• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan ([email protected])
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Palkittu koko peli: Save your mother!
Thread Modes
Kymmenes peli jonka olen koskaan tehnyt. Jos haluat, ota drinkki tai sytytä kynttilä. Jos et, en välitä.

[Image: qff-first-place.png]

Save your mother on voittanut ensimmäisen palkinnon Quest for Fun kilpailussa 51,5  60stä max pisteestä.

Juoni

Maailmankuulu tutkijalla on edessään ongelma, kun hänen äitinsä sairastuu. Mitkään perinteiset hoidot eivät voi pelastaa häntä, ei edes tavanomaisesta poikkeavat menetelmät ole toimineet. Epätoivoisena, hän löytää legendan Elohim Kuutiosta, upeasta esineestä, joka voisi parantaa hänen äitinsä. Mutta kukaan ei ole koskaan pystynyt saamaan Elohim Kuutiota, sillä tie sen luo on pitkä ja vaikea ja täynnä kuolettavia ansoja ...

Näyttelijät

Pääosissa

Alice  - Avery
Jen - Maru
Bella - Maru
Bella\'s Man -Rip Elliott
Abyss - Curtis Wilson
Glamour - Avery
Narator - Racmaster
???? - Curtis Wilson
Man - Luckyjack020
Fire  -Praxis678
Crystal Man - Curtis Wilson
MISTER BIG T- MISTER BIG T
Trix - Maru
Ice - Dazed
Forsaken - MISTER BIG T

Ominaisuudet

- Noin 10 puzzle peliä, about 3 or 4 minipeliä riippuen miten luokittelet ne.

- Custom OST jonka olen säveltänyt itse, muutamia kappaleita käytetty luvalla säveltäjältä Agustín Corvi

Tue tätä ihanaa muusikkoa ja osta hänen CD!

http://www.furaffinity.net/user/fadingmemories/

- Custom CG taidetta joka on tehty nimenomaan pelin

- Täysin ääninäytelty

- Uniikit kuolinanimaatiot!! Animaatiot ja spritet muuttuvat sen mukaan miten kuolet!

Kuvakaappaukset

[Image: save1.png]
[Image: save6.png]
[Image: save4.png]

[Image: save3.png]

Lataus

Varoitus, tämä peli ei ole vanha PC ystävällinen

http://www.asciinetwork.com/GiveMeBeer/Save.exe

Version info

Updated to version 1.1! Check your version info.txt to see if it says 1.1 at top!

1.1

Bug Fixes

- Game will no longer crash while drinking soup

- Jen will face Alice properly regardless of her position at top of the world

- Full shard is categorized as key item

Gameplay

- Changed description of Ring of Honor to better make it clear it\'s effects are automatic

- Better menu interface

- Removed confusing elements that weren\'t needed in game

Voice acting

- Increased the strength of Alice\'s lines in the lava cave
[Image: MisterBigTag.jpeg]

Reply
Olen pahoillani, mutta RTP on instant turn-off.
[Image: pienipinenmiesavaruus.png]<br />[Image: clixsense_gpt468x60a.png]

Reply
Peli oli mukava.
Musiikki oli menevää, ääninäyttely oli odotettua parempaa, enkä törmännyt kuin yhteen glitchiin, jotkut kohdat oli vaan sitten ärsyttäviä.
esimerkiksi autokill ovi jos laittaa koodin väärin.
Halusin kokeilla et avautuuko ovi, noh, ovi pyytää koodia, lyön vaan entteriä ja mitä kävikään? GAME OVER.
Myös viimeisessä taistelussa hävisin kun heitti erroria yrittäessä vetää keittoa, vaikka niitä oli 5, tai saatoin ehkä painaa myös jotain väärää nappia, mutta eihän pelin näin silti pitäisi tehdä?
Muuten oli kyllä mukava ~30minuutin kokemus 4/5

Reply
Quote:Olen pahoillani, mutta RTP on instant turn-off.  >Sad
Pakko näin kommentoida että en ymmärrä tällaista asennetta monilla rpg makerittajilla. Etenkin kun olen nähnyt ja pelannut kymmeniä RTP:tä paljon hyödyntäviä pelejä, jotka olivat todella hyviä. Master of the Wind, Quintessence, Vacant Sky, Under, Legend of the Philosopher\'s Stone, Blacksmith\'s Apprentice, Utopian Chaos... voisin kai jatkaa loputtomiin heh.

Sen sijaan olen kyllä nähnyt useita pääasiassa ultrahienoja kustom grafiikoita käyttäviä pelejä, mutta en ole pelannut. Syy tähän ei ole se, että ne olisivat olleet huonoja vaan koska niitä ei saatu koskaan valmiiksi ja tuskin koskaan saadaan.

Grafiikat ovat aina yksi tärkeä osa-alue, mutta loppujen lopuksi kaikista tärkeintä on että peliä on ylipäätään mukava pelata.

Mutta itse pelistä sanon tähän vielä että Mr. Big T:n pelihistorian tuntien tämä tuntuu melkoiselta U-käännökseltä heh!

Reply

Alice ei ole RTP eikä mikään häneen liittyvä. Musiikki on minun säveltämääni 90%, loput on toisen säveltäjän johon sain luvan käyttöön. Joka sana on ääni näytelty, ainoastaan ovi ei puhu. (Olisin voinut pistää teksti näyön mutta aika loppui) Samoin kaikki piirokset ja taide on originaalia, pelissä on TODELLA paljon custom tavaraa. Ja se ei ole edes pääpointti, puzzlet ja minipelit joita on paljon ovat.

Mutta jos silti on niin Turn Off, ei voi mitään. Pelaat kai sitten jotain muuta peliä ja jäät tästä paitsi?

Quote:Peli oli mukava.
Musiikki oli menevää, ääninäyttely oli odotettua parempaa, enkä törmännyt kuin yhteen glitchiin, jotkut kohdat oli vaan sitten ärsyttäviä.
esimerkiksi autokill ovi jos laittaa koodin väärin.
Halusin kokeilla et avautuuko ovi, noh, ovi pyytää koodia, lyön vaan entteriä ja mitä kävikään? GAME OVER.
Myös viimeisessä taistelussa hävisin kun heitti erroria yrittäessä vetää keittoa, vaikka niitä oli 5, tai saatoin ehkä painaa myös jotain väärää nappia, mutta eihän pelin näin silti pitäisi tehdä?
Muuten oli kyllä mukava ~30minuutin kokemus 4/5

Ovi on vitsi vanhoin kopiosuojiin. "Pistä sivulta koodi ja osiolta tämä ja tämä jotta todistat että omistat pelin." Se että ovi jopa sanoo että nyt sitten tuli peli piratoitua ennen kuin peli loppuu on osa vitsiä.

Miksi kukaan ei koskaan kerro näitä bugeja minulle ennenkuin pistän pelin eteenpäin?  :-?

Näköjään BGS "Fire" puuttui. Mikä kielii että beeta testaajani ei kukaan heistä syönyt keittoa.  Undecided

Noh, patchauksen aika.  8-)

Quote:
Pakko näin kommentoida että en ymmärrä tällaista asennetta monilla rpg makerittajilla. Etenkin kun olen nähnyt ja pelannut kymmeniä RTP:tä paljon hyödyntäviä pelejä, jotka olivat todella hyviä. Master of the Wind, Quintessence, Vacant Sky, Under, Legend of the Philosopher\'s Stone, Blacksmith\'s Apprentice, Utopian Chaos... voisin kai jatkaa loputtomiin heh.

Sen sijaan olen kyllä nähnyt useita pääasiassa ultrahienoja kustom grafiikoita käyttäviä pelejä, mutta en ole pelannut. Syy tähän ei ole se, että ne olisivat olleet huonoja vaan koska niitä ei saatu koskaan valmiiksi ja tuskin koskaan saadaan.

Grafiikat ovat aina yksi tärkeä osa-alue, mutta loppujen lopuksi kaikista tärkeintä on että peliä on ylipäätään mukava pelata.

Mutta itse pelistä sanon tähän vielä että Mr. Big T:n pelihistorian tuntien tämä tuntuu melkoiselta U-käännökseltä heh!

Mutta kun tämä peli todellakin KÄYTTÄÄ custom tavaroita... Enemmän kuin moni RPGMaker peli ja enemmän kuin mikään tuolla listassa. (Suhteutettuna pituuteen tietysti) Original soundtrack sekä CG arts ja joka linja ääninäytelty. Myöskin Alice ja hänen kuolin animaatiot ja muut hänen animaatiot ovat minun kädenjälkeäni.

Noh, itselleen pelaaja tekee hallaa jos tuollaisella asenteella pelejä katsoo.  Big Grin

Pelin kiltti teema tuli isältäni. Hän oli valitellut jo vähän aikaan että pelini ovat liian julmia, enkö voisi tehdä jotain kiltimpää jota voisi ihan esitellä muuallakin. Ja kah, näin sellainen tuli.  ;D

Reply
Updated to version 1.1! Check your version info.txt to see if it says 1.1 at top!

1.1

Bug Fixes

- Game will no longer crash while drinking soup

- Jen will face Alice properly regardless of her position at top of the world

- Full shard is categorized as key item

Gameplay

- Changed description of Ring of Honor to better make it clear it\'s effects are automatic

- Better menu interface

- Removed confusing elements that weren\'t needed in game

Voice acting

- Increased the strength of Alice\'s lines in the lava cave

Reply
Quote:

Legend of the Philosopher\'s stone ei käytä RTP:tä tai ainakaan se jota itse olen pelannut. RTP:llä tarkoitan Makerin mukana tulevia resursseja. Ja jos niitä hyviä pelejä RTP:llä on tehty niin paljon, niin mitä helvetin järkeä on tehdä lisää hyviä pelejä RTP:llä? Eikö olisi jo aika ruveta erottumaan joukosta? Esim. Jos vaikka serkkuni haluaisi "tuunata" Suzuki PV:nsä ja maalata sen mustalla ja vihreällä ja kaiken kukkuraksi haluaisi siihen Monster Energy-logon, niin olisi se ehkä hieno, mutta niitä samanlaisia on suomessa aivan saatanasti.

Yleensä tällä foorumilla on omaperäisyyttä arvostestu suuresti, mutta mihin lie hävinnyt sekin...

Reply
Quote:
Quote:

Legend of the Philosopher\'s stone ei käytä RTP:tä tai ainakaan se jota itse olen pelannut. RTP:llä tarkoitan Makerin mukana tulevia resursseja. Ja jos niitä hyviä pelejä RTP:llä on tehty niin paljon, niin mitä helvetin järkeä on tehdä lisää hyviä pelejä RTP:llä? Eikö olisi jo aika ruveta erottumaan joukosta? Esim. Jos vaikka serkkuni haluaisi "tuunata" Suzuki PV:nsä ja maalata sen mustalla ja vihreällä ja kaiken kukkuraksi haluaisi siihen Monster Energy-logon, niin olisi se ehkä hieno, mutta niitä samanlaisia on suomessa aivan saatanasti.

Yleensä tällä foorumilla on omaperäisyyttä arvostestu suuresti, mutta mihin lie hävinnyt sekin...
No, vaikka täysin omia resursseja käyttävä peli olisikin hieno juttu, monet vain katsovat ettei kaikkea tarvitse tehdä itse, varsinkin jos pelinsä tekee vain omaksi ja muiden iloksi. En itsekään arvosta RTP:n käyttöä silloin, kun voisi käyttää muutakin, eikä se vaatisi paljoa vaivaa (kuten musiikki, voi helposti ottaa mistä lähteistä tahansa). Mutta RTP-tilesettien käytön takia pelaamatta jättämistä pitäisin purismina. Omia tilesettejä ei ihan hetkessä itse tee. Muiden tekemiä tietysti on, mutta ei niitäkään loputtomasti, ja niiden käytössäkin pitää tietenkin ottaa huomioon yhteensopivuus yms. Lisäksi RTP-grafiikat eivät itselleni latista tunnelmaa yhtä pahasti kuin RTP-musiikki. Voin vahvistaa, että hyviä, jopa loistavia enemmän tai vähemmän RTP:tä käyttäviä pelejä on lukuisia.

Reply
Legend of the Philosopherin kohdalla erehdyin, myönnän. Tosin huomauttaisin että se käyttää paljon ripattuja grafiikoita, joka on myös varsin yleinen trendi. Silti LotP on varsin mainio rpg-kokemus.

Jotenkin tuntuu, että missasit viestini pointin Lucid, tai sitten sivuutit sen. Noh, selvennän vielä mitä tarkoitin.

Ensinnä kuitenkin huomauttaisin, että RTP voidaan ymmärtää ainakin kahdella tavalla. Joko se on defaulttina tulevat grafiikat ja muut, tai sitten graafinen tyyli joka käsittää myös defaulttavaran mutta myös valtaisasti netistä löytyvää kustom grafiikkaa, recoloreja, frankenspritejä jne.

Quote:RTP:llä tarkoitan Makerin mukana tulevia resursseja. Ja jos niitä hyviä pelejä RTP:llä on tehty niin paljon, niin mitä helvetin järkeä on tehdä lisää hyviä pelejä RTP:llä? Eikö olisi jo aika ruveta erottumaan joukosta?
Vastasit tähän oikeastaan itse. Ehkä RTP-pelejä tehdään koska RTP:llä yksinkertaisesti voi tehdä hyviä pelejä? Massasta erottuminen on tietenkin aina varsin tärkeää etenkin markkinoinnin kannalta, mutta joukosta voi erottautua muutenkin kuin grafiikoiden avulla. Joillakin on vain perkeleen hyvää pelisuunnittelua ja käsikirjoitusta (MotW), joillakin täysin oma soundtrack (Vacant Sky) ja joidenkin pelit ovat vain viihdyttäviä muulla tapaa.

Ongelma ei ole siinä, etteikö kustom grafiikat olisi hienoja ja uniikkeja. Ongelma on siinä että kustompelejä ei melkein koskaan saada valmiiksi. Ainakaan Rpg Maker-skenessä.

Tietenkin puhtaasti vain oletusgrafiikoita sisältävä peli näyttää aika aneemiselta, myönnän tämän. Sen sijaan peli joka on tehty RTP-tyylillä ja sisältää muutakin kuin Fighter01Confusediä voi aivan hyvin olla graafisesti hieno. Katso vaikka Quintessenceä.

Kaikkihan me haluaisimme peliimme 100 % uniikit grafiikat ja musiikit, mutta kun kaikki eivät tähän kykene ilman että se vaatisi kohtuuttomasti työtä ja vaivaa. Itse näen että ehkä merkittävin syy projektien kaatumiseen on realiteettien puute sekä joustamattomuus. Pitää ajatella taloudellisesti.

Katsotaan vaikka Skye_Skenin peliprojekteja. Hänen screeneissään näkyy todella hienoja täysin itse tehtyjä hahmoja ja maastoja, mutta mitä valmista materiaalia hänellä on tarjota? Muutamia screenejä ja ikivanha ja lyhyt demo (jos sen vielä voi löytää). Sama tilanne on melkolailla muillakin, kuten Neenyalla.

Arvostan toki niin sinua, Neenyaa ja Skye_Skeniä. Ongelma on vain että en voi ainakaan tällä hetkellä arvostaa teitä pelaamalla työnne jälkiä, ainakaan vielä. Niitä kun ei ole saatu valmiiksi, ja etenkin Skye_Skenin ja Neenyan tuntuvat jämähtäneen ikuisuusprojektitasolle.

Parhaillaan olen itsekin väsäämässä peliä jossa tilesetit ovat Inquisitoria, mutta hahmografiikkoina joudun tod. käyttämään RTP-muokkauksia. En ole tähän täysin tyytyväinen, mutta minkäs teet kun ei juuri ole taitoa spritettää. Varmastikin senkin oppisi, jos vain uhraisi sille aikaa muusta. Mutta mielelläni ajattelen peliäni myös sen valmistumisen kannalta kuin pelkästään kuinka uniikin näköisen siitä voisi tehdä. Pitää katsoa asiaa laajemmalla kaavalla.

Reply
Quote:
Quote:

Unohtuiko luku kyky? Minähän jo sanoin että pelissä on tosi paljon non RTPtä pituuteen nähden.  :-?

Herra on hyvä ja näyttää miten tehdään enemmän tavaraa alle kuukaudessa.  >Sad

Mihin on omaperäisyys jäänyt? Varmaan samaan kuin sinun käytöstavat, hyi.

Reply
Quote:
Quote:
Quote:

Unohtuiko luku kyky? Minähän jo sanoin että pelissä on tosi paljon non RTPtä pituuteen nähden.  :-?

Herra on hyvä ja näyttää miten tehdään enemmän tavaraa alle kuukaudessa.  >Sad

Mihin on omaperäisyys jäänyt? Varmaan samaan kuin sinun käytöstavat, hyi.  >Sad

Unohtuiko kirjoitus_kyky?

Mursun viestissä oli hyviä pointteja, mutta tässä sinun viestissä ei ole muuta kuin egoistin valitusta... Egoistin, joka ottaa kaiken itseensä.

Ja tuo "Herra on hyvä ja näyttää miten tehdään enemmän tavaraa alle kuukaudessa." on sama kuin Robin-fani sanoisi Robin-haterille, että "tee ite parempi!!!" Miksi kaikkien tarvitsisi tehdä joku paremmin, vain voidakseen arvostella toisen työtä?

Niin ja käytöstavoissani ei ole vikaa.

Reply
Quote:Unohtuiko kirjoitus_kyky?

Mursun viestissä oli hyviä pointteja, mutta tässä sinun viestissä ei ole muuta kuin egoistin valitusta... Egoistin, joka ottaa kaiken itseensä.

Ja tuo \"Herra on hyvä ja näyttää miten tehdään enemmän tavaraa alle kuukaudessa.\" on sama kuin Robin-fani sanoisi Robin-haterille, että \"tee ite parempi!!!\" Miksi kaikkien tarvitsisi tehdä joku paremmin, vain voidakseen arvostella toisen työtä?

Niin ja käytöstavoissani ei ole vikaa.
RTP:n käyttö lyhyehkössä pelissä ei haittaa, jos peli ei ole kovin vakava ja jos custom-kamaakin löytyy tarpeeksi. Itsetehty taide yms. on mielestäni aika hyvä tähän. Otapa muuten myös huomioon vanha sanonta: "Kuka tahansa saa aikaan hyvää ruokaa kalliista laaturuuista, mutta hyvä kokki saa hyvän aterian aikaan vaikka vanhasta saappaasta."
Tosin täytyy myöntää, että screenien perusteella mappaus ei ole kaikkein parasta. xd

PS. Lihavoimassani kohdassa on ylimääräinen pilkku. Kielioppinatsi sai juuri omaa lääkettään. Wink
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Quote:Katsotaan vaikka Skye_Skenin peliprojekteja. Hänen screeneissään näkyy todella hienoja täysin itse tehtyjä hahmoja ja maastoja, mutta mitä valmista materiaalia hänellä on tarjota? Muutamia screenejä ja ikivanha ja lyhyt demo (jos sen vielä voi löytää). Sama tilanne on melkolailla muillakin, kuten Neenyalla.
Hei fuk yuo!!1

Hyvää kannattaa odottaa!! Ja Bloodbrand oli aivan loistava peli, sisältäen käsittämätöntä syvyyttä ja katselmuksen syvälle sielun syöveriin LOL sellaista ei ole nähty eikä tulla näkemään enää täällä koskaan... OLEN PARAS!! MINÄ!! JEAH!! AHH!!

Jos hetken tosissaan puhutaan niin custom-grafiikat on yksisuuntainen tie hulluuteen. En voisi enää koskaan palata käyttämään RTP:tä (vaikkei siinä mitään vikaa nyt olekaan). Löysin koodaajan itselleni ja suunnittelemme tällä hetkellä pelin tekoa C++:lla ja omapiirtämillä kartoillani (siis näillä alemmilla), faceseteillä, dialogisysteemillä ja charaseteillä... En tiedä onko minusta enää tekemään mitään RPG-makerilla tämän jälkeen (varsinkin jos tämän projektin myötä minusta tulee RIKAS!!!), joten Bloodbrand taisi jäädä ainoaksi jutuksi mitä tulette minusta näkemään. Ikävä kyllä sitä ei saa enää mistään, elikkä FUG

Sase oli oikeassa! RPG maker on ajantuhlausta! Mitä olisinkaan saanut jo aikaiseksi jos olisin samantien lähtenyt tallaamaan sitä pidempää ja vaikeampaa polkua! EI HELVETTI!!!

Reply
Quote:
Quote:Katsotaan vaikka Skye_Skenin peliprojekteja. Hänen screeneissään näkyy todella hienoja täysin itse tehtyjä hahmoja ja maastoja, mutta mitä valmista materiaalia hänellä on tarjota? Muutamia screenejä ja ikivanha ja lyhyt demo (jos sen vielä voi löytää). Sama tilanne on melkolailla muillakin, kuten Neenyalla.
Hei fuk yuo!!1

Hyvää kannattaa odottaa!! Ja Bloodbrand oli aivan loistava peli, sisältäen käsittämätöntä syvyyttä ja katselmuksen syvälle sielun syöveriin LOL sellaista ei ole nähty eikä tulla näkemään enää täällä koskaan... OLEN PARAS!! MINÄ!! JEAH!! AHH!!

Jos hetken tosissaan puhutaan niin custom-grafiikat on yksisuuntainen tie hulluuteen. En voisi enää koskaan palata käyttämään RTP:tä (vaikkei siinä mitään vikaa nyt olekaan). Löysin koodaajan itselleni ja suunnittelemme tällä hetkellä pelin tekoa C++:lla ja omapiirtämillä kartoillani (siis näillä alemmilla), faceseteillä, dialogisysteemillä ja charaseteillä... En tiedä onko minusta enää tekemään mitään RPG-makerilla tämän jälkeen (varsinkin jos tämän projektin myötä minusta tulee RIKAS!!!), joten Bloodbrand taisi jäädä ainoaksi jutuksi mitä tulette minusta näkemään. Ikävä kyllä sitä ei saa enää mistään, elikkä FUG

Sase oli oikeassa! RPG maker on ajantuhlausta! Mitä olisinkaan saanut jo aikaiseksi jos olisin samantien lähtenyt tallaamaan sitä pidempää ja vaikeampaa polkua! EI HELVETTI!!!
Olisipa meilläkin omia siloposkisia ja nättejä koodareita : (

Mutta ei nyt hijackata tätä Ison T:n pelin aihetta enempää. Pitää tätä nyt minunkin kokeilla tässä joku päivä, etenkin kun sain nyt pahan tentin pois alta.

Reply
Quote:
Hei fuk yuo!!1

Joo... Rpg maker on oikeastaan ajantuhlausta. Se on vain tehty sellaisille, jotka eivät voi kuvitellakkaan saada tehtyä omaa peliä. Tarkoitanko itseäni? En tiedä. En taida. Ehkä...

Minun pelistäni tulee varmasti näyttöä. Ja voin sanoa, että se on teidän kaikkien pelienne yläpuolella. Minäminäminäminäminä...

Ideoita peleihin löytyy. Hyviä ideoita myös, mutta ikinä omanlaista pelistä ei voi makerilla saada. Varmaan kaikki sen tiedättekin, ellei täältä löydy joku suuri scriptaaja.

Kaikki me ollaan hyviä jossain. Esim. Skye osaa tehdä noita kuvia ja muutakin varmasti.

Ja toinen juttu:

Katoin Skyen kuvia ja ajattelin, että jos noin vain jatkat, niin ennemmin tai myöhemmin susta tulee rikas, ellet sitä jo tiennyt.
Siis päätarkoitus viestillä oli että skye on hyvä tekemään noita kuviaan.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)