• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Opas Näppäimistökoodit
Thread Modes
Uudelleenjulkaistu 16.12.2012 vanhalta pääsivulta.

Näppäimistökoodit

Olet saattanut joskus ihmetellä, miksi RPG Makerien näppäimet eroavat täysin siitä, mitä ne ovat oikeassa näppäimistössä. Syytä emme tähän epäloogisuuteen tiedä, mutta tiedämme kyllä miten ongelmat voi ohittaa. Tämän taulukon avulla voit katsoa RPG Makerin näppäimen ja etsiä sille vastaavan näppäimistöstä.

[Image: keycodes.png]

Reply
syyt epäloogisuuteen? Helppoa, nuo näppäinkoodit ovat useassa emulaattorissa samat.
Älä kysy. Olen se outo hyypiö joka saa hyviä ideoita jotka kaatuvat siihen että kukaan ei osaa/jaksa tehdä niitä.

Reply
Mikuel;40894 Wrote:syyt epäloogisuuteen? Helppoa, nuo näppäinkoodit ovat useassa emulaattorissa samat.

No, eipä se silti sitä selitä?

Reply
Mun arvaus on että tuo perustuu tavallaan Sega Saturnin ohjaimeen, jossa oli kuusi "etunäppäintä" ja kaksi "olkanäppäintä" ja muihin vastaaviin ohjaimiin.
Virallista syytä en tuohon tiedä...
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Pyhänkoski;40898 Wrote:Mun arvaus on että tuo perustuu tavallaan Sega Saturnin ohjaimeen, jossa oli kuusi "etunäppäintä" ja kaksi "olkanäppäintä" ja muihin vastaaviin ohjaimiin.
Virallista syytä en tuohon tiedä...

Hyvä teoria kylläkin. Arvoitukseksi jää miksi se on sitten juuri tuon malliseksi tehty...

EDIT: Hmm... Saattaisko olla asian kanssa mitään tekemistä, että ilmeisesti tuo Sim RPG Maker, mikä on ASCII:n tekemä, on julkaistu myös Sega Saturnille?

Reply
nights? Eikös se ollut saturnille?
Älä kysy. Olen se outo hyypiö joka saa hyviä ideoita jotka kaatuvat siihen että kukaan ei osaa/jaksa tehdä niitä.

Reply
Isopaha;40840 Wrote:Uudelleenjulkaistu 16.12.2012 vanhalta pääsivulta.

Näppäimistökoodit

Olet saattanut joskus ihmetellä, miksi RPG Makerien näppäimet eroavat täysin siitä, mitä ne ovat oikeassa näppäimistössä. Syytä emme tähän epäloogisuuteen tiedä, mutta tiedämme kyllä miten ongelmat voi ohittaa. Tämän taulukon avulla voit katsoa RPG Makerin näppäimen ja etsiä sille vastaavan näppäimistöstä.

[Image: keycodes.png]

Kyllä olen sattunut ihmettelemään. Se varmaan johtuu jostain eri tietokoneiden eri maissa olevista näppäimistöistä (tai jotain), mutta mitä haittaa siitä on? Ei varsinaisesti mitään.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)