• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Kiusaaminen?
Thread Modes
Eli keskustelua kiusaamisesta. Oletko ollut uhri vai ihan sen auheuttaja?

Seuraava teksti kopioitu suoraan sayonarasta, koska en jaksanut kirjoittaa koko härveliä uudestaan : P
tekstissä esiintyy kotisivujeni linkkejä, joten laskekaa se mainostukseksi tai älkää laskeko. Päättäkkee ite.

---

Kymmenen vuotta kiusattuna takana, puolitoista vuotta vertaistukea kiusatuille ja aina vain porskutan eteenpäin \\o

Olin jo ensimmäisellä luokalla friikki, tiesin tietokoneista enemmän kuin koko luokan pojista yhteensä, osasin määritellä sanat "käyttöjärjestelmä ja RAM-muisti" ja heti pidettiin nörttinä. Tästä syystä sitten nuo "Isot pojat" alkoivat lyömään ja tönimään ja koska olin tällainen hiljainen hissukka niin ana olin pienimmästäkin asiasta opettajalle kertomassa, tästä seurasi yleinen kantelupukki-syndrooma, mutta myöhemmin kuin ajattelee niin minkäänlaista tulosta ei olisi syntynyt jos en olisi opettajille käynyt kertomassa jos jokin vaivasi.
Kolmannen luokan puolessavälissä vaihdoin koulua, olin taas se friikki uusi oppilas jonka lähellä ei kannattanut olla. Minua tönittiin ympäriinsä ja pompoteltiin koska en osannut pitää puoliani. Jatkoin vanhaa, hyväksi koettua keinoa ja kävin kertoilemassa opettajille jos jokin vaivasi.
Loppu ala-astetta meni siinä peruskiusaamisen merkeissä, mutta yläasteella ongelmat vasta alkoivatkin.
Ihmiset kulkivat omissa pienissä ryhmissään ja käänsivät aina vain enemmän tuttujaan minua vastaan. "Tuolta tulee Parkkinen, se kattoo niitä piirrettyjä (animea)" "HAHAH nauretaan sille"
Seiskaluokka oli vielä noin pientä, mutta kasilla räjähti. Joskus, muistaakseni partion kokoontumisesta tulin niin käyttämäni oikopolun varressa seisoi pari ysiluokkalaista, täyskännissä, tietenkin minut äkättyään he alkoivat uhittelemaan ja käskivät tulla sinne koska heillä oli asiaa.
Olin opetellut hieman (köhköh.. kaksi tuntia kävin kurssilla) hapkidoa, ja osasin korkeintaan suojata itseäni lyönneiltä, joten huikkasin että tulkaa ite sanomaan asianne tänne jossa ihmiset näkee meidät.
Eivät liikkuneet mihinkään ja kun käänsin selkäni ja lähdin poispäin kävelemään niin ensin lentää tyhjä pullo, joka osuu minuu selkään. Paksu takki vaimensi sitä, mutta tajusin että jotain sinne oli silti osunut. En noteeranut heitä mitenkään vaan kävelin eteenpäin nopeuttaen hieman tahtia.

Seuraavana päivänä kerroin heistä koulukuraattorille, joka on paljon minua auttanut muutenkin. Tämä puhutteli heitä ja tietenkin he kielsivät kaiken ja koska minulla ei ollut mitään millä todistaa heidän syyllisyytensä, niin asia jäi siihen. Seuraavan kerran kun tulin partiokokoontumisesta niin nämä kaverit kävivät kimppuun ja hakkasivat  miut.
Seuraavana päivänä vietiin pahoinpitelysyyte poliisille, mutta siitä ei ole vieläkään kuulunut yhtään mitään.

Marraskuussa, kasiluokan aikana, pistin sorretut pystyyn. www.sorretut.urli.net oli sivujeni ensimmäinen osoite ja foorumi kukoisti itse asiassa aika hyvin ja sai paljon myönteistä julkisuutta. Samoin kuin samoihin aikoihin kirjoittamani "koulukiusattu"-teksti, joka on luettavissa uudistuneiden sorretut-sivun "kirjoitelmia"-osiossa.

Loppu kasiluokka olikin sitten sitä että välitunnit istuin opettajainhuoneen edessä odottamassa tuntien alkua.

Ysillä taas olin mennyt paikalliseen nettikahvilaan vapaaehtoistyöhön. Tein sille kotisivut sitten myöhemmin kiitokseksi tuesta (plus sain siitä 20€ : P) www.nuortenbalanssi.fi, sivuilla oli postilaatikko johon sai käydä postailemassa kommentteja kahvilasta tai tervehdyksiä paikan omistajalle, huhti-toukokuussa sinne ilmestyi hyvin pahasti herjaava viesti, joka koski minua ja liitteenä oli ilmeisesti photoshopilla muokattu kuva, jossa oli Jeesus ristillä, mutta Jeesuksen kasvojen sijasta, siinä oli minun kasvoni.
IP-osoitteet selville, selvisi että viesti lähetettiin kahvilan omalta koneelta -> selvitettiin ketkä istuivat koneilla siihen aikaan -> tunnustivat -> kunnianloukkaussyyte -> ...vieläkään ei ole kuulunut mitään siitä, mitä loppujenlopuksi tapahtui. Piti tulla sovittelu, muttei tullutkaan.

Jossain välissä ysiluokkaa päivitin sorretut ja osoitteeksi tuli www.servut.us/sorretut
tämä sivu pääsi pelastakaa lapset RY:n lehden kahden sivun mittaiseksi artikkeliksi.

Näin ysiluokka.

Kun pääsin sitten HAMIin niin aina kun kaduilla tuli vastaan, jopa kuudesluokkalaisia, he tunsivat miut ja huutelivat miulle kaikenlaista. Mikä oli sinänsä mielenkiintoista, sillä kuinka on mahdollista että olen ollut tekemisissä kuudesluokkalaisten kanssa? Kun mie olin heidän ikäisensä he olivat itse... 1-2 luokalla?
Duh, tuollaista sitten se kymmenes vuosi.

---

Sorretut herätettiin tässä jokin aika sitten eloon, korjasin foorumin ikonit ja nyt aloin taas mainostamaan sitä ympäriinsä. Samoin kuin muuttamalla pois Lapualta toivon pääseväni eroon myös kiusaamisesta : P

Että näin minun kouluaikani kiusaamissysteemit \\o

Reply
jaan tuskasi. olin samanlainen koko ala-asteen. paitsi minä uskalsin käydä takaisin josta koitui minulle vain harmia. esimerkki(oikeastaan kaksi):

1-2.luokka: minulla ei ollut näinä kahtena vuotena yhtään kaveria ja opettajanikin oli minua vastaan. sain jälki-istuntoja pienistä asioista esim...Puhuin tunnilla,juoksin käytävällä tai lähetin viestin tunnilla. kerran kun opettaja kuuli minun kiroilevan käytävällä niin hän raahasi minut rehtorin kansliaan ja pyysi saada erottaa minut koulusta.Silloin pimahti!Olen aika rääväsuu suuttuessani ja siinä sitten kirosin helvetin jäähän ja taivaan tuleen rehtorin ja opettajani edessä, myös uhkasin tappaa opettajani Big Grin. Sain vaan onneksi 2h jälki-istuntoa. 3.luokan alkaessa vaihtui onneksi opettaja. Opettajan vaihdon myötä tuntui koulun käyntikin mukaventuvan. sain kavereita ja jälki istunnot väheni ½.Tapojani en vain (Harmi) voi enää muuttaa.

3.luokka: Olin tutustumassa tekstiili puoleen kun valvojamme tuli erottamaan minut ryhmästä koska "Riehuin".(Oikeasti pelasin kännykällä)No siinä taas pimahti ja juoksin ulos luokasta käytävälle ja huomasin rehtorin ja avustajan juoksevan minua kohti joten otin lattialta 2m pitkä penkin ja uhkasin lyödä molempien päät paskaksi seinää vasten jos tulevat lähemmäs. lopulta luovutin kun 4 opettajaa oli vastassani. En saanut asiasta jälki-istuntoa tai muutakaan. Opettajat luulivat sen joohtuvan väsymyksestä ;D.

semmoinen ala-aste miullakin. Opettajat ovat kuulleet monta kertaa kunniansa minut aikanani.
Aina voi voittaa

Reply
Johe the kapinallinen O_o "Mulla vaan pimahti!".

Reply
Eipä ole oikeastaan koskaan kiusattu. Johtuu ehkä siitä että olen hyvin hiljainen ja muutenkin pidän mielipiteet lähinnä omana tietonani. Ja tietysti koko ala- ja ylä-asteen sama ihan mukava luokka pienin muutoksin.
[Image: 1243533315-vivi-sig.png]

Reply
En ainakaan muistaisi että minua olisi kiusattu Undecided Itse olen aina ollut se yks jengien pomoista ja täytyy tunnustaa että olen vähän kiusannut mutta en sillai että tulen tönimään vaan haukkunu. ja toi sun kiusaamis tarina oli aika kamala moni ois varmaan jo tehny itse murhan, ja johe on aikamoinen ku on alkanu opettajiaki tuolilla uhkaamaan ;D

Reply
Minua on kiusattu koko elämäni. Kiusaaminen on se yksi vakavista asioista jota en kerta kaikkiaan siedä! Sama juttu päihteiden ja muun tyhmyyden kanssa. Kerran vannoin että jos olisin jäänyt peruskoulun 9. luokalle ja minua olisi vielä kiusattu niin olisin tehnyt itsemurhan... Nyt tälläkin hetkellä joka paikassa, jopa netissä törmään tyhmiin spämmääjiin joita en siedä! Ne ei osaa mitään muuta kuin aiheuttaa ongelmia. "Vittu mitä paskaa luuleks ett mua kiinnostaa ihan paskaa kaikki!" <--Tuollaista on tullut erittäin usein ja voin vaikka arvata että tuollaisia tulee pääkaupunkiseudulta (niitä nyt voi tulla mistä vain!) ja joku 15v esittelee kovista. Nyt sekin puuttui että Fox tappoi fanien odottaman Max Payne -elokuvan, Payne & Redemptionin ja porukat raivostui + minä. Saas nähdä yrittääkö joku idiootti estää minua tekemästä Nelsonia tai kenties estää minua ylläpitämästä sivujani.

Kerran törmäsin yhteen tavalliseen animesivustoon josta oli jäljellä vain viesti:
"Jouduin lopettamaan sivut koska eräs kusipää väitti että olen rikollinen eikä lopettanut jankutusta ja ennen kaikkea hän spämmäili joka ikinen vartti ja joka paikassa ja nyt jouduin lopettamaan sivut! Kiitos vaan!"

Ihmettelette varmaan että mitä romaania tässä kirjoittelen. Kirjoittelen asioita joita en siedä!

Kaikki nämä ovat yhtä kiusausta. Koulukiusaus, nettikiusaus, kiusaus joka ei lopu ellei pistä loppumaan. Kaikista ärsyttävin on se että joka kolmas vetää päihteitä joka paikassa! Minä en voi sietää kun koulussa tulee kaikennäkösiä höyrypäitä vastaan jotka vaan aiheuttavat itselleen ongelmia. Elämä on elämisen arvoista ilman että pilaa itsensä paskalla! Sekin on ärsyttävää että porukat pelaa tarkoituksella Traviania, CS:ää, Wowia, Runescapea yms ihan vaan ärsyttääkseen ihmisiä. Minä en kestä tätä! Älkää pelako Wowia koska se vie elämänne, kaverinne, kuntonne, järkenne, tulevaisuuden ja ennen kaikkea rahanne! Ja vielä antaa näppylöitä. Olen niin täynnä tätä scheisseä että...!

Reply
Quote: Sekin on ärsyttävää että porukat pelaa tarkoituksella Traviania, CS:ää, Wowia, Runescapea yms ihan vaan ärsyttääkseen ihmisiä. Minä en kestä tätä! Älkää pelako Wowia koska se vie elämänne, kaverinne, kuntonne, järkenne, tulevaisuuden ja ennen kaikkea rahanne! Ja vielä antaa näppylöitä. Olen niin täynnä tätä scheisseä että...!
Tämä liittyi aiheeseen miten? Big Grin

//WoW ei ainkaan muuten enää vie ihmisten rahoja, kaikki pelaa privaattiservereillä ilmaseksi :\'D

Reply
On sekin tavallaan kiusaamista että ne ärsyttää tahallaan...

Reply
En itsekkään kauheasti tykkää noista jotka pilaavat elämänsä johonki runescapeen tai travianiin. Itseasiassa nuo ovat todella säälittäviä ku pelaavat koko ajan runee ja tällästä ja ku on vaikka terveydenhoitajan tarkastus niin niillä tulee kasapäin lappuja jossa käsketään yrittämään kuntoilemaan ja tällästä kuten, meidän luokalla on eräs poika joka syö enemmän kuin meidän 43 vuotias mies opettaja ja se poika puhuu välitunneilla koko ajan toisten tyyppiensä kanssa runesta >Sad

Edit: En tarkoita etteikö tietokoneista saisi pitää kuten minäkin olin jo paljon pienenpänä meidän suvun nerokkain tietokoneen kanssa. Ja miks mun viestit on mennyt 0!? >Sad Ja Soul Zone! Älä missään nimessä aio tehdä itse murhaa! Siellä minne sitten menetkin jos teet sen niin varmasti joudut häpeämään koko loputtomuuden. ja teitä keitä kiusataan niin täällä ainaki saatte tukea eikä tällä foorumilla syrjitä toisia, en ainakaan ole huomannut Big Grin Ja itse jos mua kiusattais niin aloittaisin jonkun taistelu lajin ja sitten vaivihkaa opettelen niitä juttuja ja sitten ku on tarpeeks hyvä ja on rohkeutta niin meet vetään päin naamaa kiusaajia iästä välittämättä! Itse harrastan nyrkkeilyä mutta en sen takia että mua kiusattais Big Grin

Reply
Ennen virallista postaustani oma mielipiteeni WoWista ja muista peleistä jotka kuluttaa liikaa aikaa, Eikös se ole jokaisen oma asia pelaako WoWia etc. liikaa? Ei sillä että arvostelisin teidän mielipiteitä mutta olette väärässä. Jotkut ihmiset saa pelaamisesta hyvän olon tunteen, ja unohtuu maailman meno. Ei tarvitse ajatella mitn muuta kun voi kuvitella vain olevansa Azerothin sankari. Eli oma mielipiteeni on eiköhän se ole jokaisen oma asia tykkääkö pelistä vai ei.

Virallinen posti alkaa tästä.
Koulu aikoinani minua ei ihme kyllä kiusattu lainkaan ison kokoni vuoksi. Joskus kerran itse jopa kiusasin yhtä jamppaa ja sain siitä 1h jälki-istunnon.(Ainut jälki istunto koko elämässä, ottakaa mallia!) Ylä-asteellakin rauhaisa elämä jatkui. Eli itse olen ehkä enemmän kiusaaja kuin sorrettu mutta todella vähän kiusaaja, ja noista vuosista on jo aikaa. Kerran olen kiusannut! Ja tuskin sille jäi mitn traumoja, sitä kiusasi pahemmatkin tyypit. En vain tajunnut miksi se ei koskaan noussut niitä vastaan vain aina alistui. Noh, kaikenlaisia ihmisiä on olemassa.

Reply
Minua itseäni ei ole kiusattu mainittavasti, muuten kuin että olin kiusatun ystävä. Ala-asteella 5. luokalla meillä yhdistettiin kolme luokkaa kahdeksi ja meidän luokalle tuli yksi tyttö jonka kanssa olin aiemmin vaihtanut muutaman sanan ja kun tutustuimme vähän enemmän, meistä tuli hyviä ystäviä. Lähes heti alettiin tyttöä (sanotaan vaikkapa Tiinaa) kiusaamaan, yhdestä jutusta, jota en nyt halua tähän laittaa, mutta joka ei ollut hänen omaa syytään. Kukaan ei sitten halunnut edes puhua Tiinalle ja kun minä olin hänen ystävänsä niin minutkin suljettiin porukasta. Vain jos Tiina ei ollut koulussa, sain olla tavallaan osa ryhmää. Tiina on todella mukava ihminen ja olemme vieläkin kavereita, mutta joskus hänestä tuli kauhean omistushaluinen enkä saanut olla muiden kanssa ilman että hän loukkaantui verisesti. Joskus yksikin väärä sana saattoi suututtaa hänet mutta lähes aina hän oli hyvällä tuulella. Yläasteelle mentäessä päädyimme kahdestaan luokalle, jossa ei ollut muita ystäviämme. Lähes koko luokkamme oli kääntynyt Tiinaa vastaan ja tällä kertaa minäkin sain osani kiusaamisesta. Oma positiivinen luonteeni suojasi enkä ottanut mitään itseeni ja sanoin kyllä vastaan Tiinankin puolesta. Tiina puolestaan otti haukkumiset yms vakavammin ja kiusaaminen loppui vasta kun Tiina kertoi siitä luokanvalvojallemme. Kahdeksannen luokan lopulla Tiina joutui leikkaukseen eikä ollut koulussa pariin viikkoon. Tutustuin yksinäisenä yhteen toiseen luokkalaiseemme (vaikka Mariin). Kun Tiina tuli takaisin kouluun, hänkin ystävystyi Marin kanssa ja olimme jossain vaiheessa koulussa aina kolmistaan. Ysiluokan alkupuolella Tiina hautoi yhä kiusaamistaan ja alkoi masentua. Saattoi se alkaa kasillakin jo, en tiedä tarkkaan. Jouluun mennessä oli Tiina ottanut tavakseen jäädä aina välillä "kipeänä" kotiin ja (ikävä myöntää) olimme Marin kanssa vähän helpottuneita. Emme koskaan puhuneet siitä, mutta tiesimme sen molemmat. Masentuneen ystävän seura ei kauheasti helpottanut meitä emmekä oikein tienneet miten suhtautua, koska Tiina oli hyvin avoin masennuksestaan. Tammi-helmikuussa sitten Tiina oli enää päivän tai kaksi koulussa parin viikon välein ja jätti lopulta ysiluokan lopulta kesken. Hän suorittelee nyt ensi vuonna kesken jääneitä kursseja omaan tahtiinsa.

Eli minua itseäni ei ole niin paljon kiusattu, mutta olen sitä joutunut seuraamaan läheltä. Sitä huomasi todella kirkkaasti miten erilailla ihmiset ottavat kiusaamisen. Itse en ehkä olisi pahastunut niin helposti, mutta mistäs sitä tietää.

(Niin ja sori että pulautin tällei :B)

Reply
Noh, pitäisikö sanoa, että olin ollut tuhma, mutta en kiusaaja. Vaan aiheuttaja. DD:

1. luokalla suutuin opettajalle, kun sain 0 p, vaikka en osaa äidinkieliä. Ja heitin kyniä opettajaa, sitten lähden luokalta vessaan, lukitsin, ja meni 4 tuntia. Rehtori tuli kanssa talonpoika. Talonpoika rikkoo oven, ja aukesi. DDDDDD:
Sitten sain todistuksen, jouduin jäädä 1 luokalle, mutta äidin valittaa, että en osaa äidinkieli. Ja rehtori ymmärräsi, sitten pääsen 2 luokalle, mutta PIENIRYHMÄÄN.

Mutta 4 luokaan pääsin iso luokkaan <3 Olen nykyän iso luokassa ,ja kiltti. :>>>>dsad.

Reply
Yek ookko suomesta? Vai maahan muuttaja? Toi sun kirjotus on aika outoo jotkut sanat on perus muodoissa.

Reply
http://www.univelka.net/yabb2/YaBB.pl?num=1210086325

Tuo selventää asiaa.

Reply
Mull on ärsyttävää olla "mokkeri".
1. Kaikki mollaa mua, jos mä nyt vähän sanon jotain retardii.
2. Mun ulkonäköö haukutaan, vaikk oon siistin näköinen sukulaisten silmis.
3. Mua haukutaan 6h/Day luuseriks, "Semmokseeks, miks nyt kutsutaan toista" ja *Sniff* hom*ks. Ei niiku oo yhtään kaveria Sad
[Image: GarfieldMasterbating.jpg]<br />

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)