• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Legends of Unsung
Thread Modes
Hey.

On pyörinyt päässä seitsemisen vuotta juoni RPG-pelille, ja nyt sitten ajattelin ruveta sitä toteuttamaan. Hyvin lapsenkengissään olevilla taidoilla, mutta suurella kunnianhimolla ja nopealla oppimiskyvyllä varustettuna uskon että tästä tulee ihan jännä haaste..

Tarina alkaa siitä kun lapsuudesta asti yhdessä olleet ystävykset, Iria ja Raku, pääsevät ensimmäistä kertaa vaeltamaan kotikylänsä ulkopuolelle. Iria on parantajan oppilas, Raku taas koko kylän musta lammas, orpo jonka vanhemmista liikkuu milloin mitäkin tarinoita ja johon suhtaudutaan varauksella.

Matka alkaa viattomasta seikkailusta ja polulta poikkeamisesta, jonka avulla kaksikko saa tietää, että maailma on paljon suurempi kuin mitä heidän kansansa kartat kertovat.
---
Pyrin pitämään tätä lankaa elossa ja päivittelemään aina sitä, mitä sattuu löytymään. Ainoa mitä toistaiseksi on valmiina on RPG-makeriin väkerretyt kartanalut, liuskoittain konseptitaidetta ja romaanin mittainen juoni yksityiskohtineen.

Jos joku tuntee jossain projektin vaiheessa kiinnostusta liittyä rinnalleni väkertämään suurta ja eeppistä tarinaa pelin muotoon, olen täysin valmis vastaanottamaan apua. Olen itse ns. "Jack of All Trades"; osaan tehdä kaikkea, mutta kaikessa kelpaa myös toinen mielipide, oli kyse sitten grafiikasta, musiikista, karttasuunnittelusta tai teknisestä toteutuksesta.

Kiitos.[/b]

Reply
Saakos tuota konseptitaidetta jakoon?
Vaikuttaisi mielenkiintoiselta projektilta ja halua nähdä mitä on kasassa.

Reply
Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Smile Millä rpg makerilla sen teet? Toivottavasti löydät jonkun apuun projektissasi. Itse voisinkin tulla, mutta omien loputtomien projektien kanssa on niin paljon työtä, joiden valmistumisen odottamiseen foorumin väki on varmaankin totaalisesti kyllästynyt. Big Grin No mutta onnea projektiin! Wink

Reply
Oho, viestejä ja vielä onnentoivotuksiakin. Big Grin Colour me surprised.

http://serafiron.livejournal.com/108890.html <- Menin siitä, mistä aita oli kaatunut matalalle, ja iskin kuvat blogiin. Tarkoitus olisi siis ruveta väkertämään hommaa RPG Maker VX Acella, josta ei ole aikaisemmin mitään kokemusta, mutta joka vaikuttaa kivalta näpertelyhärpäkkeeltä.

Valmiina on toistaiseksi vain juoni, lyijykynäpiirros maailmankartasta (tulee kunhan skanneri suostuu taas suuressa armossaan toimimaan), hahmojen "ammatteja" (*) ja ohjelmaan tutustumista. Homma etenee yksinkin kun on motivoitunut ja tykkää opetella uusia asioita, mutta toki hitaanlaisesti, kun pitää rahoittaa nörttiobsessioitaan päivätyöllä..

Ei, vaan. Kiva että täällä on edes semisti kiinnostunutta väkeä, pitää motivaation korkealla postailla tänne mitä projektille kuuluu. Ja postailuun paineen tunteminen toki edesauttaa sitä, että pitäisi tehdä jotain mitä kehtaisi näyttääkin...

Ei muuta, jatkakaa.

(*) "Classes of the characters", suomentakaas joku minulle 'class' tässä asiayhteydessä. 'Ammatti' on aivan höhlä sana.

Reply
Huaah. Projekti ei ole kuollut, vaikka sen pyörittelijä vähän zombiksi olonsa tunteekin. Tässä muutamien kuukausien aikana on syntynyt karttoja, musiikkia, monta kymmentä sivua käsikirjoitusta ja pieni työryhmä. Yay!

Ja, because of a customary habit of bringing offerings to the community, tässä linkki josta löytyy vähän kuvallista materiaalia.

http://gamergirlia.blogspot.fi/2014/04/such-pics.html

Koneen prosessori ehti läsähtää tässä välissä, mutta tiedostot istuvat yhä hyvässä tallessa upouuden Icy Boxin suojissa. Että eipä sillä, jatkakaa. Big Grin

Reply
Hieno kirveshaltia kuva tuolla sivulla! Onko se itse tehty?

Reply
Ei aivan itse, mutta nimenomaan tätä projektia varten Wink Kyseessä eräs pelattavista hahmoista. Kaikki pelin kuusi päähahmoa tulevat saamaan samanlaisen artin vuoden loppuun mennessä.

Ja ettei menisi ihan sisällöttömäksi jaaritteluksi tämä postaus minun osaltani:

http://2.bp.blogspot.com/-o-8JZqarOyU/U1...onfire.png

Tällaista saattaa käydä, jos ei keskity minne laittaa oven heittämään pelaajan. Tai, jos ei keskity ollenkaan. Tämän jälkeen opin tauottamaan työskentelyäni.

Reply
https://www.dropbox.com/s/a6razvxghehsrs...Unsung.exe

(Varoitus: työ sisältää stock-grafiikkaa ja on muutenkin täysin puolivalmis. Ottamalla tuotteen käyttöön tiedostat, että etenkin graafinen puoli on sangen vaiheessa. Mutta siltiSmile

Oho. Siinä on (pieni) osa grafiikasta jopa valmista, ja ihan oikeaa musiikkiakin. What is this sorcery?! Tarkoittaako tämä, että peli oikeasti jopa kulkee eteenpäin eikä vain junnaa paikallaan? Aika hurjaa.

Tällä hetkellä työn alla demoa isommin ovat nettisivut, jonne tulee sitten kaikki mahdollinen peliin liittyvä matsku ladattavaksi ja katseltavaksi. Päädyttiin tällaiseen ratkaisuun kun mietittiin erilaisia keinoja sekä markkinoida peliä että kasata matskua yleisön nähtäväksi.

Tjep, mutta. Tuollaista on väsäilty, ja tuosta latauslinkistä pääsee katselemaan kokeellisia ratkaisuja erilaisiin tilanteisiin (toim. huom. erilaisista kokeellisista ratkaisuista nuo ovat olleet ne jotka ovat tällä hetkellä miellyttäneet eniten silmää, korvaa ja muitakin elimiä). Palautettahan saa toki antaa, että lopullinen demo olisi entistäkin miellyttävämpi. Smile

Reply
Onneksi olkoon! Smile itse en ole vielä demoon asti päässyteleissäni, joten onnittelen!

Kokeilen, ja kommentoin parin päivän sisällä Wink

Reply
*jotain mutinaa siitä että demo ei ole vielä valmis* Mutta kiitos ^^' jopa tässä vaiheessa kun demo ei ole vielä avoimessa levityksessä, kommentit ovat tervetulleita. We aim to please, after all. Wink

Reply
Hei minä kokeilin tätä pelia ja tykkäsin. SIinä oli mukavaa juonenkerrontaa ja kaikkea muutakin mielenkiintoista. Paljon puhetta, mutta mielenkiinto pysyi yllä. Joissain kohdissa en tiennyt mitä tehdä. En tiennyt kelle puhua että pääsisin pidemmälle yms.

Mutta oli todella kiva demo, jatka samaan malliin! Smile

Reply
Joo, maailma oli/on tuossa versiossa vielä aika hiekkalaatikkovaiheessa Smile Eli selkeää juonenkaarta ei ole vielä havaittavissa muuten kuin aivan aluksi.

http://ic.pics.livejournal.com/serafiron...82_900.png

Tämä kuva näpätty tältä illalta, Google Drive on hyvä työkalu erityisesti väsyneeseen ryhmätyöskentelyyn. Taustan NagiAsu ei liity projektiin.

edits: hyi satans, olipas iso kuva. Piilotin linkin taakse niin ei häiritse kuolevaisten elämää.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)