta saataisiin lisäpisteitä.

Reply
Loistava idea, tosin itseäni ei kiinnosta tehdä/pelata peliä jossa hahmo herää aamulla, istuu 12h koneella ja menee nukkumaan. Samaa oravanpyörää creditseihin asti.

Toivottavasti joku osallistuu, olisi kiva nähdä mitä syntyy.

Reply
Tekisi mieli kehua loistavaksi, mutta... En jaksa valehdella. Henk. kohtasesti idea tuntuu tyhmältä, sillä en usko että kenenkään elämän kerrallista peliä jaksaisi pelata... Sillä, en usko että kukaan meistä olisi niin mielenkiintoinen, että moista roinaa kannattaisi harkita. Minua kiusattiin koulussa, enkä halua elää sitä aikaa uudelleen millään muotoa...
Joten, anteeksi nyt vaan, mutta en usko että touhussa on mitään järkeä.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Jea, ja joillain saattaa olla elämässään sellasia kokemuksia joita ei halua kaikkien tietävän. Ja mikä elämänkerta se olisi jos jotain jätetään pois : o
Software is like sex; it's better when it's free. <br />-Linus Torvalds

Reply
No kyllähän nyt kaikilla on elämässään huonot hetkensä ollut. Varsinkin minulla, sillä olen myös ollut koulukiusattu, mutta nykyään olen hyvässä "valta-asemassa."

Mistä muut tietävät, että jätät jotain pois? Miksi ei saisi, jotain synkimpiä salaisuuksiaan salata? Harvalle tapahtuu mitään jännää joka päivä, joten ajattelin tehdä tyylin "3 viikon kuluttua" jne.

Olisi pitänyt minun kuitenkin pistää lainausmerkit tuohon elämänkertaan, koska eihän ketään halua tehdä yli kymmentä vuotta kestävää peliä, jonka suurin osa tapahtumista ovat toistuvia.

Voi myös tehdä jonkun tietyn päivän/hetken omasta elämästään, joka olisi kiintoisa tjs.

Tämän peliprojektikilpailun aiheena on myös itsensä esittely RPG-pelien pelaajille sopivalla tavalla. Ajattelin pelin tyyliä sellaisena "Hei minä olen Sepi ja kuten varmaan huomasitkin tuo on isoveljeni, Napi."

No jos tätä ei pystytä hyvänä ideana pitämään niin poltetaan koko setti. Onko kellään sytkäriä lainata?

Reply
Quote:Tekisi mieli kehua loistavaksi, mutta... En jaksa valehdella. Henk. kohtasesti idea tuntuu tyhmältä, sillä en usko että kenenkään elämän kerrallista peliä jaksaisi pelata... Sillä, en usko että kukaan meistä olisi niin mielenkiintoinen, että moista roinaa kannattaisi harkita. Minua kiusattiin koulussa, enkä halua elää sitä aikaa uudelleen millään muotoa...
Joten, anteeksi nyt vaan, mutta en usko että touhussa on mitään järkeä.

Kaikki ovat varmaan ollut tavalla tai toisella kiusattuja joskus itseni mukaan lukien mutta nyt jälkeenpäin kun ajattelee isompana niin pidän asiaa aika hauskana koska olin kummiskin aina luokan vahvin ja kun minua kiusattiin niin kiusaajat olivat hangessa niskaperse otteella Big Grin Oisihan tämä ihan hieno idea tutustua foorumin tyyppeihin mutta pikemminkin pelinä jossa kerrotaan enemmän ihmisestä ja sen kiinnostuksen aiheista eikä elämästä koska se on jo liian henkilökohtaista.
Aina voi voittaa

Reply
Yleisin pelityyppi rpg makerilla tehdessä on fantasia, joka on niin kuin "arjesta pakenemista". Ja koska oletetaan, että suurin osa täällä pitää fantasia seikkailusta, he eivät pidä siitä arjesta, josta fantasiassa yritään paeta...

Eli sanon että huono idea. Jonkinmoisen kilpailun kyllä voisi keksi kun en ole ainakaan itse huomannut sellaisia lähiaikoina....
[Move]oOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoO [/Move]

Reply
Quote:Yleisin pelityyppi rpg makerilla tehdessä on fantasia, joka on niin kuin \"arjesta pakenemista\". Ja koska oletetaan, että suurin osa täällä pitää fantasia seikkailusta, he eivät pidä siitä arjesta, josta fantasiassa yritään paeta...

Eli sanon että huono idea. Jonkinmoisen kilpailun kyllä voisi keksi kun en ole ainakaan itse huomannut sellaisia lähiaikoina....

Fantasia saattaa olla yleisin pelityyppi RPG Makerilla tehdessä, mutta muuten tuo kyllä on paskapuhetta! Vaikka fantasiassa yritetään "paeta arjesta", niin ei se sitä tarkoita, etteikö toisten ihmisten arkeen olisi mukava tutustua. Näin saataisiin toisiin ruudun takana istuviin parempi tuntuma.

Ja vaikka oletuksena on, että suurin osa pitää fantasioista, niin kieltääkö se heitä pitämästä muista genreistä? Genrejä on monia, joita on hyödynnetty myös RPG Makerilla peliä tehdessä. Minusta ihmiset voivat pitää arjesta kertovista peleistä, jotka eivät kuitenkaan kerro heidän itsensä arjesta.

Reply
Idea on varsin huono, ei monenkaan elämä täällä ole mitään Matti Nykäsenä olemista. Jos itse tekisin elämänkerta-pelin niin ei muuta näkyis kun vaan toistuvia samoja arkipäiviä. Pikemminkin menis lähes aina näin:

1. Tyyppi herää.
2. Tyyppi menee kouluun.
3. Hän tulee koulusta
4. Tekee läksyt
5. On tietokoneella
6. Menee nukkumaan

ja sama paska toistuu. En tajua kuka mistään arkinen perseenpyyhkintä-ja-again pelistä pitäis.

Reply
Quote:Idea on varsin huono, ei monenkaan elämä täällä ole mitään Matti Nykäsenä olemista. Jos itse tekisin elämänkerta-pelin niin ei muuta näkyis kun vaan toistuvia samoja arkipäiviä. Pikemminkin menis lähes aina näin:

1. Tyyppi herää.
2. Tyyppi menee kouluun.
3. Hän tulee koulusta
4. Tekee läksyt
5. On tietokoneella
6. Menee nukkumaan

ja sama paska toistuu. En tajua kuka mistään arkinen perseenpyyhkintä-ja-again pelistä pitäis.

Eih... Ei nyt tarvitse jokaista helvetin päivää tehdä! Yksi merkittävä päivä riittää. Kyllä tiedän, että otsikko on harhaanjohtava, mutta olen kertonut tästä hieman ylempänä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset käyttää aivojanne...

Reply
Quote:Idea on varsin huono, ei monenkaan elämä täällä ole mitään Matti Nykäsenä olemista. Jos itse tekisin elämänkerta-pelin niin ei muuta näkyis kun vaan toistuvia samoja arkipäiviä. Pikemminkin menis lähes aina näin:

1. Tyyppi herää.
2. Tyyppi menee kouluun.
3. Hän tulee koulusta
4. Tekee läksyt
5. On tietokoneella
6. Menee nukkumaan

Quote:Loistava idea, tosin itseäni ei kiinnosta tehdä/pelata peliä jossa hahmo herää aamulla, istuu 12h koneella ja menee nukkumaan. Samaa oravanpyörää creditseihin asti.
Quote:Yleisin pelityyppi rpg makerilla tehdessä on fantasia, joka on niin kuin \"arjesta pakenemista\". Ja koska oletetaan, että suurin osa täällä pitää fantasia seikkailusta, he eivät pidä siitä arjesta, josta fantasiassa yritään paeta...
Quote:Jea, ja Ja mikä elämänkerta se olisi jos jotain jätetään pois : o
D\'oh, kun sitä ollaan niin ahdaskatseisia. Forrest Gump -elokuva on käytännössä elämänkerta Gumpin elämästä, eikä siinä ole mitään 24/7 dataamista tai vessassa juoksua. Kaiken lisäksi siitä on varmasti leikattu pois vaikka ja mitä "Gumpin" elämästä, ja se on silti elämänkerta.

Ja vaikka meistä tuskin kukaan on ollut Vietnamin sodassa, luonut suurkatkarapuyritystä tai juossut ympäri Amerikkaa, ei meidänkään elämämme ole ollut pelkkää tylsyyttä. Ehkä tapasit joskus pienenä tosi hyvän kaverin, jonka kuitenkin "kadotit"? Ehkä joku sukulaisistasi kuoli joskus ja se oli paha paikka? Milloin aloit vaikkapa Rpg Makerittamaan? Millainen eka koulupäiväsi oli? Heh, tuskin meistä kukaan edes odottaisi jonkun käyneen morjestamassa Tarja Halosta jos toisen elämänkertapeliä pelaisi. It\'s the little things that make up the life. Yksi ongelma tosin saattaa olla se, että suurin osa porukasta on niin nuorta ettei ole vielä "kerännyt" kovinkaan merkittäviä tapahtumia, mutta tuskin kilpailun ideana onkaan luoda mitään 10h eeposta?

Btw, ksi hyvä idea muuten suunnitella pelihahmoja on perustaa heidät vaikkapa kavereiden pohjalta. Erilaisia juonikohtauksia taasen voi keksiä omista kokemuksista : P

Itse voisin osallistua tähän, jos vain olisi aikaa. Tällä hetkellä arki ja Töh Cyydex vievän leijonanosan aikaan :/

/Text Barrage ceased

Reply
No vihdoinkin joku ymmärtää! Kiitoksia, Mursu!
Itse en jaksa kuluttaa näppäimistöäni enää tuon asian selittämiseen.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)