• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Final Fantasy-pelisarja [Monta alustaa]
Thread Modes
miten muuten löysitte finaalit?
Ite tutustuin ensimäiseen final fantasyyn (7) kun oli setäni luona kylässä noin 8v iässä..Sain pelata jotain sedän peliä ja yllätys yllätys..käsiini osuin oudolta vaikuttava peli ja siinä oli monia levyjä niin oli sitä pakko kokeilla..Sittemmin sain lainaan tämän pelin sedältä ja siitä se innostus lähti

Reply
Seiskasta se itelläki lähti. Vanhemmat osti sen joskus vuonna nakki-ja-makkara Kärkkäiseltä (ainut oli sillon vielä ylivieskasa) ja koitin pelata, mutta eihän sitä tajunnu ku ei ymmärtäny enkkua. En ikinä päässy ekaa bossia läpi, ku luuliin et pitää hyökätä sillon ku sillä on häntä ylhäällä...
Mutta kunnolla se starttas kympistä. Kasiin olin tutustunu siinä välisä, ku olin senki joskus jostai saanu...
Mutta, kymppi se herätti mielenkiinnon hyvällä juonellaan ja grafiikoillaan. Pelasin eka kaverilla ku ei itellä ollu omaa, mutta sitte sain ja siitä se lopulta lähti. Kymppi on (imo) paras sarjasta. On muutki hyviä, mutta kymppi vaa on jotenki niin hyvä. Siinä ei turhiaa hötkyillä ja juoniki oli kiinnostava, ja minäpä oon hiljaa ennenku tästä tulee mammutti-posti jota kukaan ei jaksa lukee...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Ylläri ylläri, seiska Big Grin Sisko sai joululahjaksi, ja siskon pelailua sitten katselin aikani ja sittemmin olen pelannut sen noin 7 kertaa läpi. Muita ei olekaan omistuksessa ollut, mutta 9 on ollut useaan kertaan lainassa usealta tasolta ja muutaman kerran sekin on menty läpi. Lisäksi lainassa on ollut 1,2,4,5,6,8,10 ja 12, mutta niitä en ole läpi mennyt :p
-1 ja 2 jäin jumiin ja turhauduin.
-4 jäin muistaakseni jumiin jonnekin Golbezin fortressiin, kun en voittanut yhtä bossia enkä päässyt poiskaan.
-5 jäi myös jumiin kun en tiennyt minne mennä.
-6 on nyt lainassa, mutten oikein tykkää PS -version hitaista transistioneista
-8 jaksoin pelata Ifrittiin asti, en oikein tykännyt, mutten kyllä perehtynytkään kovin syvästi
-10 ... Ehh, se 1. blitzballkohta on niin perseestä. Voi olla että se on ainoa kohta kun sitä tarvitsee pelata, mutta turhautuminen pilasi koko pelaamisen joten se jäi siihen. Myöskin Tidus on niin pelle.
-12 Tylsistyin enkä jaksanut pelata Big Grin

Itse asiassa tykkään vain 5Confusedta,7Confusedta ja 9Confused

[Yhdessä kaupassa Jkylässä oli FF5 laatikossa Famicomille. Sen haluaisin <3]
[Image: 12_by_neenya-d4ky00c.png]

Reply
Itselläni ensimmäinen kosketus Final Fantasyyn oli hetki, kun ostin Final Fantasy 1:n remaken PSP:lle. Ihastuin siihen, koska se oli hyvä ja samalla hyvin retro. Mieleen tuli väistämättä omia hyviä muistoja siitä, kun tein ensimmäisiä pelejäni RM2k3:lla. Ensimmäistä seiviä pelasin 15 tuntia, kunnes aloitin uuden, koska tiimini oli huono. Tuon jälkeen pelasin sen noin 2vk läpi. Hyvä oli peli. Nyt pelikello näyttää ykkösseivissä yli 30 tuntia.
Tämän lisäksi löytyy FFXII (jota en ole kauheasti jaksanut pelata) sekä Dissidia, jota en ole myöskään viime aikoina pelaillut. Dissidiaa olen pelannut yli 9 tuntia, XII:tä 3-4 tuntia. XII on jotenkin liian hidastempoinen ja sitä ei jaksa pelata kuin jotain 15 min-1h kerrallaan.
Tulevaisuudessa aion hankkia lisää FF, ainakin nyt tuon tulevan FFXIII:n.

Reply
Itseltäni löytyy kaikki pääsarjan fainal fantasit paitsi 3, koska käännösversion takia en DS:ää jaksa ostaa (oli vissiin DS:lle).

FF Löytyy NESille ja remake PSP:lle. Ykkönen on ihan hyvä mutta suurin osa, jos ei kaikki, ff -trademarkit puuttuvat.
FF II NESille, mielestäni paljon parempi kuin ensimmäinen
FF IV SNESille, juoni vei mukanansa.
FF V SNESille, en sano että tämä on huono peli, jäi vain jotenkin II:n ja VI:n jalkoihin.
FF VI SNESille, ensimmäisestä kuudesta ehdottomasti paras, vetää melkein vertojansa VII:lle.
FF VII PSNConfusedtä ladattu, joskus vanhoina hyvinä aikoina omistin PSonellekkin. Tämä on se itse pääpaha, jossa kaikki toimii mahtavana kokonaisuutena.
FF VIII PSNConfusedtä tämäkin. Tarina oli aivan mahtava mutta kokonaisuus kaatui pikkuvirheisiin, joista mainittakoon mielipiteitä jakanut Junction-systeemi (itse diggasin kylläkin).
FF IX PSonelle olen ainakin omistanut, enää tuskin levyjä löydän. IX:n tarina ei ollut mielestäni yhtä hyvä kuin kahden edeltäjänsä, mutta ysi oli paluu sarjan juurille ja pisti oleelliset asiat ensimmäisestä kuudesta osasta tiukkaan pakettiin.
FF X PS2:lle löytyy, tarina on yksi sarjan kärkipäästä ja Sphere Grid-systeemi taistelee Materiasysteemin kanssa parhaan FF-taistelusysteemin paikasta.
FF XI PC:ltä löytyy, pelaamisen olen kuitenkin jo lopettanut. Ensimmäisenä online FF:nä tästä löytyi hirmuisen paljon virheitä kirjoitusvirheistä laajempiin bugeihin. Kunnon tarina oli hajotettu vain pieniksi taustatarinoiksi questeja varten. Omasta mielestäni esimerkiksi WoW, LotR tai Guild wars ajaa asian huomattavasti paremmin.
FF XII PS2. Odotin reaaliaikaista taistelua mutta mitä sainkaan? Sydämeltään vuoropohjaisen taistelusysteemin mihin oli ujutettu vapaa liikkuminen kesken taistelujen. Juoni oli paljon vanhempia FF:iä poliittisempi ja realistisempi, mikä sekin on aika kaksiteräinen miekka. Pelinä tämä oli erittäin hyvä kokemus mutta Final Fantasynä jää sinne keskitason paikkeille.

XIII:n olen jo kaverillani ehtinyt pelata läpi, joskin tietystä syystä :S en oikein voinut sisältää kaikkea pelistä. Lontoonkielistä versiota odotellessa Wink
Thunder in the east

Reply
@Rozzy
Asetuksista saa säädettyä aivan helposti, että kun taistelussa teet valintoja, peli ei pysähdy siksi aikaa. Eli, asetuksista laitat tuon päälle, niin siinä on Real time battlea.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Jostain Tilt.tv pelikaupasta ostin joskus Final Fantasy V ja VI, ne sattuu juuri olemaan hukassa. Isoveli kyl omistaa Final Fantasy 7:n vaikka meillä ei oo Playstationia enää (tosin se kai käyttää sitä ISO-tiedostojen tekoon :F )

Reply
Quote:@Rozzy
Asetuksista saa säädettyä aivan helposti, että kun taistelussa teet valintoja, peli ei pysähdy siksi aikaa. Eli, asetuksista laitat tuon päälle, niin siinä on Real time battlea.

Siis tämähän on vain melkein kosmeettinen muutos, tarkoitan itse taistelusysteemiä (ADB), mikä perustuu vieläkin reilusti vuoropohjaisuuteen vaikka sitten muunneltunakin.
Thunder in the east

Reply
Ohoh! FFXIII tulee jo tiistaina, kylläpä aika vierii! :o

Ei kyllä millään jaksaisi enää odottaa!

Reply
Pelasin tuossa juuri Crisis Coren läpi. (Se on siis esiosa Final Fantasy VII:lle jos joku ei tiennyt)

Täytyy kyllä sanoa, että hyvä peli, vaikkakin liian lyhyt, ja kamera ei aina toimi järin mukavasti. Tykkäsin juonesta ja taistelusysteemistä eniten.

Olisin tosin toivonut enemmän vekkuleita yhteyksiä tämän ja seiskan välille Big Grin Nyt ne jäivät muutamaan pikkuvihjauksiin. Pelin päähenkilöistäkin yli puolia ei edes mainita alkuperäisessä FFVIIConfusedsä :p

Suosittelen kyllä kaikille FFVII-fanipojille ja -tytöille :3

Reply
XIII läpi Platinum Trophyllä, olinko foorumin ensimmäinen?
Thunder in the east

Reply
Quote:XIII läpi Platinum Trophyllä, olinko foorumin ensimmäinen?
Virtuaalipenis x 10[sup]123456789[/sup]

Reply

Mietitään ensin kuinka monella on edes kyseinen peli Big Grin

Mutta gratz

Reply
Quote:
Virtuaalipeenis x 10[sup]123456789[/sup]

Et vain osaa. Jotkut osaavat, jotkut eivät.
Luonnollinen asia, ei sinun syytäsi.

PS. Ota huumorilla
Thunder in the east

Reply
Jaah, itse olen XIIIConfusedsä vasta Lake Breshassa, peliaikaa takana vähän yli neljä tuntia. Mutta hiljaa hyvää tulee. :p Hyvä peli kuitenkin.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 2 Guest(s)