• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Final Fantasy-pelisarja [Monta alustaa]
Thread Modes
Kaivetaanpa tämäkin ylös haudastaan. Tullin justiinsa lukeneeksi mielenkiintoisen artikkelin FFXIIConfusedtä ja olen oikeastaan samaa mieltä.
http://www.cheatcc.com/extra/whatiffinal...tname.html
Jos 13 olisi ollut jonkin muun niminen, se ei varmastikaan olisi saanut niin paljoa paskaa niskaansa.
Myönnän etten ole pelannut sitä kuin muutaman tunnin kaverilla, mutta minua ei ainakaan tähän mennessä ole se lineaarisuus häirinnyt.
Fanboyt ei tykänneet yhtään siitä että heidän rakasta FF:äänsä mentiin muuttamaan, mutta katsotaanpas sarjaa kokonaisuudessaan:

FFI: Vuoropohjainen, pääsee kohtuu äkkiä maailmankartalle, ei mitään rajoituksia paitsi vahvat viholliset sen suhteen että mihin saa mennä. Juoni on oikeastaan aika köykäinen jo kakkoseenkin verrattuna.
Loppupelissä ykkösen juoni on tämä: "Mene paikasta A paikkaan B ja hae esine X/ piekse tyyppi Y", tule takaisin A:han. toista"
Ei ehkä nyt aivan näin, mutta melko köykänen se juoni silti on...

FFII: Paljon mielekkäämpi juoni kuin edellisessä. Aivan erilainen kehittäminen kuin ykkösessä. Sen sijaan että vain hakkaisit vihuja ja saisit expaa, statsit kehittyvät sen mukaan mitä oikeasti teet. Et pysty harrrastamaan passiivista levelausta, eli et tee jo(i)llain hahmoilla mitään, vaan teet työn yhdellä tai kahdella hahmolla.
Jos tosissaan halusit kehittyä, jouduit myös tekemään töitä kaikilla kehitettävillä hahmoilla.

Ja koska en jaksa jauhaa kokoajan ja täyttää koko sivua höpinöilläni, seuraava osa on aina poikennut edellisestä huomattavissa määrin.

Tiivistettynä; jos 13 ei olisi ollut FFXII vaan olisi ollut varustettu eri nimellä ja chocobot ja muut viittaukset final fantasy loreen olisivat olleet erinimisiä (ja chocobot eri olentoja), luulen että peli ei olisi saanut paskaa niskaansa läheskään niin paljoa.

Tässä ei oteta huomioon mainoskampanjoita sun muita, mutta koska kyseessä on S-E, olisi mainokset ja muut varmasti tehty kunnolla jne.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Quote:Kaivetaanpa tämäkin ylös haudastaan. Tullin justiinsa lukeneeksi mielenkiintoisen artikkelin FFXIIConfusedtä ja olen oikeastaan samaa mieltä.
http://www.cheatcc.com/extra/whatiffinal...tname.html
Jos 13 olisi ollut jonkin muun niminen, se ei varmastikaan olisi saanut niin paljoa paskaa niskaansa.
Myönnän etten ole pelannut sitä kuin muutaman tunnin kaverilla, mutta minua ei ainakaan tähän mennessä ole se lineaarisuus häirinnyt.
Fanboyt ei tykänneet yhtään siitä että heidän rakasta FF:äänsä mentiin muuttamaan, mutta katsotaanpas sarjaa kokonaisuudessaan:

FFI: Vuoropohjainen, pääsee kohtuu äkkiä maailmankartalle, ei mitään rajoituksia paitsi vahvat viholliset sen suhteen että mihin saa mennä. Juoni on oikeastaan aika köykäinen jo kakkoseenkin verrattuna.
Loppupelissä ykkösen juoni on tämä: \"Mene paikasta A paikkaan B ja hae esine X/ piekse tyyppi Y\", tule takaisin A:han. toista\"
Ei ehkä nyt aivan näin, mutta melko köykänen se juoni silti on...

FFII: Paljon mielekkäämpi juoni kuin edellisessä. Aivan erilainen kehittäminen kuin ykkösessä. Sen sijaan että vain hakkaisit vihuja ja saisit expaa, statsit kehittyvät sen mukaan mitä oikeasti teet. Et pysty harrrastamaan passiivista levelausta, eli et tee jo(i)llain hahmoilla mitään, vaan teet työn yhdellä tai kahdella hahmolla.
Jos tosissaan halusit kehittyä, jouduit myös tekemään töitä kaikilla kehitettävillä hahmoilla.

Ja koska en jaksa jauhaa kokoajan ja täyttää koko sivua höpinöilläni, seuraava osa on aina poikennut edellisestä huomattavissa määrin.

Tiivistettynä; jos 13 ei olisi ollut FFXII vaan olisi ollut varustettu eri nimellä ja chocobot ja muut viittaukset final fantasy loreen olisivat olleet erinimisiä (ja chocobot eri olentoja), luulen että peli ei olisi saanut paskaa niskaansa läheskään niin paljoa.

Tässä ei oteta huomioon mainoskampanjoita sun muita, mutta koska kyseessä on S-E, olisi mainokset ja muut varmasti tehty kunnolla jne.

Totta. Harmi vaan, että hyllytin pelini enkä enää halua pelata sitä, koska se ei ollut sitä, mitä sarjan vanhemmat pelit oli.

Mutta Parhain, minkä katson, on FF12. Pelaajalla ei tarvitse olla mitään tiettyä luokkaa tai jotakin, joka rajoittaa aseiden ja suojusten ja taikojen käyttöjä. Siinä ei kökitä paikoillaan odottamassa mittarin latautumista, vaan pystyy kävelemään ympäri mappia. Tarina oli cool sekä Gilgamesh. On varmana ainoa mahtava kerta kun häntä vastaan pääsee taistelemaan.
[Image: GarfieldMasterbating.jpg]<br />

Reply
Quote:Totta. Harmi vaan, että hyllytin pelini enkä enää halua pelata sitä, koska se ei ollut sitä, mitä sarjan vanhemmat pelit oli.
Ja juuri tässä on ongleman ydin, ihmiset odottivat aivan eri asiaa, eivätkä tyytyneet siihen mitä saivat.
Kymppi ja kakstoistaki olivat aika erilaisia mitä edelliset osat, eikä niistä ole nuristu läheskään niin paljoa.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Itse pidin 13, ja juuri pelin lineaarisuus mahdollisti vahvan tarinankerronan. En sano, että se oli täydellinen mutta mainettaan parempi.
Esim. 13-2 kärsi mielestäni tarinan löyhästä otteesta juuri lisätyn avoimuuden takia. En aina tajunnut mitä piti tehdä ja minne mennä. Harmi sinänsä koska pelaan pelit usein juonen takia. Varsinkin FF pelit.

Reply
13 on hyvä final fantasy.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)