13-10-2017, 11:47:34
RPG Maker MV oli alkukuukausinaan parhaiten tunnettu bugisesta versiostaan ja Steam-vammoista. Sen jälkeen perustavanlaatuiset bugit ovat pääasiassa korjattuja ja klassiset plugarimaakarit ovat onnistuneet niitä laastaroimaan tehokkaasti. Patreonin kautta oikein mehukkaasti rahoitettu Yanfly vieläpä pitää plugareitaan päivitettynä ja vie liitännäisiään eteenpäin aina uusien MV-päivitysten myötä.
Oman sivujuonteensa tarinaan tuottaa päivitys 1.5 ja sen jälkeiset päivitykset MV:een. GE:tä on nimittäin koetettu viedä mobiiliystävällisempään suuntaan. Jälleen on tarvittu laastaria, sillä mobiili"optimoitu" ei ole yhtä kuin desktopilla parhaalla mahdollisella tavalla toimiva peli.
Tästä sitten päästäänkin minun kohtaamiini mielenkiintoisiin ongelmiin. Näistä näkyvimpänä eräs cutscene-kohtaukseni, johon koetin yhdessä vaiheessa lisätä animaation, mutta se on ajat sitten poistettu. Jostain syystä GE kuitenkin välillä muistaa tällaisen stepin olleen olemassa ja toistaa salama-animaation epäsäännöllisen säännöllisesti. Olen koettanut toistaa bugia, mutta en ole saanut mitään selvää patternia, mikä aina toistaisi bugin. Kaikki asiaan viittaavat Eventit on tarkastettu, mitään animaatioon viittaavaa ei enää ole olemassa.
Toisekseen MV:n buildit jäätyy harvoin, mutta havaittavasti scene-vaihdoksissa. Tämä on kaikkein ärsyttävintä, sillä syy lienee jossain enginen omassa koodissa, minkä rakennetta en tunne. On mahdotonta edes arvella syytä, mistä tällainen toiminta johtuu. Jäätyminen kestää yleensä noin minuutin, joka kyllä saa peruspelaajan sammuttamaan pelin. Tympeä ongelma.
Oman sivujuonteensa tarinaan tuottaa päivitys 1.5 ja sen jälkeiset päivitykset MV:een. GE:tä on nimittäin koetettu viedä mobiiliystävällisempään suuntaan. Jälleen on tarvittu laastaria, sillä mobiili"optimoitu" ei ole yhtä kuin desktopilla parhaalla mahdollisella tavalla toimiva peli.
Tästä sitten päästäänkin minun kohtaamiini mielenkiintoisiin ongelmiin. Näistä näkyvimpänä eräs cutscene-kohtaukseni, johon koetin yhdessä vaiheessa lisätä animaation, mutta se on ajat sitten poistettu. Jostain syystä GE kuitenkin välillä muistaa tällaisen stepin olleen olemassa ja toistaa salama-animaation epäsäännöllisen säännöllisesti. Olen koettanut toistaa bugia, mutta en ole saanut mitään selvää patternia, mikä aina toistaisi bugin. Kaikki asiaan viittaavat Eventit on tarkastettu, mitään animaatioon viittaavaa ei enää ole olemassa.
Toisekseen MV:n buildit jäätyy harvoin, mutta havaittavasti scene-vaihdoksissa. Tämä on kaikkein ärsyttävintä, sillä syy lienee jossain enginen omassa koodissa, minkä rakennetta en tunne. On mahdotonta edes arvella syytä, mistä tällainen toiminta johtuu. Jäätyminen kestää yleensä noin minuutin, joka kyllä saa peruspelaajan sammuttamaan pelin. Tympeä ongelma.