• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan ([email protected])
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: RPG Maker MV
Thread Modes
#1
Miten onkaan menny taas pahasti ohi, että tälläinen uusi RPG Maker on tulossa.

Ominaisuuksista mainittakoon mm.
  • Skriptaaminen JavaScriptillä Rubyn sijaan
  • Multiplatform-tuki (Windows, OS X, Android, iOS, webbiselaimet HTML5:lla)
  • Hiiri- ja kosketus-tuki
  • Database tukee 2000 esinettä
  • Edestä tai sivusta kuvatut taistelut
  • 816x624 resoluutio eli spritejen koko 48x48!
  • Plugin manager: ilmeisesti scriptaamista helpoittava työkalu, jolla skriptejä voi kytkeä päälle ja pois
  • Event-haku: Eventtejä on mahdollista hakea kartoista, tälläinen ominaisuus on ilmeisesti ollut RPG Maker 2003Confusedsa
Lähteet:
Mielenkiintoista nähdä, että millaisella hinnoittelulle Enterbrain lähtee tämän kanssa. Jos ottaa vertailuksi esimerkiksi Game Makerin, joka tukee myös useampaa alustaa, niin siellä puhutaan sadoista dollareista.

Julkaisupäivä tuolle on ilmeisesti vielä tämän vuoden puolella, että kovin kauaa ei mahdollisesti tarvitse odotella.
 
Reply
#2
Oujea!!  Big Grin
Hienoa että RPG Makeria kehitetään eteenpäin, edellisestä versiostahan taitaa olla jo lähes 8 vuotta. Uusi versio tulee todellakin tarpeeseen, sillä pelaaminen on muuttunut radikaalisti sitten vuoden 2007.
Maccimaailmaan osittain siirtyneenä OS X -tuki on ilahduttava uutinen.  Saa nähdä minkälaisella hinnalla tuo tulee myyntiin, jos hinta pysyy kohtuullisena voisi sen ostoa harkita.

Ragido 3 on edelleen työn alla kuten myös Ragido RC, CRick, BP Blob Blob, Inside 2, Join 'n Enjoy ja muita ikuisuusprojekteja.
 
Reply
#3
Ou jeah, joku sentään on vielä hengissä foorumilla!

Onpas VX:n julkaisemisesti tosiaan vierähtänyt jo tovi. Vastahan sitä yritettiin saada japsi-versio toimimaan täällä foorumillakin kaikenmoisilla poppaskonsteilla Smile

Tuo on totta, että pelimaailma on muuttunut paljon ja ihan hyvä, että Enterbrainilla ymmärretään se. Arvoitukseksi tosiaan jää, että mihinkä hintaan tätä uutta käyttäjille tarjoillaan.

Quote:Ragido 3 on edelleen työn alla kuten myös Ragido RC, CRick, BP Blob Blob, Inside 2, Join 'n Enjoy ja muita ikuisuusprojekteja.

Parhautta!
 
Reply
#4
No nyt on melkoisen iloisia uutisia. Pakko ottaa, vaikka hinta voi olla hieman suolainen noiden porttausten takia.
 
Reply
#5
Quote:Vastahan sitä yritettiin saada [VX:n] japsi-versio toimimaan täällä foorumillakin kaikenmoisilla poppaskonsteilla [Image: smile.gif]
Eikä vain yritetty. Tammikuussa 2008 foorumimme oli RPG Crisiksen ohella ensimmäisiä paikkoja maailmassa, joista löytyi 100%:sti toimivat ohjeet VX:n japaninkielisen demoversion muokkaamiseen englanninkieliseksi täydeksi versioksi (ja vieläpä lain kirjainta (joskaan ei välttämättä henkeä) noudattaen). Muistan edelleen lämmöllä sitä hetkeä, kun keksin, miten system.rvdata:n attribuutti -tietueen kokoa pystyy muuttamaan manuaalisesti ilman, että tiedosto muuttuu lukukelvottomaksi VX:n demoversiolla.

Joka tapauksessa MV vaikuttaa mielenkiintoiselta. Android-yhteensopivuus herättää ajatuksen, että uusi RPG Maker saattaisi sisältää pientä uskottavuutta jopa kaupallisten pelien kehittämiseen. Odotan innolla.
 
Reply
#6
(21-08-2015, 22:59:44)Moshroom Wrote:
Quote:Vastahan sitä yritettiin saada [VX:n] japsi-versio toimimaan täällä foorumillakin kaikenmoisilla poppaskonsteilla [Image: smile.gif]
Eikä vain yritetty. Tammikuussa 2008 foorumimme oli RPG Crisiksen ohella ensimmäisiä paikkoja maailmassa, joista löytyi 100%Confusedti toimivat ohjeet VX:n japaninkielisen demoversion muokkaamiseen englanninkieliseksi täydeksi versioksi (ja vieläpä lain kirjainta (joskaan ei välttämättä henkeä) noudattaen). Muistan edelleen lämmöllä sitä hetkeä, kun keksin, miten system.rvdata:n attribuutti -tietueen kokoa pystyy muuttamaan manuaalisesti ilman, että tiedosto muuttuu lukukelvottomaksi VX:n demoversiolla.

Totta muuten turiset! Tuo lausahdukseni yrittämisestä ei tehnyt tarpeeksi kunniaa sille työlle mitä sen eteen varsinkin sinä teit Smile
 
Reply
#7
RPG Maker MV:n ennakkotilaus on alkanut!
Jos oikein ymmärsin niin hintaa tuolla on vain $71.99, eli halvalla lähtee kun katsoo ominaisuuksia. Smile
 
Reply
#8
Jos jostain onnistuu rahat repimään (tai muuten hankkimaan >.>) niin vois pian vaikka hankkiaki. Hinta ei ole kovin suolainen kun ajattelee mitä mahdollisuuksia (eniten harmittaa lähinnä tuo javascriptiin siirtyminen, ruby kun ei ollu niin jäykkä mitä monet ohjelmointikielet. Ei tarvii päättä kaikkea puolipisteeseen jne.) ohjelma sisältää, multiplatformista lähtien. Kyllä tämä jossain välisä pitää hankkia, se on varma.

BTW, osaako kukaan sanoa et voiko esim. Game Character Hubia (käytän toisinaan, tuli bundlessa kun ostin koko roskan bundlesta kerran) käyttää, edes teoriassa uusien sprite kokojen kanssa...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]
 
Reply
#9
RPG Maker MV tulee saataville tulevana perjantaina 23.10. Smile
 
Reply
#10
Kerro nyt ensitunnelmia Big Grin
 
Reply
#11
ostin just eilen pre orderin rpg MV, ja siis on 1000 kertaa parempi kuin vx tai ace. Suosittelen todella!

Teen juuri sellasta perus rpg.tä, julkaisen sen täällä jossain vaiheessa.
 
Reply
#12
Siinä makerissa kaikki on kohdallaan, sivutaistelusysteemi on aivan mahtava! Big Grin

Ja sillä voi tehdä ios tai browser html pelin!

Hahmonluontisysteemi on todella hyvä, vx acen systeemiin verrattuna MV hahmonluonnilla voi siis oikeasti tehdä ihan uskottavia hahmoja!

+ graphiikat on tosi hyvät, rpg maker innostukseni palasi!!! Jopa perus rtp on aivan huippua

.jpg   rpgmakermv1.jpg (Size: 131.25 KB / Downloads: 17)

.jpg   rpgmakermv2.jpg (Size: 336.84 KB / Downloads: 11)

.jpg   rpgmakermv3.jpg (Size: 473.97 KB / Downloads: 11)
 
Reply
#13
Mac-versiossa oli kuulemma ilmennyt jokin viimehetken ongelma, joten sille sitä ei olekkaan vielä saatavilla. Pitää koittaa Windows-koneessa.

EDIT: Steamin kautta saa Macillekkin. Pikaisesti testasin ja tutulta näyttää helppo käyttää :Smile
Macin "stand-alone" tms. versio tulee jossain vaiheessa.
 
Reply
#14
Tuli tälläin kysymys mieleen kun kerta mvConfusedsä on noita self switcei niin miten se toimii commond eventissä . Muokaako se vaan commond eventin self switchiä vai sit kartalla olevien kytkimiä. Ja jos muokkaa pelkästään commond eventin niin saako sitä jotenkin modattuu sillee et se haistelis noita kartalla olevia eventtejä.
[Image: images?q=tbn:ANd9GcQAzMK6vMy8-AJ5KG1WW21..._C_YusxLnA]
 
Reply
#15
(11-11-2016, 13:20:46)Rpg.Rof. Wrote: Tuli tälläin kysymys mieleen kun kerta mvConfusedsä on noita self switcei niin miten se toimii commond eventissä . Muokaako se vaan commond eventin self switchiä vai sit kartalla olevien kytkimiä. Ja jos muokkaa pelkästään commond eventin niin saako sitä jotenkin modattuu sillee et se haistelis noita kartalla olevia eventtejä.

Veikkaisin, että common eventin self switch viittaa nimenomaan common eventin self switchiin.
Muiden eventtien self switchejä saa muutettua skriptikomennolla, esimerkiksi:

Code:
var key = [3, 3, "A"];
$gameSelfSwitches.setValue(key, true);

Eli key sisältää [map_id, event_id, self_switch] ja switchin arvoksi asetetaan joko true tai false.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)