• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Pokémon
Thread Modes
Pikainen search ei ainakaan tuottanut tulosta, joten voinen siis olettaa, että ko. aiheesta ei ketjua vielä ole.

Noniin, pääsen luomaan ketjun, joka leimaa minut täydelliseksi pöpiksi, mutta eipä tässä mitään Smile

Eli tosiaan, pokémon, nintendon -98 luoma videopelikonsepti, joka on niittänyt maailmalla valtavan suosion. Peleistä tunnetuimmat ovat ylivoimaisesti nämä käsikonsolikategoriaan kuuluvat: "Nappaa ne kaikki ja voita pokémonliiga"-pelit, eli

Red/Blue/Yellow (Ensimmäinen sukupolvi) (GB)
Gold/Silver/Crystal (Toinen sukupolvi) (GBC)
Ruby/Sapphire/Emerald/FireRed/LeafGreen (Kolmas sukupolvi) (GBA)
Diamon/Pearl/Platinum/HeartGold/SoulSilver (HG ja SS julkaistaan amerikassa 13.-14.3.2010) (Neljäs sukupolvi) (NDS)

Lisäksihän peleistä löytyy spin-offeja, kuten Pokémon Stadiumit 1 ja 2 (N64), Pokémon Colosseum ja Pokémon XD: Gale of Darkness (GC), Pokémon Battle Revolution ja Pokémon Rumble (Wii), lisäksi on vielä keräilykorttipeliin perustuvat Trading Card Game 1 ja 2 (GB), puzzle league 1 ja 2 (GB), Mystery Dungeonit (GBA/NDS), Pokémon Ranger (NDS) ja muita pikkupelejä.

TV-sarja on ollut älyttömän suosittu ja se on pyörinyt suomen televisiossa vuodesta 1997 lähtien. Sarja on nyt (jos laskin oikein) kahdennellatoista tuotantokaudella, joista kymmenennen yli hypättiin suomessa kokonaan.

lähde: pkmncartriage.byethost9.com - vielä julkaisemattomat informaatiot (Tongue) ja wikipedia ja kuroitsuki.arkku.net.
---

Itse en animesta enää niin välitä, ensimmäinen, toinen ja kolmas tuotantokausi olivat vielä hyviä, mutta sitten sarja kävi tylsäksi, itse olen aina ollut ja tulen aina olemaan pokémonpelien fani, joten niistä pari mielipidettä.

Itse pidän ensimmäisen ja toisen sukupolven pelejä parhaimpina, eniten itse pidän crystallin pelaamisesta, vähiten pidän kenties kolmannesta generaatiosta, olen jokaisen pelin pelannut läpi useammin kuin kerran ja Ruby/Sapphire/Emerald, jotka eivät missään nimessä ole huonoja pelejä, kävivät nopeasti puuduttaviksi yltiöpäisen ravaamisen ja liian helpon vaikeustason vuoksi.
Platinum on omien kokemuksieni mukaan pelisarjan vaikein, Diamondia ja Pearlia sanottiin helpoiksi, joten platinumin vaikeustasoa lisättiin kovalla kädellä, ehkä hieman liikaa, mikä estää sitä pääsemästä kolmen suosikkipelini joukkoon.

Mutta itse pidän pelin ideasta, sopivan simppeli minun pienille aivoilleni, ja varsinkin kun kolmannesta generaatiosta eteenpäin mukaan tuotiin vielä pokémonien breedaus (Kyky lisääntyä ja tuottaa entistä vahvempia pokeja), EV-koulutus (Effort value, hieman vaikea selittää tiivistetysti, jotain sellaista että mätät paljon yhden tyypin mörköä ja pystyt vaikuttamaan siihen mitkä statsit nousevat) ja Individual Value (vaikuttaa siihen millaiset statsit poksulla on pyydystäessä), jolloin peliin tuli vielä enemmän strategista puolta, pelkästään nämä lisäykset olisivat riittäneet tuomaan platinumin top-3:n minun listoillani, mutta vaikeustason liiallinen lisääminen on varsinkin ensikertalaiselle hankalaa, koska joidenkin pomojen voittaminen vaatii jo tietoa siitä millainen tiimi pitää olla ja mitä pitää tehdä.

Tämänhetkinen Top-3:
Pokémon Crystal: Panisin, haastan usein ihmisiä speedruneihin kun tätä pelailen, hauska nähdä kuinka nopeasti porukka pieksee E4:n tai Redin (Zomg! Spoiler!) pelin lopussa ja pystynkö parempaan. Lisäksi poksut eivät vielä ole menneet niin kummalliseen suuntaan kuin kolmannessa sukupolvessa.
Pokémon Yellow: Pidän, lempipelini ensimmäisestä sukupolvesta, hieman muita vaikeampi kun pikachun kanssa aloitetaan, mutta kyllä se siitä. Pidän alkuperäisen Team Rocketin mukaanottamisesta ja muutamasta juonimuutoksesta, lisäksi spritet näyttää edestä harvinaisen cooleilta.
Pokémon Red: Pidän, ensimmäinen pokémonpeli jota koskaan pelasin ja täynnä muistoja, vaikka charizard näyttääkin takaapäin aasilta, mutta meh. Originaali idea ja mielikuvitukselliset poksut tekivät tästä kivaa : )

Kokonaisuudessaan olen pokémonpelit huomannut oikein miellyttäväksi pelikokemukseksi ja sellaiseksi peliksi jonka pariin jaksaa palata~~

//Nintendo DS:n ja pokémon diamond/pearl/platinumin omistajat, napatkaa tuosta signaturesta miun Friend Code : P

///...kysymysten välttämiseksi, kuvassa tiimi jota tällä hetkellä kehitän Competitive Battling tiimiä varten pitäis kyl tehä omansa ;(

Järkevin otsikko vähään aikaan... =) -sase

//// [ch9829]

Reply
En oo varma mihi tällä pyritään mutta täl hetkel ite pelaan poken bluee tietenki piti mennä haksaamaa ja nyt o kaikki alotus pokemonit +30lvl : < Noh ei sii mittää.. Ite oon aina tykänny pokemon peleistä ja kavereitten kaa on ollu hauska otella Smile että kunnia vanhoille pokemon peleille!

Reply
Kerrankin Suomessa ollaan aikaansa edellä. Konsepti luotiin -98 mutta TV-sarja pyöri täällä jo 97 Big Grin

Itse en ole noita uusimman sukupolven Pokimaneja pelannut, kun ei ole konsolia, mutta eivätpä ne minua kiinnostakaan, nuo uuden monsterit kun tuppaavat olemaan mielikuvituksettomia mörköjä tai sitten vanhojen pokemonien vauva- tai kingmuotoja.

Itse pidän parhaana 2. sukupolven pelejä, tykkäsin siitä kun yö ja päivä vaihtelivat ja joitakin Pokeja ei saanut kuin yöllä.
Lisäksi Yellow on ihan kiva.

Pidemmän päälle Pokemonit käyvät itsestäni tylsäksi ja ne toistavat itseään liikaa. Tuntuu kuin olisin vähän kasvanut yli koko touhusta.
[Image: 12_by_neenya-d4ky00c.png]

Reply
Pokémon. :-*

Itselläni on Emerald ja Mystery Dungeon Red Rescue Team. Emeraldin olen pelannut monesti läpi, mutta Mystery Dungeonia en kertaakaan. (Tosin, Rayquaza hakattu kahdesti.) Lisäksi Sapphire oli kerran lainassa, sen pelasin läpi. Jos omistaisin DS:n, voisin harkita Platinumin ostoa. (Toisaalta muutkin neljännen kauden pelit kiinnostaisivat.)

Mystery Dungeon on haastavampi kuin R/S/E. (Uskaltaisikohan tätä suositella Kimille? Big Grin)

//Tänään voisi harkita aloittaa pelaamaan. Harmi, että olen alkuvaiheessa molemmissa peleissä. Undecided

Reply
Kyllä mie mystery dungeoneita olen pelannut, Red Rescue teamin olen läpipelannut ja tällä hetkellä on kesken DS:lla Explorers of Time
Tykkään ideasta kyllä ja tajusin että olisin näistä "sivupeleistäkin" voinut vähäsen höpistä tuossa ensimmäisessä viestissä.
Ehkäpä vähän myöhemmin kun jaksaa taas kirjottaa, nyt pelailen crystallia taas vaihteeksi läpi Big Grin

//...mitähän tuo "jokaisen" teki tuola, otin pois : P

Reply
Itselläni ei ole tällä hetkellä yhtään konsolia, jolla voisin pelata Pokémonia. Pelikokemusta ei ole paljoa, mutta olen kyllä pelannut Funguksen Emeraldia jonkin verran, ehkä noin 10 tuntia, kehitellen pokeja ja seikkaillen. Hyvä peli se kyllä on.

Joskus satuin netissä pelailemaan sellaista nettipokemonpeliä, kuin Pokémon Crater, joka on tälläkin hetkellä toiminassa. Mulla oli parhaimmillaan 55 100 -levelistä pokea, mutta sitten se ylläpitäjä sulki sen pelin ja avasi uudet sivut vuoden päästä. Vanhat accot eivät enää olleet toiminnassa, joten kiinnostus meni. -.-

Kortit ovat sensijaan minulle peliä tutummat. Mulla on korttikansiollinen hyviä kortteja sekä n. 300 ei-niin-hyvää korttia. Itse olen ihan tyytyväinen kortteihin, vaikkakin kaikki legendaarisimmat puuttuvat. Pienenä haaveilin hyvin paljonkin Charizardista, mutta enpä sitä ole koskaan saanut. Muistan, kun joskus huijasin kavereitani tulostamalla kyseisen kortin netistä ja liimaamalla sen jonkun energiakortin päälle. Big Grin En ole kuitenkaan pelannut koskaan korteilla, joten ne ovat olleet enemmän keräilytavaraa.

Omasta mielestäni parhaat Pokémonit on 3. kolmas ryhmä. En tiedä, mikä olisi parhaiten kuvaava sana. Tajuatte kai. Se ryhmä, missä on Latios, Latias, Gardevoir, Rayquaza sun muut. Inhoan yli kaiken kakkosryhmää. En tykkää yhdestäkään sen pokemonista. Ykkös- ja nelosryhmä ovat myös oikein mukavia, mutta oma suosikkiryhmäni on silti kolmas. Suosikkipokemoneja on monia, mutta sanotaan, että Banette on yksi ylitse muiden. Wink

Reply
Tämänhetkiset pokemonit pokemon bluessa Tongue

Charizard lvl 49
Pikachu lvl 33
Gyarados lvl 42
Venysaur lvl 34
Blastoise lvl 52
Pidgeot lvl 37
Tongue:p
Edit: Pikachu on nyt raichu ;D

Reply
Niin tosiaan, suosikkipoksu..
Tuo on vaikea kysymys, kun ei sitä suosikkia oikein löydy.
Itse rakastan poksuja jotka lentävät~ eli periaatteessa kaikki suosikkini ovat ainakin subtypeltään flying ^^"
Pidgeot ja Dodrio ovat ulkonäöllisesti lemppareita ja Altaria sekä Gyarados joukkuepohjalta.
Löytyy niitä lempipoksuja kuitenkin ei-lentävistä myös, muidenmuassa Espeon, Glaceon ja Leafeon, sekä Vaporeon ovat älyttömän suloisia, pidän myös Absolista ja Galladesta.

Itse en koskaan ole liiemmälti legendaaristen poksujen käytöstä välittänyt, aina ne olen napannut, mutta yleensä päätyvät boksin perälle piiloon. Poikkeuksena tällä hetkellä Platinumissa korkeatasoisin poksuni, lvl 85 Azelf, jota käytän EV-treenauksessa : P Saanut siinä yhteydessä hieman leveleitä ja sitä ei kyl kukaan voita, sen Sp. Attack on nimittäin niin korkee : DD

Reply
Koska Kimin topic on suositumpi, ja hänen kuvauksensa selkeämpi, siirrän omanikin tänne.

Itselläni on työn alla juuri aloitettu FireRed, ja kuten uudesta sigistäni näkyy, hahmoni nimi olisi Maximillian jos se mahtuisi, mutta koska ei mahdu, laitoin lyhyesti Max pelissä. Alotus pokeksi valitsin Chramanderin, ja nimesin sen Nensho Reiksi eli Tulen hengeksi Nipponin kielellä (no, tarkkaan ottaen Tuli Henki, mutta kuitenki...) Rival sai nimen Kazui (en tiedä tarkottaako mitään, kuulosti vaan hyvältä)... Ja siinäpä se tähän mennessä. Voitin Kazuin ekasa tappelusa leikiten.

Itellä ei suorannaista suosikkia ole, mutta tuli tyypin pokeista pidän (lähes aina se tarttuu alotuspokeks...) mulla on vaan se vika et tuppaan aina vaan käyttämään startti pokea, kunnes se ei pärjää jolleki toiselle, ja sit ollaan heti et mistä äkkiä parempi poke... Itse sanoisin et suosikki sukupolvi olis kait kakonen... Siinä on parhaat poket kuten Totodile ja kumppanit... (via muistanko väärin?)

E: Ja inhoan FRn ekan paikan musaa ja taistelu musaa. Kenttä musa on se joku lastenlaulu hepokatista, ja battle musa taas ykstoikkosta renkutusta.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Katsoinpa tuossa, missä vaiheessa pelit ovat. Tongue

Emerald: Täysin alkuvaiheessa, alle tunti pelattu. Starterina yllättäen Torchic. Ennen olen ottanut (ainakin melkein) aina Mudkipin. (Paitsi lainaamassani Sapphiressa otin myöskin Torchicin.)

Tällä hetkellä kehitän Raltsia Torchicin avulla. (Ralts ei osaa kuin Growlin alussa.) En halua pelata koko peliä starterilla, saatan jopa jättää Torchicin tiimistä.

Mystery Dungeon RRT: Mt. Freezellä, pelattu jopa 6 tuntia. Big Grin Tässäkin olen "valinnut" Torchicin Pokémoniksi, jolla pelaan. (Pelin alussa on persoonallisuuskysely, joka määrää, mikä Pokémon sinusta tulee.) Ennen olen muistaakseni aina ollut Pikachu.

Kaveriksi valitsin Mudkipin, kuten aina?

Reply
Quote:Katsoinpa tuossa, missä vaiheessa pelit ovat. Tongue

Emerald:
Tällä hetkellä kehitän Raltsia Torchicin avulla. (Ralts ei osaa kuin Growlin alussa.) En halua pelata koko peliä starterilla, saatan jopa jättää Torchicin tiimistä.
_b Itse hyvin harvoin pidän starterin tiimissä, korkeintaan ensimmäisellä ja toisella, korkeintaan kolmannella pelikerralla, jotta näen miten se kehittyy ja millaisia hyökkäyksiä se oppii. Yleensä väsään tiimin poksuista joista pidän : )

Quote:Mystery Dungeon RRT: Mt. Freezellä, pelattu jopa 6 tuntia. Big Grin Tässäkin olen \"valinnut\" Torchicin Pokémoniksi, jolla pelaan. (Pelin alussa on persoonallisuuskysely, joka määrää, mikä Pokémon sinusta tulee.) Ennen olen muistaakseni aina ollut Pikachu.

Kaveriksi valitsin Mudkipin, kuten aina?
Se vähän riippuu. Itse tapaan ottaa sellaisen "Neutraalin" vaihtoehdon aina kun aloittelen Mystery Dungeoneita, jos esim. saan Turtwigin Explorers of Timessa niin tapaan ottaa joko Chimcharin tai Piplupin (tai jonkin muun startereista, jotka ovat joko heikkoja tai vahvoja omaa starteriani vastaan) jos ajattelin läpäistä pelin nopeasti ja periaatteessa ilman ongelmia.

Mutta valitsen myös näitä neutraaleita vaihtohetoja, jotka ovat joko samaa tyyppiä kuin minä, tai sitten eivät ole startereita, tilanteissa jolloin haluan kunnolla keskittyä tutkimiseen ja turvata selustani kunnolla.

---

Pelasin just crystallin läpi : D aamulla alotin ja nyt lopetin, just pieksin redin : )

//300Confused viesti!

///Ja viihdealueen 100. aihe!

////Ai katos, Sori Hogfather, nyysin ketjuidean näköjään nenäs edestä Sad

Reply
Valitse 6 lempi pokemoniasi ja kerro ne

Reply
Radian, viitsitkö perustella, minust on aina mukava lukee ihmisten mielipiteitä lempipokeistaan : )

Quote:Niin tosiaan, suosikkipoksu..
Itse rakastan poksuja jotka lentävät~ eli periaatteessa kaikki suosikkini ovat ainakin subtypeltään flying ^^\"
Pidgeot ja Dodrio ovat ulkonäöllisesti lemppareita ja Altaria sekä Gyarados joukkuepohjalta.
Löytyy niitä lempipoksuja kuitenkin ei-lentävistä myös, muidenmuassa Espeon, Glaceon ja Leafeon, sekä Vaporeon ovat älyttömän suloisia, pidän myös Absolista ja Galladesta.

Itse en koskaan ole liiemmälti legendaaristen poksujen käytöstä välittänyt, aina ne olen napannut, mutta yleensä päätyvät boksin perälle piiloon. Poikkeuksena tällä hetkellä Platinumissa korkeatasoisin poksuni, lvl 85 Azelf, jota käytän EV-treenauksessa : P Saanut siinä yhteydessä hieman leveleitä ja sitä ei kyl kukaan voita, sen Sp. Attack on nimittäin niin korkee : DD

Reply
Quote:Radian, viitsitkö perustella, minust on aina mukava lukee ihmisten mielipiteitä lempipokeistaan : )

Quote:Niin tosiaan, suosikkipoksu..
Itse rakastan poksuja jotka lentävät~ eli periaatteessa kaikki suosikkini ovat ainakin subtypeltään flying ^^\"

Golemista pidän koska se on kestävä monta eri tyyppiä vastaa, sen hyökkäykset on ihan hyviä ja se on maatyypin pokemon <3 ainii ja sit sen muoto on aika jännä

Flareon on muutenvaa hienon näköne :p tykkään sen ulkomuodosta paljo

Sama pätee jolteonii ja vaporeonii.. Vaikka onha vaporeonista hyötyä jos ei oo muita vesityypin pokemoneit :p

Alakazamist oon pitäny aina sen takii et se o helvetin voimakas ja todella ärsyttävä vastustaja.. Mut suurimmaks osaks noihi mun päätöksiin vaikuttaa ulkonäkö vaikka tarviihan sitä voimaaki olla D:

Edit: oon paska selittää

Reply
2.Charizard
3.Squirtle
4.Pichu (kawaii ^^)
1.Kangaskhan
6.Voltorb
5.Eevee

Hihi.
[Image: 12_by_neenya-d4ky00c.png]

Reply

Forum Jump: