• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan ([email protected])
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: The Hexed Grounds [VX]
Thread Modes
Njoo heitetään nyt tämä tänne kun sitä varten liityin kerhoon.

Post apocalyptic genren ystävät saattavat pitää tästä vähintäänkin paljon mikäli projektini onnistuu, olen siis tekemässä peliä jonka keskimääräinen läpipeluuaika kipuaa useaan kymmeneen tuntiin (kärsimättömille ihmisille siis varoitus)

Koko stooria ei ole mitään järkeä kiertoa tietenkään täällä, eikä kunnolla historiaakaan sillä tämä heitetään pelaajan silmille jo heti aloittaessa. Pelaaja ottaa kontrolliinsa Hexa rotua olevan taistelija Phantomin, joka muiden elävien ihmisten ja eläinten ynnä humanoidien tavoin kituuttaa elämäänsä päivä päivältä eteenpäin kuolevalla planeetalla, jolta pakoa ei ole. Jatkuvan veden ja ruoan puutteen lisäksi asukkaita vainoavat riehuvat rikollisjoukot, nälkäiset petoeläimet, sekä ne Hexat jotka ovat menettäneet järkensä syystä tai toisesta.  Maailmassa on raha ja koulutus menettänyt arvonsa kuten niin monessa muussakin post apocalyptisen maailman kuvassa, ja jälleen kaikkialla vallitsee viidakon laki, mutta varsinkin ihmisten keskuudessa asiaa ei olla hyväksytty. Sen lisäksi suuremmissa kaupungeissa eritoten Hexat ovat kovan tarkkailun alla, ja muutamat ovat innostuneet jopa syyttämään heitä koko tapahtumasta. Vain koska pakollinen shitstorm joka peleihin kuuluu.

Noh, sen enenpää esittelemättä, tossa on demon tynkää. Musiikkeja pelissä on hyvin vähä, sillä aion tehdä ne mieluummin itse, kun myös myöhemmin akuruudun sekä vihollisten grafiikat. nauttikaa siitä ja sekä positiivinen että negatiivinen....tai no, ei negatiivista palautetta, naamioikaa se kritiikiksi.

http://www.mediafire.com/?zf02w9hvwb1tfay

Muutama Screen Shotti tulee tänne kunhan löydän jonkin minne upin mokomat.

Päivitetääs hieman tässä joutessa.

Päivitys numero Yksi:

Muutoksia peliin:

1: Tallentamisen mahdollisuus poistettu maailmankartalla.
2: Save Crystal Esineet lisätty kauppoihin.

Bugikorjauksia:

1: Adrenaline toimii nyt niinkuin sen pitääkin.
2: Ne hemmetin marjat tulevat inventarioosi niinkuin pitääkin.
3: Mayor Nail käskee nyt vartijoita hyökkäämään aivan itse, ilman ylimääräistä interraktiota.
4: Harborista pääsee ulos Mayor Nailin kaaduttua.
5: Vipu Tornin Raunioissa ei käänny ennenkuin se on aktivoitu virallisella "Yes" vastauksella.

Screenshotit:

Niitä joutuu vielä odottelemaan.

Hiukan taustoja:

Phantom: Pelin protagonisti, puoli Hexa jonka vanhemmat häätivät kotoa vihaisen teloitusryhmän tieltä kun hän oli kymmenen. Phantom vaelsi ympäri tuhoutunutta maapalloa, nukkui milloin missäkin ja söi mitä käsiinsä sai. Hän vaelsi aikansa kunnes menetti tajuntansa nälkään ja janoon. Hän heräsi vanhasta luostarista, josta Spectre niminen Hexa oli tehnyt taistelulaji koulunsa sen jäätyä tyhjäksi. Phantom kiitollisuuttaan vietti muutamia vuosia Spectren luona, autellen koulun kunnossapidossa ja oppilaiden kurissapidossa, sekä ajoittain opiskellen muiden mukana. Hän ei kuitenkaan tuntenut kuuluvansa Spectren kouluun ja pian hyvästelikin tämän ja muut, mutta juuri lähtöä edeltävänä iltana luostarin kimppuun hyökkäsi lauma Villi Hexoja, tuhoten ja polttaen sen maan tasalle. Vain Phantom selvisi höykytyksestä, ja Spectre pyysikin tätä viimeisillä hengenvedoillaan kantaen Spectern tekniikkaa mukanaan, jotta se ei katoaisi iäksi maailmasta. Phantom myöntyi ja pakeni paikalta, voiden vain toivoa että muita oppilaita olisi selvinnyt. Seuraavina neljänä vuotena Phantom opiskeli sekä Arachi nimisen ihmisen Aura pohjaista taistelulajia, sekä Ghost nimisen Hexan Vastahyökkäys tekniikkaa, vaelluksiltaan viimein päätyen keitaalle jonne jäi asumaan.

Shade: Hexalais maagi joka Phantomin pelastettua tämän päättää jättää kaupunkinsa ja tehdä seuraa erakoituneelle taistelijalle, tiettävästi vain ystävyysmielessä, sillä hän uskoi löytävänsä muutaman vuoden takaisen rakastettunsa kun tarpeeksi vaeltaisi, mikä olikin alkuperäinen syy hänen kidnappauksellensa. Shade muidenkin Hexalais maagien tapaan harjoittaa vain pimeää magiaa, minkä lisäksi pyhät esineet sattuvat heihin koskettaessa.

Eiköhän se riitä tältä erää hahmoista, kun ei ole enempää esitelty Wink

Tiedostetu bugit:

!: Redberry Pie on käytettävissä vain mikäli olet ottanut vähintää yhden vahinkopisteen

Updeittaus numero 2:

Muutoksia peliin:

1: Mt: Rage Blaze lisätty kartalle.
2: Save Crystallien hintaa on nostettu ja savepointteja lisätty. Kristallit ovat nyt siis luksusta.
3: Shade sai uuden taian (HURRAA)

Bugikorjauksia:

1: Mayor Nail huikkaa replansa kuollessaan ilman ylimääräistä interraktiota.

Screenshotit:

Kärsivällisyyttä ihmiset!....<---laiska

Tiedostetut bugit:

1: Redberry Pie edelleen.
2: Tornin vipu nauraa päin näköä.

Päivitys 3:

Peliin muutoksia:

1: Shaden skillilista yltää nyt leveliin 30 mikäli joku grndaa niin pitkälle
2: Voit jatkaa matkaasi hiukan

Screenshotit:

Huomenna.

Tiedostetut bugit:

1: Redberry Pie edelleen.

Päivitys 4:

Peliin muutoksia:

1: Kumpikin hahmoista sai muutaman uuden Armor esineen
2: Phantom on nyt mahdollista rakentaa aseista riippuen Tankiksi,  Hybridiksi tai vain Taistelijaksi.
3: Dark Forest additty karttaan vihujen ja bossin kanssa
4: Ensimmäiset omat tilet käytössä, whuppijippii.

Screenshotit:

[Image: xrvaw.png]

[Image: egzpex.png]

[Image: 2h3yi9t.png]

Bugeja:

1: Punamarjapiirakka vieläkin..

Päivitys 5:

+Maailmankarttaa muutettu
+Gragon liittyy joukkoon...tavallaan.
+Päätöksiä Big Grin
+Maailmankartta aukeaa. Siellä ei voi tosin tehdä mitään vielä, odottaa ensi viikkoon.
+lisää omaa grafiikkaa käyttöön, hihhei
-Ne marjat eivät toimi vieläkään

Reply
Vx on hyvä! Olen tehny sillä noin vuoden kaikenlaista ja 4 projektia on valmistumassa.

Hiano ja alampa latailla sitä. Smile
(peliäsi siis)

Reply
Quote:Vx on hyvä! Olen tehny sillä noin vuoden kaikenlaista ja 4 projektia on valmistumassa.

Hiano ja alampa latailla sitä. Smile
(peliäsi siis)

Muutama pieni bugi löytyy joista olen tietoinen, mutta koska iki ihana palveluntarjoajamme sotkee taas, niin kotona ei verkkoon pääseminen ole onnistunut koko eilis iltana, joten korjattua versiota joutuu odottamaan hieman. Esitän pahoitteluni

Reply
Oli ihan hyvin tehty vasta-alkajaksi. Tässä asioita jotka tulivat mieleeni:
+Actorien naamat olivat hyvät. Tehty vx ace hahmotekojutulla olettaen?
+juonellisesti ihan ok
+nopea alku juoni kehittyi ihan hauskasti.
+hyvät hahmot
-ärsyttävä tappelumisiikki. kannattaa vaihtaa
-automaattitappelut alkavat jossain vaiheessa tympimään
-mappauksessa vielä parantamiseen varaa minusta
Eventtitoteutuksesta näkee, että olet vielä taipaleen alussa, mutta älä masennu. Kehittele peliäsi vielä, niin kaikki ok.
Wink

Reply
Quote:Oli ihan hyvin tehty vasta-alkajaksi. Tässä asioita jotka tulivat mieleeni:
+juonellisesti ihan ok
+hyvät hahmot
Eventtitoteutuksesta näkee, että olet vielä taipaleen alussa, mutta älä masennu. Kehittele peliäsi vielä, niin kaikki ok.
Wink

Kiitokset sekä plussistä että miinuksista Big Grin kummatkin on otettu huomioon. Myös hahmojen kasvometodi meni oikein, myöhemmässä vaiheessa piirrän ne tosin uudelleen ja itse. Musiikeista sen puoleen ei vielä kannata huolehtia, sillä vaihdan nekin täysin Original Creation musiikkeihin, en itsekään fanita tuon RPG Makerin musiikkikirjastoa. Ja mappaukset...Nnnooh, niitä kehitän tuossa pelin edetessä, ja varmasti palaan korjaamaan myöhemmin.

Tosin tuo automaattitappelu jäi vaivaamaan unisia aivoja, en oikein osaa paikantaa sitä...tarkoittaako se nyt Eventin laukaisemia tappeluita vai vihjaako tylsään taistelumekaniikkaan?....Ei tajua Big Grin pyydän selvitystä

Reply
Quote:
Quote:Oli ihan hyvin tehty vasta-alkajaksi. Tässä asioita jotka tulivat mieleeni:
+juonellisesti ihan ok
+hyvät hahmot
Wink

Kiitokset sekä plussistä että miinuksista Big Grin kummatkin on otettu huomioon. Myös hahmojen kasvometodi meni oikein, myöhemmässä vaiheessa piirrän ne tosin uudelleen ja itse. Musiikeista sen puoleen ei vielä kannata huolehtia, sillä vaihdan nekin täysin Original Creation musiikkeihin, en itsekään fanita tuon RPG Makerin musiikkikirjastoa. Ja mappaukset...Nnnooh, niitä kehitän tuossa pelin edetessä, ja varmasti palaan korjaamaan myöhemmin.

Tosin tuo automaattitappelu jäi vaivaamaan unisia aivoja, en oikein osaa paikantaa sitä...tarkoittaako se nyt Eventin laukaisemia tappeluita vai vihjaako tylsään taistelumekaniikkaan?....Ei tajua Big Grin pyydän selvitystä

Muuten...
Yksityiskota pelistäsi:
Kun alkutyyppi meni juomaan vettä niin oliko se voimakeino, että hän meni niin hitaasti veden luokse vain ei? Kysyn vain. Smile

Itse en henkilökohtaisesti pidä tavallisesta vx etutaistelusysteemistä sen battlebackin takia. Ehkä sen takia, että käytän eri systeemiä, mutta kyllä se ihan hyvä on. Musiikki vaikuttaa taisteluun todella paljon ja se kannattaa olla pitkä.
Esimerkiksi jäsenemme mursu (yksi jäsenistämme) käytti omassa pelissään (codeksissa josta pidin todella paljon) 4 minuuttia kestävää taistelumusiikkia ja siihen ei kyllästy helposti. Itse käytän scriptiä jossa taistelumusiikit vaihtuvat atomaattisesti, mutta asiaan...

Quote:FinDargon: tarkoittaako se nyt Eventin laukaisemia tappeluita vai vihjaako tylsään taistelumekaniikkaan?....Ei tajua

Tarkoitan kahta asiaa. Automaatti taistelut ovat hyviä vaikka niissä on kaksi ärsyttävää puolta: viholliset ilmestyvät tyhjästä ja jos troopit ovat yksipuolisia, niin ne alkavat ärsyttää pelaajaa. (minua ainakin)

Eli jos katsot map asetuksista johon voit laittaa mapin troopit ja siinä pitäisi lukea, että kuinka monen askelman päästä viholliset tulevat niin sitä kannattaa laittaa isommaksi. 30 on liian vähän. (minun mielestäni)

Tai sitten automaattitappelut voi jättää pois kokonaan ja tehdä viholliset mapilla eventeiksi, jotka lähestyvät sinua tai käsykentelevät ihan itsenäisesti mapissa. Siinä on tietenkin enemmän työtä, mutta lopputulos on hyvä. (käytän tätä itse) Laitat vain "erase event" ja "event touch" komennot, niin siitä pitäisi tulla hyvä.

Kysyn:

Oletko ennen tehnyt rpg makerilla mitään?

Oletko hommannut netistä scriptejä, tilesettejä, resursseja ja muita?  Tästä annan pienen vinkin aika hianojen battlereiden löytöön. Sivu on japankínkielinen, mutta se ei kai ole vahingoksi, sillä kuvat ovat tärkeitä.

Kysyn ihan mielenkiinnosta. Wink

Terv. Shade Hunter 8-)

Reply
Quote:Muuten...
Yksityiskota pelistäsi:
Kun alkutyyppi meni juomaan vettä niin oliko se voimakeino, että hän meni niin hitaasti veden luokse vain ei? Kysyn vain. Smile

Itse en henkilökohtaisesti pidä tavallisesta vx etutaistelusysteemistä sen battlebackin takia. Ehkä sen takia, että käytän eri systeemiä, mutta kyllä se ihan hyvä on. Musiikki vaikuttaa taisteluun todella paljon ja se kannattaa olla pitkä.
Esimerkiksi jäsenemme mursu (yksi jäsenistämme) käytti omassa pelissään (codeksissa josta pidin todella paljon) 4 minuuttia kestävää taistelumusiikkia ja siihen ei kyllästy helposti. Itse käytän scriptiä jossa taistelumusiikit vaihtuvat atomaattisesti, mutta asiaan...

Quote:FinDargon: tarkoittaako se nyt Eventin laukaisemia tappeluita vai vihjaako tylsään taistelumekaniikkaan?....Ei tajua

Tarkoitan kahta asiaa. Automaatti taistelut ovat hyviä vaikka niissä on kaksi ärsyttävää puolta: viholliset ilmestyvät tyhjästä ja jos troopit ovat yksipuolisia, niin ne alkavat ärsyttää pelaajaa. (minua ainakin)

Eli jos katsot map asetuksista johon voit laittaa mapin troopit ja siinä pitäisi lukea, että kuinka monen askelman päästä viholliset tulevat niin sitä kannattaa laittaa isommaksi. 30 on liian vähän. (minun mielestäni)

Tai sitten automaattitappelut voi jättää pois kokonaan ja tehdä viholliset mapilla eventeiksi, jotka lähestyvät sinua tai käsykentelevät ihan itsenäisesti mapissa. Siinä on tietenkin enemmän työtä, mutta lopputulos on hyvä. (käytän tätä itse) Laitat vain "erase event" ja "event touch" komennot, niin siitä pitäisi tulla hyvä.

Kysyn:

Oletko ennen tehnyt rpg makerilla mitään?

Oletko hommannut netistä scriptejä, tilesettejä, resursseja ja muita?  Tästä annan pienen vinkin aika hianojen battlereiden löytöön. Sivu on japankínkielinen, mutta se ei kai ole vahingoksi, sillä kuvat ovat tärkeitä.

Kysyn ihan mielenkiinnosta. Wink

Sivulta löytyy niin paljon battlereita, niin jaan tämän sen takia kanssanne. Vähän uniikkia erillaisuutta peleihin! Big Grin

http://eurs.blog65.fc2.com/?tag=%A1%DA%C...0%BA%A1%DB

[Image: closetcm2.gif]
Nettisivun pikku kuvake

Terv. Shade Hunter 8-)

Nooo ihan alusta. kyllä, alun vedenjuonti oli pakotettu, ja tarkoituksella hidasta. Hahmo oli janoinen, nukuttuaan auringonpaahteessa suuren osan yöstään, joten hitaanlainen kävely vettä kohti on vain loogista(kokemus puhuu)

Sitten tulemme tähän automaattitaisteluun.(Itsehän käytän vain Random Encounter termiä) joka siis omasta mielestäni on hyvän RPG pelin pohja, vihaan henkilökohtaisesti RPG pelissä sitä että näet jatkuvasti mikä sinua vaanii, minulla ei ole sitä vastaan mitään tietyissä tilanteissa, mutta no, on hauska tulla yllätetyksi. Mistä pääsemmekin toiseen RPG:n tärkeään osaa elikkä grindaukseen. Minua turhauttaa kun yritän kehittää hahmojani pelissä, mutta taisteluita ei vain ota tullakseen. Tietenkin tuota laskinta voisi kohottaa hyvän maun rajoilla, mutta enetnkin kun tuo alue bandiitteineen on Area jolle ne on merkitty, ja se on kaiken lisäksi noin pienimuotoinen, suuremman aikarajan laittaminen olisi pelaajan ajan, sekä hermojen tuhlaamista.

Olenko tehnyt RPG makerilla mitään ennen?.....No en ole : D viikko takaperin pyöreästi aloitin, joten tutoriaali skenaarion lisäksi en ole muuta tehnyt.

Ja en ole myöskään hankkinut ylimääräisiä materiaaleja mistään, lukuunottamatta Face Generator 3.1 ohjelmaa, sillä olen tekemässä tätä peliä RPG makerin grafiikoilla, ikkunoilla ja musiikeilla vain siihen saakka että pelin "luuranko" on kasassa, ja muutan kaiken vasta sitten, itse tehtyihin, en siis käytä muiden resursseja.

No huh huh, tulipa taas kirjoitettua aivan liikaa väsyneille aivoille, jospa tällä selvitin hieukkasen asioita.

Reply
Alan päivittämään peliä aina perjantaisin, muuten unohdan mitä olen jo laittanut, hehe

Reply
Loma lomana, ja pelin päivittäminen jatkuu taas ensiviikon maanantaina. Nyt uppoudun Age of Conanin pariin koko viikoksi.

Reply
-Ympäristön Save Pointit eivät ota toimiakseen
-Muutama eventti saattaa bugia
/"Näkyvät" viholliset kokeiluun vaikka en niitä tuekaan

Siinä kaikki tältä perjantailta, ei uusia aseita tai muuta hienoa tällä kertaa, vain hienosäätöä. Ensi viikolla iskee luultavasti myös äänestys päälle kulkuneuvon valintaa koskien.

Pävitys 6:
+Tallennuspsteet toimivat!
+Uusi kaupunki Fortress Haven
-Ei vielä uusi vihollisia.
-Linnaan ei pääse-
-Palkkionmetsästys ei toiminutkaan niinkuin piti.
-Ei musiikkia vielä pubissa.
/Redberry pie ei vieläkään toimi. Hiffaan sen vielä.
/Ensiviikolla Bandiitit alkavat pudommanaan sormia.
/Ensiviikolla linnaan.
/Ensiviikolla palkkionmetsästys korjaantuu.

Päivitys 7:
+Kaupunkiin pääsee tällä kertaa
+Palkkionmetsästys toimii.

Reply
Quote:+Gragon liittyy joukkoon...tavallaan.
rofl, luin että G-Dragon

pistin lataukseen, koska nyt kerran vaivauduin kommentoimaankin

Reply
Quote:
Quote:+Gragon liittyy joukkoon...tavallaan.
rofl, luin että G-Dragon

pistin lataukseen, koska nyt kerran vaivauduin kommentoimaankin

Kiitän tästä : D

Reply
Tämän viikon päivitys voi olla hiukan laiha tai tyystin olematon, teloin itseni tuossa viikonloppuna oikein urakalla, minkä lisäksi Skyrim vie aikaa(Täytyy päästä eroon siitä"Et tykää kun et ole pelannut" kortista

Reply
Nyt taitaa mennä projekti hiukkasen pidemmälle tauolle. Onnistuin perseilemään oikein kunnolla, ja melkein koko roskan saa tehdä uusiksi sieltä ja täältä. No, tekemällä oppii. Mutta no, taidan olla hissukseen hetkisen täällä, ellei jotain oikein hienoa löydy muiden projekteista. Vain siltä varata tämäkin viesti jos joku sattuu seurailemaan tämän pelin kehitystä.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)