• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Kiusaaminen?
Thread Modes
Quote:Mull on ärsyttävää olla \"mokkeri\".
1. Kaikki mollaa mua, jos mä nyt vähän sanon jotain retardii.
2. Mun ulkonäköö haukutaan, vaikk oon siistin näköinen sukulaisten silmis.
3. Mua haukutaan 6h/Day luuseriks, \"Semmokseeks, miks nyt kutsutaan toista\" ja *Sniff* hom*ks. Ei niiku oo yhtään kaveria Sad
No sukulaisethan aina ovat kilttejä. 3 voin sanoa että olen itse ollut 1lk asti kiusattuna. Tiedän tunteen

Reply
Olen 13v.
[Image: GarfieldMasterbating.jpg]<br />

Reply
Kiusaaminen... Liian tuttu asia mulle. Mua kiusattiin koko saatanan peruskoulun ajan. Kannattaa, jos suinki mahollista, olla kiinnittämättä haukkumiseen ja muuhun vastaavaan mitään huomiota, sillä vaikka se on klisee, jos ne ei saa reaktiota aikaan, yleensä jättävät sitten rauhaan.

Jos eivät, kannattaa yrittää sanoa opelle tai rehtorille.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Itse olin kiusattu lähes koko ala-asteen ajan. Se tosin johtui siitä, että silloin itkin hyvin helposti jostain melko pienestä ja vaikutin melko retardilta (änkytin, sain ihan outoja ideoita, en aina ymmärtänyt puhetta, saatoin saada raivarin jos oikein ärsytettiin, pyöriskelin kävellessäni ja puhuin itsekseni). Ala-asteella kiusaamiseni oli kaikkein pahinta. Silloin se oli melko fyysistä, sitä tehtiin koko aja eikä kavereita oikein ollut (muutama oli vähän aikaa). Se alkoi mennä jo niin pahaksi, että usein koulussa vietin aikaa vessassa itkien. Siskoanikin kiusattiin siitä, että olen hänen veljensä. Ylä-asteelle mennessä olin melko helpottunut, sillä lähes kaikki kiusaajistani menivät eri luokille. Muutuin lisäksi myös vähän "normaalimmaksi", tosin olin silti vähän vielä "erikoinen". En ainakaan itkenyt enää niin helposti, en kävellyt hassusti, en puhunut itsekseni yms. Nykyään koen itseni jo lähes "normaaliksi". Tosin minua alettiin kiusata noin kahden kuukauden jälkeen, onneksi kuitenkin pienemmässä mittakaavassa. Sitä jatkui kunnes jotkut tytöt luokaltani (en tiedä ketkä kaikki, minulle vain kerrottiin, että muutamat tytöt luokaltani) kertoivat luokanvalvojalle asiasta. Se laskikin sitten aika paljon. Olin melko yksinäinen, mutta ainakaan minua ei kiusattu. Muutama uusi kaveri onneksi löytyi jo ja näytelmäkerhosta sain tekemistä muiden oppilaiden kanssa, joten minusta tuli myös hieman sosiaalisempi. Kasilla kiusaaminen alkoi hieman nousta, mutta ei mitenkään suuresti. Yksi parhaista ystävistäni tosin muutti kesälomalla eri puolelle Suomea, mutta olemme yhä Internetin kautta ja nykyään myös puhelimitse yhteydessä. onneksi sain uuden kaverin, jonka kanssa oli ihan kivaa. Suhteemme kuitenkin alkoi mennä alamäkeä, emmekä enää ole yhteydessä. Ysillä toinen parhaista kavereistani meni amikseen, joten aluksi oli vähän yksinäistä. Sitten kun menin japanin kielikurssille, tapasin yhden tyypin, jonka kanssa ystävystyimme nopeasti ja olimme melko kauan hyviä ystäviä... kunnes tämän muut "kaverit" härnäsivät häntä kaverinani olemisesta, joten hän lakkasikin olemasta kaverini ja rupesi sen sijaan härnäämään minua. Tuntui "lievästi" siltä, että olisi tullut selkäänpuukotetuksi. Hänellä on yhä minulta lainassa piirtopöytä, yksi peli ja yksi CD. Nykyään hän ei enää härnää, mutta ei silti ainakaan ole kaverini. Haluaisin kyllä olla vielä hänen kaverinsa, mutta se ei taida olla enää mahdollista. Onneksi sain nyt kaksi muuta ystävää. Siihen asti olin melko yksinäinen. Nykyään kiusaamiseni on mennyt lähes nolliin, mutta silloin tällöin joku sanoo jotain pientä. Tai no, viime aikoina muutamat ovat häiriköineet minua Facebookissa, mutta en kiinnitä siihen mitään huomiota ja poistan useinmiten lähes kaikki loukkaavat viestit.

Huhhuh, tulipas kirjoitettua romaani. :O Ja Valdelle, tuossa kohtaa kiusaaminen on mennyt niin pahaksi, että nyt on oikeasti pakko kertoa jollekulle, joka voi auttaa, esim. luokanvalvoja tai koulukuraattori. Lisäksi siihen ulkonäköön... kuvaile vähän ulkonäköäsi. millaiset hiukset ja millainen kampaus sinulla on? Millaisia vaatteita käytät? Millainen olet ruumiinmuodoltasi? Voi olla, että voit parantaa siitä jotain, jolloin olet ehkä vähän itsevarmempi, eikä sinua ainakaan ulkonäön perusteella kiusattaisi. Ja jos joku härnää retardista puheesta, niin yksinkertaisesti vältä puhumista. Erityisesti, jos et ole varsinaisesti mukana keskustelussa. Wink
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Muistan, kuinka vältin kiusaamisen ala-asteella olemalla sekä kiusaajien että kiusattujen kaveri. Saatoin kyllä itsekin kiusata välillä. .___.

Yläasteella ei ollut kuin jotain pienimuotoista huutelua seiskaluokalla, koska pelasin Pokémonia. Jätin nuo isojen poikien huutelut kuitenkin omaan arvoonsa. Itse asiassa en ole koskaan pystynyt ottamaan tuollaista henkistä kiusaamista tosissani ja olenkin lähinnä kuitannut kaiken maailman huutelut vain nauramalla.

Lukiossa porukka alkaa olla jo sen verran sivistynyttä, että koulukiusaamisen annetaan olla. Tietysti poikkeuksia on, mutta ainakaan meidän koulussamme en ole nähnyt mitään koulukiusaukseen viittaavaakaan. Kaikkien kanssa tullaan toimeen, vaikkei mitään sydänystäviä ehkä ollakaan.

Reply
Quote:Lukiossa porukka alkaa olla jo sen verran sivistynyttä, että koulukiusaamisen annetaan olla. Tietysti poikkeuksia on, mutta ainakaan meidän koulussamme en ole nähnyt mitään koulukiusaukseen viittaavaakaan. Kaikkien kanssa tullaan toimeen, vaikkei mitään sydänystäviä ehkä ollakaan.

Niin missä päin Suomea? Täälläpäin hyvin suuri osa lukiolaisista ovat uskomattoman lapsellisia.

Reply
Quote:Muistan, kuinka vältin kiusaamisen ala-asteella olemalla sekä kiusaajien että kiusattujen kaveri. Saatoin kyllä itsekin kiusata välillä. .___.
Samaa taktiikkaa käytin itsekkin ala-asteella, mutta nyt en jaksa enää"jakautua kahteen persoonaan"
UU kärpänen

Reply
Nyt menee paremmi ku ei oo muuta ku pari älykääpiötä, jotka aina kysyy nii IHQ. kysymyksii. Kavereita ei kyll oo saanu......
[Image: GarfieldMasterbating.jpg]<br />

Reply
Kiusaajan tausta on usein sellainen, että se on huonosta perheestä. (eli se on köyhä tai jotain) Se purkaa pahaa oloansa johonkin "heikkoon", "erillaiseen" tai "pienempään" ihmiseen.
Mun pikkuveljeä kiusataan ja välillä musta tuntuu, että pitäs vetää sitä kiusaajaa kuonoon... >Sad (vakka laitontahan se olis) Siltä se oikeesti tuntuu! :\'(

Reply
Quote:Kiusaajan tausta on usein sellainen, että se on huonosta perheestä. (eli se on köyhä tai jotain) Se purkaa pahaa oloansa johonkin \"heikkoon\", \"erillaiseen\" tai \"pienempään\" ihmiseen.
Mun pikkuveljeä kiusataan ja välillä musta tuntuu, että pitäs vetää sitä kiusaajaa kuonoon... >Sad (vakka laitontahan se olis) Siltä se oikeesti tuntuu! :\'(
Tai sitten kiusaaja on hyvätuloisesta perheestä. Se on lähinnä ihmisestä, ei varallisuudesta kiinni kuka on kiusaaja ja kuka ei.
[Image: 12_by_neenya-d4ky00c.png]

Reply
Niin... Ei se oo varallisuudesta kiinni.
Se johtuu yleensä perheestä, sillä vaikka kiusaajan perhe olis varakas, niin se ei muuta sun tunne-elämän juttuja. Esim. kateus jotakin kohtaan.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 2 Guest(s)