• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan ([email protected])
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Fakiiritemppu: Rpg Maker XP ACE
Thread Modes
#1
Testasin huvikseni ja omg, tämä toimii. XP-pelien laatua pystyy parantamaan korvaamalla game.exe ja rgssXXXX.dll ACE:n vastaavilla. Tämä ei mahdollista ACE:n skriptien käyttöä XP:ssä, vaan teknisesti tässä käytetään XP:n editoria, databasea ja skriptejä ACE-projektissa. Eli tässä tulee ACE:sta ainoastaan rubyn uudempi versio (moninkertaisesti sulavampi grafiikka) sekä fontti.

Luulen, että tämä toimii toiseenkin suuntaan, mutta siinä on tuskin mitään järkeä, sillä game.exe on parempi ACE:ssa ja editori XP:ssä. Demo:

http://www.univelka.net/rmxp_res/XP-ACE/RGSS3.7z

Tässä suomennetut ohjeet:

Vaihe1: Valmistelu

1) Hanki laillinen versio sekä XP:stä että ACE:sta
2) Luo kummallakin ohjelmalla uusi projekti. Sulje ACE projektin luomisen jälkeen, sillä et tarvitse sieltä muuta kuin muutaman tiedoston.

Vaihe2: RTP

3) Siirrä kaikki tarvitsemasi resurssit XP-RTP:stä XP-projektisi kansioon
4) Klikkaa valikosta Game/Select RTP... ja valitse 'none'

Vaihe3: Skriptit

5) Avaa RPG Maker XP:n ohje ja kopioi sieltä kaikki RPG:: -kirjastot (näitä on 32) skriptieditoriin kaiken muun yläpuolelle.
6) Korvaa Main tällä:

Code:
rgss_main {
 $DEBUG = $TEST = true            # Remove this when your project is finished.
 Graphics.resize_screen(640, 480) # Resizes the screen.
 # Prepare for transition
 Graphics.freeze
 $scene = Scene_Title.new
 # Call main method as long as $scene is effective
 $scene.main while $scene != nil
 Graphics.transition(20)
}

7) Lisää Mainin yläpuolelle tämä:

Code:
class Window_Base
 alias_method(:rmxptorgss3_initialize, :initialize)
 def initialize(*args)
   rmxptorgss3_initialize(*args)
   self.padding = 16
 end
end

8) Lisää Mainin yläpuolelle CustomTilemapAutotiles-luokka esim. täältä:

http://forums.rpgmakerweb.com/index.php?...-maker-xp/

Skriptivaihe on aikaavievä. Vaihtoehtoisesti lataa oma versioni täältä ja korvaa sillä pelisi data-kansion skriptitiedosto. Huomaathan, että ennen kuin voit korvata tiedostoja data-kansiosta sinun tulee sulkea RPG Maker.

http://www.univelka.net/rmxp_res/XP-ACE/Scripts.rxdata

Jotkut skriptit vaativat hiomista. Päivitän tuota skriptitiedostoa sen mukaan, kun opin itse lisää.

Vaihe4: Fontti

9) Kopioi ACE-projektin kansiosta Fonts-kansio XP-projektisi kansioon.

Vaihe5: Windowskin

10) Kopioi ACE:n windowskin XP-projektisi Windowskins-kansioon ja ota se käyttöön Databasesta.

Vaihe6: exe ja dll

11) Korvaa XP-projektisi game.exe ACE-projektisi game.exe:llä
12) Kopioi ACE-projektisi dll-tiedosto (rgss301.dll, tms.) XP-projektisi kansioon
13) Uudelleennimeä ACE-projektisi dll-tiedosto XP-projektin dll-tiedoston mukaan (rgss104e.dll, tms.). Jos unohdit tiedostonimen, tarkista se game.ini:stä
14) Avaa game.exe ja tarkista, että kaikki toimii. Jos valittaa, että proseduuria ei löydy, tarkista uudelleen dll-tiedoston tiedostonimi game.ini:stä. Käytä vaikka ctrl+c ja ctrl+v.

Vaihe7: Pelin viimeistely

15) Vaihda Mainissa $TEST-lippu false-tilaan.

Alkuperäinen viestiketju rpgmakerweb.com:n fooumilla:

http://forums.rpgmakerweb.com/index.php?...-tutorial/

Edit: Tämä on ilmeisesti sama, kuin Isopahan 1.1.2014 aloittamassa ketjussa (http://rpgmaker.fi/mybb/showthread.php?tid=1758). No, tässä on nyt joka tapauksessa suomennetut ohjeet XP:n ja ACE:n fuusioimisesta.
 
Reply
#2
Hieno homma, että sait suomennettua! Smile

Kun itse tuon postasin, niin olin sen verran laiska etten jaksanut testata onko tuolla vaikutusta. Nyt kun olit oikein demonkin laittanut
jakoon, niin innostuin kokeilemaan. Tuon eron uuden ja vanhan välillä näkee kyllä paljain silmin, on nimittäin todella smoothi tuolla uudemmalla Smile
 
Reply
#3
Ero vielä korostuu 8 ruudun juoksuskriptillä. Smile

Yksi heikkous tuossa on, että siinä ei toimi SDK. Onneksi aika moni SDK:lla kirjoitettu skripti ei itse asiassa käytä SDK:ta, joten ne on helppo konvertoida ei-SDK-skripteiksi yhden rivin poistamalla. Ongelmaksi muodostuvat sellaiset, jotka oikeasti hyödyntävät SDK:ta, esim. allekirjoittaneen valikkoskriptin skill ja status-ruudut (toisaalta ACE:n windowskin ja fontti ovat niin hienoja, ettei itse valikon tarvitsekaan olla niin viimeisen päälle).

Toinen ongelma, jonka olen tähän mennessä huomannut, on että taisteluruudussa tekstit ja gradientbarit jäävät nyt hahmojen alle. Tämä tosin lienee helppo korjata.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)