• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Final Fantasy-pelisarja [Monta alustaa]
Thread Modes
Quote:http://www.gamefaqs.com/console/ps2/game/459841.html

Tuosta löytyy monta läpipeluu opasta englanniksi... Minä en ole muita kuin brsekkerin katsellut tarkkaan mutta se on todella hyvä. Suosittelen. (itse asiassa, noita kahta muuta jättiopasta en ollut ennen nähnytkään)

Aww! Kiitos wain!

Nyt kelpaa pelata FFXII jos löytäisin tuolta mitään vinkkejä Tiamattiin.

Persiilleen meinaa vaan mennä se pelaaminen kun en ole vaivautunut ostamaan hahmoille taikoja. Aina kylässä rahat loppuu kesken. Firen omistan vain ;(

Lisenssit on varmaan kaikilla hahmoilla kaikkiin taikoihin, mutta en omista itse taikaa :I

Reply
Olenko ainoa täällä, joka ei ole koskaan ennen pelannut Final Fantasyjä? Big Grin Juuri äsken aloitin ykköstä pelaamaan. Tulee 2k* mieleen. 8-)

Reply
FF V RULEZZ

Reply
1 - En pitänyt. Vain neljä hahmoa jotka ovat jumissa samassa roolissa koko pelin.
2 - Parempi kuin 1, mutta tämäkään ei oikein iskenyt, tosin nyt sait sentään päättää kenestä tulee ritari ja kenestä taikuri ja kuinka monta taikuria halusit ryhmääsi.
3 - En ole pelannut.
4 - Tästä pidin. Kuten ykkösessä, tässäkin hahmoilla oli ennalta määrätyt roolit. Hahmoja oli kuitenkin huomattavasti enemmän, ja loppupelissä sait laittaa ryhmääsi ketä halusit. Tässä hieman rasitti jatkuva mind control. Aina oli joku jonkun toisen hallinnassa.
5 - Tämä oli myös hyvä. Tämä vei hahmojen muokkaamisen aivan uudelle tasolle, ja oikeilla yhdistelmillä oli mahdollista saada yllättävän kovat hahmot jo alkupelissä. Hahmoilla olisi saanut olla jotain eroavia piirteitä ja ominaisuuksia, kun loppupelissä kaikki tuntuvat taitavan kaiken.
6 - Loistava. Hahmoilla oli yksilöllisiä taitoja ja niitä(hahmoja) oli paljon. Pystyit tosin opetettamaan kaikki/melkein kaikki taiat mille vaan hahmolle. Parempi systeemi kuin nelosessa minun mielestäni.
7 - Hyvä oli tämäkin. Materiasysteemin taitaminen mahdollisti todellisten tappokoneiden luomisen, joka ei kyllä itseltäni oikein luonnistunut. Muistan vieläkin intensiivisen lopputaistelun huonoilla ja heikoilla hahmoilla joilla pekästään Saferin hakkaminen kesti lähemmäs puoli tuntia. Monesti olin lähellä kuolemaa.
8 - Ei hassumpi. Junction systeemi oli minusta ihan toimiva eikä edes kovin monimutkainen. Aseita olisi saanu olla enemmän kuin yksi per hahmo, tosin sitä kyllä oli mahdollista päivittää. Vaikkakin  vähän samantapainen kuin Cloud, Squall oli kaikessa angstisuudessaan huvittava hahmo.
Joku hahmo:"Don\'t talk, I just want you to listen."
Squall:"..."
Squall:"Then go talk to a wall."
9 - En ole pelannut. Jos jostain löytyisi motivaatiota niin voisi vaikka Saselta lainata.
10 - Eka finalini. Tässä oli varmaan monimutkaisin juoni minkä olen koskaan videopeleissä nähnyt. Sphere Grid oli ihan jännä, mutta mielestäni liian kattava. Hahmoilla ei ollut muita yksilöllisiä taitoja kuin overdrivet, jolloin loppupelissä kaikki hahmot olivat samanlaisia tappokoneita, joillakin sattui vaan olemaan parempi erikoisisku.
10-2 - Vähän rahastuksen makua tässä. Juoni ei ollut lähelläkään kympin tasoa. Dressspheret muistuttavat viitosen systeemiä, joka ei välttämättä ole huono juttu.
11 - En ole pelannut.
12 - En ymmärrä miksi tätä arvostellaan niin laajasti huonoksi. Square yrittää kehittää jotain uutta ja saa palkinnoksi paskaa niskaan. Eikä tämä edes ollut niin huono. Ei edes huonoin finali. Paranneltavaa toki löytyy. En tosin ikinä saanut tätä läpi, pääsin lopputaisteluun mutta otettuani turpaan oikein kunnolla ei tehnyt mieli mennä takaisin kouluttamaan hahmoja.
Odottelen innolla FF13 ja FF13 Versus. Uskon näiden nostavan sarjan fanien silmissä pois kahdentoista kaivamasta suosta.

Minusta mikään finali ei ole huono peli. Joku ei ehkä ole muiden veroinen, mutta yleisellä tasolla se on silti hyvä peli. Kaikki, tai ainakin suurin osa on pelaamisen arvoisia.

Reply
Kannattaa pelata ysiä. Siinä on ihan hyvä juoni ja komeat videot (jolla taas ei ole asian kannalta mitään merkitystä), ja kohtuu mielenkiintonen juoni. En ole tosin pelannut vielä kolmos levyä pidemmälle, ja en ikinä opi täysin sitä korttipeliä.
Mutta kaiken kaikkiaan, todella hyvä.
Ja XII on minusta todella hyvä peli, sillä ADB (vai mikä se oli) on hyvä ja mielenkiintoinen taistelu systeemi. License board on hieman, sanotaanko nyt, omituinen. En tajua miksi pitää osta kaikkia lisenssejä ja muuta voidakseen käyttää aseita ja suojia. Taitojen kanssa tuon voi rinnastaa eräänlaiseksi opetteluksi...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Quote:Joku hahmo:\"Don\'t talk, I just want you to listen.\"
Squall:\"...\"
Squall:\"Then go talk to a wall.\"

Quistikselle mielestäni Squall sanoi noin Wink

Löytyisipä jostain Antikvriaatti, sieltä voisi
löytyä FF8 PS1:lle. Se olisi nimittäin aivan
loistava peli.

// Osaako kukaan muuten selittää FFIX:n Trance-systeemin?
En katsokaas tajua siitä mitään D:

Reply
Se vahvistaa hahmon jotain osa-aluetta, esim Steiner (tai Möltsi niinku minä ja mun kaveri sitä kutsutaan Tongue) saa lisää strengthiä. Oliko se nyt 1,5-3 kertaseks transsi kasvattaa sen. Jotkut (kute Zidane) saavat erikois kykyjä. Riippuu hahmosta mitä trance tekee.
Vivi voi käyttää yhdellä vuorolla kaksi taikaa jne...
http:// http://www.gamefaqs.com/console/...7338/47344
Kato tuosta. Siinä se on suht hyvin selittty.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Quote:Se vahvistaa hahmon jotain osa-aluetta, esim Steiner (tai Möltsi niinku minä ja mun kaveri sitä kutsutaan Tongue) saa lisää strengthiä. Oliko se nyt 1,5-3 kertaseks transsi kasvattaa sen. Jotkut (kute Zidane) saavat erikois kykyjä. Riippuu hahmosta mitä trance tekee.
Vivi voi käyttää yhdellä vuorolla kaksi taikaa jne...
http:// http://www.gamefaqs.com/console/...7338/47344
Kato tuosta. Siinä se on suht hyvin selittty.

Kyllähän minä sen nyt tiedän D:

Mietin vain, että miten Trance ilmestyy.

Kuitenkin, muistan vielä kun pelasin FF7 joskus aikanaan PS1.

En tiennyt Emerald Weaponista ja Ruby Weaponista, mutta "pelkäsin" niitä ihan julmetusti. Tai siis, en uskaltanut esim. Mennä veden alle. Tongue

Reply
Imo nuo läpipeluuoppaat ovat typeriä. Sama kuin lukisi kirjasta ensin lopun, tietäisi loppuratkaisun, ja sitten lukisi kirjan. Koko pelaamisesta menee hohto, kun ei itse tarvite pohtia mitään.

@Metalluc, tarkoitatko siis sitä, kun hahmo ottaa tarpeeksi turpaan, trance tulee? Eli se toimii samalla tavalla kuin esim seiskassa. Ikävä kyllä, jos saat trancen, se loppuu taistelun lopussa. Ja jos olet valinnut attackin, muttet ole ehtinyt vielä tehdä sitä, ja saat trancen, se kuluttaa trance-mittaria.

Itsekin muuten pelkäsin mennä veden alle seiskassa Big Grin Se wöpnö on vaan niin iso ja pelottava Big Grin
[Image: 12_by_neenya-d4ky00c.png]

Reply
Minä taas pelkäsin sitä kohtaa, jossa Cloud katsoo sinne säiliöön jossa Jenovaa pidetään :x

Se olento on niin karmivan näköinen... hrhhrhhhh...

Reply
Katsoin jotain Jenovan charsettia XP:lle, sitten sanoin mielessä \'Onks tolla kulkuset

Reply
@ Hämy: Mieti nyt kun iso möykky tulee nappaamaan sinut
kun rauhallisen musiikin viemänä ajelehdit veden alla D:

Huuh... Ruby Weaponia en kyllä oikeastaan pelännyt, mutta
en uskaltanut mennä lähelle sitä aluetta kun se meinasi
aina tulla päälle.

Huuh.. Emerald oli iso, ja huonolaatuisen TV:n takia
en edes aina erottanut sitä kunnolla Smile

@ Neenya: Jooh, mä vaan mietin kun en oo omasta
mielestäni nähnyt tuota mittaria, niin sitä ei varmaan
näy missään? Hahmo kuitenkin muuttuu punaiseksi.
(Tai ainakin Zidane ja Kuja).

@ Mursu: Meinasin oksentaa sitä katsoessa Sad

Reply
Jos teil o ongelmii FF8 jne saamises ni ookkote ajatellu emulaattorii?

Reply
Quote:Jos teil o ongelmii FF8 jne saamises ni ookkote ajatellu emulaattorii?  :-?
Kerran kokeilin emuloida psonepelejä. Välillä äänet olivat ihan sekaisin tai eivät toimineet. Lisäksi esim. FFIX kaatui yhden välivideon kohdalla aina.

Saatoin toki tehdä jotain väärin, mutta en tiedä onko tuo emulointi niin vaivansa väärti Undecided

Reply
Quote:
Quote:Jos teil o ongelmii FF8 jne saamises ni ookkote ajatellu emulaattorii?  :-?
Kerran kokeilin emuloida psonepelejä. Välillä äänet olivat ihan sekaisin tai eivät toimineet. Lisäksi esim. FFIX kaatui yhden välivideon kohdalla aina.

Saatoin toki tehdä jotain väärin, mutta en tiedä onko tuo emulointi niin vaivansa väärti Undecided
Mitä luultavimmin joku biossi tai pluginni puuttui kun ei toiminut. Mutta joo. En itsekkään oikein tykkää psonen tai sitä monimutkaisempien laitteiden emuloimisesta. Alkaa homma mennä jo turhan hankalaksi. Yhtä peliä sain pelattua ja kyllä se sen alun säätämisen jälkeen ihan hyvin toimi. Ajattelin kuitenkin tästä lähtien pysyä erossa psonen emuloimisesta. Emuloiminen on sitäpaitsi laitontakin.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)