• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Tutorialprojektit
Thread Modes
Selvä. Tutorialprojektit.

Mitä ne ovat?

Ne ovat projekteja joiden materiaalit ovat täysin kaikkien ladattavissa, ja käytettävissä. Niistä voisi opetella eventtien, taisteluiden ja muiden asioiden tekoa. Niistä voisi otta scriptejä omiin peleihinsä ja opetella niiden käyttöä.

Nyt vain ehdotan teille:
Haluaako kukaan tämän foorumin ansioituneista pelintekijöistä tehdä eri rpg makereille tutorialpelejä joiden minimipituus on noin 30 min.

Niiden juoni on täysin teidän vallintanne varassa, eikä niihin vaikuteta millään lailla.
Lopulta parhaat pelit kilpailevat, mikä niistä on paras äänestyksen myötä.

Onko kukaan kiinnostunut asiasta.
Tässä on makereita, joihin voi tehdä tutorialeja (lisää voi ehdottaa.)

(jos joku muu tekee johonkin haluamaasi rpg makeriin tutorialpeliä, niin ei haittaa. Samaan makeriin voi tulla useampia tutorialpelejä)

Muut makerit

rpg maker 2000-03

rpg maker xp

rpg maker vx Shade Hunter,

rpg maker vx ace Shade Hunter,

Tuossa on pelit, joihin on jo ilmoittautunut tutorialpelit

Reply
Meikällä on tällä hetkellä menossa eräs demo dynaamista stattienkeruuta varten. Koodiin olen laittanutkin kommentteja ohjaaman ketä nyt sattuisi kinostamaan. Valmis se ei kuitenkaan vielä ole. Jos nyt huomenna tai ylihuomena pääsen kotiin, niin taidan ruveta koodispriille ja yritän työstää sitä sen verran, että se on ensi viikolla valmis.
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Mietin, että aika oleellista tälläisten projektien kanssa voisi olla jonkinlaiset kehityspäiväkirjan pitäminen. Voisi olla inspiroivaa lukea miten peli on kehittynyt ja mitä siihen on lisäilty.

Reply
http://www.scribd.com/doc/8795237/Beginn...ker-VX-v04

tuota itse olen käyttänyt...
Älä kysy. Olen se outo hyypiö joka saa hyviä ideoita jotka kaatuvat siihen että kukaan ei osaa/jaksa tehdä niitä.

Reply
Isopahan ehdotus päiväkirjasta on hyvä, oikeastaan aika hyvä idea.
oppimisessa se ei ehkä auta, mutta siitä saa jotenkin sellaisen käsityksen, miten kyseinen henkilö mm. aloittaa ja kehittää peliä. (siitä voisi saada jotan mallinnusta itselleenkin)

Mille makerille (tai ohjelmalle) tuo sinun demosi on mara?

Voi lähettää viestin niin sitten laitan teidät tuohon listaan, jotta nähdään ketkä värkkäävät tai yrittävät värkätä jonkinlaisia tutoprojuja.

Nämä voivat varmasti innostaa projektien tekoon kehittyneille ja aloitteleville tekijöille. (tutorialprojektit siis)

Reply
Ite tehnyt jo 2 pohjaa jolle ei tarvi vältämättä tehdä yhtään mitään. Luot vaan siihen dialogit ja tarinan sekä maailman. Tosin tuo toinen on vielä pahasti kesken sillä siihen tulee abs sekä cms.
[Image: images?q=tbn:ANd9GcQAzMK6vMy8-AJ5KG1WW21..._C_YusxLnA]

Reply
Minulla oli työn alla vx:älle tutorialproju, mutta se meni penkin alle kun koneeni hajosi. En ole saanut vielä kaivettua muistia sieltä ulos. Joten taidan tehdä ihan acelle omansa.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)