• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Millä rpg ärpäkkeellä (ohjelmalla) pelisi teet?
Thread Modes
Jos tälläinen aihe on jo, niin en vain jaksanut etsiä, mutta kysäisenpä nyt teiltä ihmisiltä, että teettekö pelejä, ja jos teette, niin miten ja millä ohjelmalla. Olisi mukava tietää. Olenkohan minä ainoa pelkkää vx käyttävä (no käytän myös ig makeria), vai mitä te käytätte?

Reply
enemmän käytän 2k3, mutta joskus vanhemmalla koneellani jaksan säätää XP:n kanssa. Mitään valmista en kyllä koskaan ole saanut kasaan Big Grin
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
VX

Reply
Sillon ku jaksaa ja/tai muistaa, tulee lähinnä XP:llä härpäköityä... VX oli ainakin aikoinaan turhankin yksinkertaistettu olemukseltaan, enkä siitä niin kiinnostunut...
Pitäs tutkia tuota VXA:ta että onko se ässä-hai vai pelkkä floppi...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Nyt on käytössä VX Ace ja pakko sanoa, että on huomattavasti joustavampi kuin VX eikä siihen nähden oikein mitään puutteita. Tykkään databasessa erityisesti näistä eri erityisominaisuuksista, mitä voi antaa eri hahmoille, varusteille, yms. Helppo tehdä esim. varusteita, jotka equipatessa vaikkapa antavat tiettyjä skillejä. Älkääkä sanoko, että no hei, tuokinhan hoitui ennenkin skripteillä. Pointti on se, että Acella hoituu ilman. Noin yleensäkin enemmän säätämisenvaraa kuin VX:ssä.

Skriptejäkin löytyy yhtä hyvin, joiltain osin jopa parempia vastaavia, kuten vaikka Victorin loistava Light Effects VX:n mielestäni puutteelliseen Kylock\'s Lightsiin verrattuna.

Reply
Käytän RPG Maker 2003 (vaikka uusia projekteija ei ole tullut yli vuoteen).
Ennen sitä käytin 2000Confusedta mutta melko pian siirryin käyttämään 2k3\'sta.
Helppo ja yksinkertainen, vaikka ominaisuudet ovatkin alkeellisemmat mitä nykyisin.  Smile

Reply
Nythä joku Cherry teki semmosen DynRPG:n RPG Maker 2k3:lle että saa jonkun skriptaustoiminnon RPG Makeriin. Saa pathfinding, tekstipluginin (mikä laittaa tekstiä mihin tahansa paikkaan, hyödyllinen CMS ja CBS systeemeille) ja ynnämuuta.

Reply
VX, en omista muita
Älä kysy. Olen se outo hyypiö joka saa hyviä ideoita jotka kaatuvat siihen että kukaan ei osaa/jaksa tehdä niitä.

Reply
VX, VX Ace ja UDK enimmäkseen nykyään, vaikka en tuolla jälkimmäisellä ole saanut mitään kovin merkittävää aikaiseksi
UU kärpänen

Reply
VX Acellä tullu viimeajat sähellettyä. On se parempi mitä VX, mutta sen verta erilainen ku XP että en osaa sanoa kumpi on niistä parempi.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Pyhänkoski;40932 Wrote:VX Acellä tullu viimeajat sähellettyä. On se parempi mitä VX, mutta sen verta erilainen ku XP että en osaa sanoa kumpi on niistä parempi.

Ace on kyllä mappauksen tasolla parempi kuin vx. Pelkästään vx resursseilla tehdyt pelit ovat... aika huonoja.

Reply
Shade Hunter;40933 Wrote:
Pyhänkoski;40932 Wrote:VX Acellä tullu viimeajat sähellettyä. On se parempi mitä VX, mutta sen verta erilainen ku XP että en osaa sanoa kumpi on niistä parempi.

Ace on kyllä mappauksen tasolla parempi kuin vx. Pelkästään vx resursseilla tehdyt pelit ovat... aika huonoja.
Tämä siis tarkoittaa että Pentin kartat tulevat olemaan syvältä .-.
Älä kysy. Olen se outo hyypiö joka saa hyviä ideoita jotka kaatuvat siihen että kukaan ei osaa/jaksa tehdä niitä.

Reply
Nyt omistan xp:en kokeiluversion ja on parempi kuin vx ja hitusen parempi kuin ace. Ainoa ongelma on uusienn scriptien vähyys, mutta kyllä niitäkin löytyy. Pelkästään msppauksen takia sitä kannattaa kokeilla. Ennen olin vx ihminen nyt kyllä olen (e)xp:en kannalla. Olisi pitänyt alusss ostaaxp eikä vx jos tarkemmin mietin pelkästään mappauksen akia.

Reply
Shade Hunter;41969 Wrote:Nyt omistan xp:en kokeiluversion ja on parempi kuin vx ja hitusen parempi kuin ace. Ainoa ongelma on uusienn scriptien vähyys, mutta kyllä niitäkin löytyy. Pelkästään msppauksen takia sitä kannattaa kokeilla. Ennen olin vx ihminen nyt kyllä olen (e)xp:en kannalla. Olisi pitänyt alusss ostaaxp eikä vx jos tarkemmin mietin pelkästään mappauksen akia.
Chaos Project.
Mene sinne.
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Kiitos MaRa, Smile Aika hienoja scriptejä löytyy.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)