• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Viimeisin lukemasi kirja
Thread Modes
Stephen King: Eksyneiden jumala
Täyttä parhautta. Lue se. Heti. Nyt. Kouluarvosanaksi tulee meikältä vähintään 12+.

Eloa tähänkin ketjuun... taas...
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Musta haltia trilogia: Kotimaa
Eka osa R.A Salvatoren ensimäiseen Drizzt trilogiaan.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
P. Graig Russel & Neil Gaiman: Coraline (2008)

Neil Gaimanin romaani muutettuna P. Graig Russelin toimesta sarjakuvaromaaniksi. Sekä tarina että kuvitus on mahtavaa ja kirja pitää lukijan otteessaan. Oli oikeasti vaikeaa lopettaa lukeminen. Ainoana haittapuolena oli, että Russelin piirtämien hahmojen viivavarjostus sai hahmot usein näyttämään vanhoilta ja ryppyisiltä.
9/10

Reply
Dante jumalainen näytelmä.
9/10

Reply
William Golding: Kärpästen herra (1954)

Ei turhaan ole voittanut Nobelia tämä teos. Todellakin erittäin hyvä! Tosin se sortui välillä turhaan brittihömpötykseen ("Me olemme englantilaisia, siis sivistyneitä!" "Tehän olette englantilaisia. Eikö teidän siis olisi pitänyt selvitä asioista paremmin?" yms.) Se ei kuitenkaan paljoa häirinnyt.
9/10

Reply
Suuri suomalainen vitutuskirja

10/5 salami maistu

Reply
Quote:Suuri suomalainen vitutuskirja

10/5 salami maistu
Mua on jo pitkän aikaa ihmetyttänyt mitä tää "salami maistuu" oikein tarkottaa. Oon kattellu Urbaanista sanakirjasta, mutta sieltä ei ainakaan löytyny selitystä. Selventäisitkö burgerille nyt vähän? Big Grin

Reply
Haruki Murakami: Norwegian Wood

Hauskin, kaunein ja paras kirja jonka olen eläissäni lukenut.

Reply
Quote:

10/5 salami maistu
Mua on jo pitkän aikaa ihmetyttänyt mitä tää "salami maistuu" oikein tarkottaa. Oon kattellu Urbaanista sanakirjasta, mutta sieltä ei ainakaan löytyny selitystä. Selventäisitkö burgerille nyt vähän? Big Grin
En tiiä, jostain salamipizzan arvostelussa joku jonne sanoi vaan "2/5 ei maistunu salami" tai jotain sinnepäin.
Aikalailla vähäntunnettu meemi.

Reply
Quote:
Quote:

10/5 salami maistu
Mua on jo pitkän aikaa ihmetyttänyt mitä tää "salami maistuu" oikein tarkottaa. Oon kattellu Urbaanista sanakirjasta, mutta sieltä ei ainakaan löytyny selitystä. Selventäisitkö burgerille nyt vähän? :D
En tiiä, jostain salamipizzan arvostelussa joku jonne sanoi vaan "2/5 ei maistunu salami" tai jotain sinnepäin.
Aikalailla vähäntunnettu meemi.
kyseessä oli jogiin86, arvosana oli 4,5/5 ja meemi on tunnettu

t. meemiasiantuntia

Reply
Okei, kiitos molemmat. Nyt olen taas hieman tyhmempi viisaampi. Big Grin

Reply
Aloitin lukemaan ajan pyörää uudestaan. Tällä kertaa enkuksi

Reply
Sinuhe Egyptiläinen

On kyllä todella hyvä kirja! Juoni piti minut koko ajan kiinnostuneena. Historialliset faktat oli liitetty kirjan juoneen ovelasti, että se melkein vaikutti oikeasti tapahtuneen.

10/10

Reply
Haruki Murakamin Kafka rannalla

Petyin ku se Kafka ei ollutkaan Kefka mut joo, näin vakavasti ottaen. Omalla tavallaan ehkä vähäsen raskasta luettavaa, mutta silti erittäin hyvä ja pitää otteessaan: taisi kestää kolme päivää kun luin kannesta kanteen (kirjassa on päälle 600 sivua). Kirjaa lukiessa täytyy muistaa ettei Murakami anna vastauksia kaikkiin kysymyksiin tai tapahtumiin ja suurinta osaa kirjan tapahtumista pitää lukijan pyöritellä omassa pienessä mielessään ja päätellä itse mistä on kyse. Kirjassa on myös ajoittain suhteellisen yksityiskohtaisesti kuvailtua väkivaltaa ja seksikohtauksia. Tyyli on joskus vakava, joskus humoristinen, joskus ehkä ahdistavakin (kafkamaisella tavalla [ehkä]). Jos tykkää surrealismista, maagisesta realismista tai muuten vaan hyvistä kirjoista niin kannattaa ihmeessä lukea.

Ai niin, luin jokin aika sitten myös kyseisen kirjailijan teoksen 1Q84. Suomennettuna noin 1200-sivuinen järkäle, mutta ehdottomasti lukemisen arvoinen. Kirja keskittyy kahden henkilön, Aomamen ja Tengon, ympärille (kirjan kolmannessa osassa myös kolmannen hahmon), joiden tarinat kietoutuvat kirjan edetessä kiehtovasti yhteen. En nyt jaksa ruveta sepittämään kirjan alustavaa juonta tähän koska siinä menisi pieni ikuisuus, mutta Murakamimaiseen tyyliin löytyy surrealismia ja muita ihmeellisiä tapahtumia, paljon viittauksia populäärikulttuuriin, mielenkiintoisia keskusteluja ja henkilöhahmoja, seksiä, vähän väkivaltaakin ja ennenkaikkea aivan mielettömän hyvä tarina. Ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja. Mene heti lainaamaan tai ostamaan, lue ja ihastu. Ihastut varmasti.

Reply
O.0 Saatatte pienillä silmillänne katsoa että mitä, ja kysyä pienillä suillanne "voiko se olla...?" KYLLÄ! Se olen MINÄ >Big Grin

Mutta, joo päätin tulla tääläki pyörähtään "valittamasa" yhestä äänikirjasta... Mutta sitä ennen toisen kirjan kehumista Tongue

Luin tuossa vastikään Eragonin. Älyhyvä kirja, mielenkiintonen juoni ja suurin osa hahmoista pidettäviä ja moniulotteisempia kuin toisinaan uskaltaisi edes odottaa.
Eragonin kasvu pojasta mieheksi ja siitä edelleen soturiksi. En oikein keksi että mitä muuta sanoisin, kuin että jos pidät fantasiasta joka on vakavaa, mutta osaa myös naurattaa silloin kun pitää ja osaa tasapainotella vakavien hetkien ja kevytmielisempien hetkien välillä hyvin, lue tämä kirja.

Mutta se mistä tulin tänne kertomaan on se, että meinasin ruveta kuuntelemaan Taru sormusten herrasta äänikirjaa, koska en jaksa lukea varsinaisen kirjan hitaan ja tylsän ja turhantarkan alkua pitemmälle ehkä koskaan (toivottavasti joskus). Olin kirjastossa töissä (kuten jo muutaman kuukauden, koska työkokeilu), ja päätin että koska tykkäsin kuunnella ton Jim Butcherin Storm Frontin saattaisin pitää muistakin äänikirjoista... Noh, lainasin levyt ja katsoin että kuka lukija on... Heikki Määttänen, ei sano mitään joten lyödään soimaan. Noh, heti kun Heikki alkoi puhumaan tunnistin hänet heti. THE halpojen suomidubbien THE ääni. Mm. Nalle Luppakorvan lukija sekä monissa TV-sarjoissa näytellyt.

Ja täsä vielä näyte niille jotka eivät ole varmoja siitä kenestä puhun:

Ei vaan pysty... Tuo ääni, se ei edes anna meikän luoda immersiota, liian tuttu ja liian halpa ääni...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)