• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Arebelin aika [2k3]
Thread Modes
#1
Arebelin aika.
Kyseessä on jonkinlainen "lämmittelyprojekti" jolla palauttelen mieleeni rpgmakerin käyttöä lähes parin vuoden tauon jälkeen. Peliaikaa olen miettinyt tähän suunnilleen kahdesta viiteen tuntiin. Riippuen asiasta ja toisesta..

  Peli sijoittuu Carnithaciin, eri puolelle planeettaa kuin CKConfusedsa. Motokin saarelle.
 
Vuosia kestänyt sota on päättynyt, sota vaati lukemattomia sotilaita lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Viimein Kamportin kuningaskunnan soturit saivat yliotteen Aredin kuningaskunnan armeijasta ja löivät heidät takaisin Samerin solan toiselle puolelle ja lopulta takaisin viidakoihin. Sota on vihdoin ohi mutta sodan arvet jäivät, tuhoutuneita kyliä ja kaupunkeja, haavoittuneita sotilaita ja valtavat määrät mätäneviä ruumiskasoja jotka levittävät tauteja ja estävät alueiden uudelleenasuttamisen. Ruumiskasoja hävitetään vähitellen mutta suurin osa sotilaista jättää osallistumatta ruumiiden hävittämiseen, pääkaupunki Kamortista pääsee laivalla Timaciin puolessa päivässä. Lisäksi kuoleman kentiltä kuuluu pahoja tarinoita uudelleen heränneistä kuolleista jotka haalivat lisää ihmisiä joukkoihinsa.
 Tämä ei silti estä rohkeita aarteenmetsästäjiä. Taistelukentille on jäänyt huomattavat määrät maagisia aseita ja varusteita. Autioituneiden kaupunkien raunioissa on löydettävissä paljon arvokkaita esineitä ja maagisia kirjoja.
Tässä kohtaa pelaaja astuu kuvaan.

Pelihahmo on Jolav niminen nuori sodan veteraani, hän ehti olla taistelukentillä kaksi vuotta ennen sodan päättymistä. Hän ei kuitenkaan joidenkin korkeamoraalisimpien tavoin jäänyt hautaamaan ruumiita vaan poistui vähin äänin paikalta vartiovuoronsa aikana, aivan kuten tuhannet muutkin sotilaat ovat tehneet.
 Jolav on aikeissa lähteä laivalla Timaciin mutta törmääkin majatalossa alokastoveriinsa maagi Sakiriin jolla on tietoja useista rahan arvoisista karavaaneista ja hylätyistä esineistä.
 
_________________________________________________


Siinä on jonkinlainen "takakansiteksti" pelistäni, vasta vähän databasea kasailtu, tarina on jo päässä pääpiirteittään.


Henkilöt:

Jolav
23 v
Kamortin teräkäsi
 

Sakir
25v
Kamortin magiankäyttäjä

Dredlok
24
Shamaani


-----------------------------------------------

Jolav ja Sakir kuuluvat Kamortin eliittijoukkoihin joiden koulutus aloitetaan jo nuorena. Jokaiselle sotilaalle annetaan peruskoulutus taistelusta ja magian käytöstä. Koulutus on rankkaa ja Kamortin eliittisotilaat tunnetaankin taitavina ja pelottavina vastustajina taistelukentällä.
Kahdeksantoista vuotta täytettyään sotilaat osallistuvat tärkeimpään seremoniaansa. Seremoniassa sotilaalta irroitetaan toinen käsi jonka paikale istutetaan maagisesti ase.
 Aseesta tulee sotilaiden kädenjatke joten taistelu aseen kanssa tulee olemaan huomattavasti parempaa kuin perus-sotilailla.




Ja tässä screenshottia

[Image: Areb2.jpg]


[Image: areb3.jpg]


[Image: areb.jpg]

voikun on ihkua
 
Reply
#2
Väliaikainfoa.

Nyt sain vähän databasea väsäiltyä, en kuitenkaan hirveästi.
Charsettinä pidän laiskana noita rtp:n ukkeleita, tällaisen väliprojektin takia. Toivottavasti kukaan ei pahastu.
voikun on ihkua
 
Reply
#3
Itseäni kiinnostaisi nähdä lisää mahtavia karttoja. Voisit siis tehdä pääkaupungin kartat valmiiksi sisätiloja myöten ja/tai kylän/kaupungin. Wink
 
Reply
#4
Mapata kannattaa aina kun motivaatioa löytyy siihen. Muuta jaksaa sitten vähän pienemmälläkin innolla : )
 
Reply
#5
Hienoja screenejä mielestäni. Minusta sinun kannattaisi keskittyä tehtäviin ja maailman suunnittelemiseen. Mapit, varusteet, loitsut ja muut tulevat siinä sivussa sitten itsestään.

Tuo käden paikkaaminen vaikuttaa aika mielenkiintoiselta ja ristiriitoja herättävältä idealta. Sarvikuonolla on luonnostaan ase jolla se voi lyödä ihmisen vaivattomasti, mutta silti se häviää elämän kamppailussa - Miksi? Ihmisen suurin voima ei löydy mistään aseesta, vaan käsistä ja mielestä. Peukalot ovat yksi suurimmista syistä miksi olemme niin voittamattomia. Voihan tuo tietenkin olla jonkinlainen \'merkitsemis\'-rituaali, jonka jälkeen sotilas on ns. ikuisessa palveluksessa; ja totta tosiaan, taikuus saattaa hieman sekoittaa pakkaa tässä tapauksessa.

Tuosta tulikin mieleeni että voisit tehdä eventin peliisi missä jokin rookie ei halua millään menettää kättään ja yrittää anella ylemmiltään vapautusta tästä karmeasta velvollisuudesta. Ehkä hän on jopa sortunut karkuruuteen tuon vuoksi ja päähenkilön tehtäväksi annetaan teloittaa hänet. Moraalista kamppailua, must have! Tämänkaltaiseen, selvästi erottuvaan lokerointiin sisältyy aina jonkin verran ennakkoluuloja. Sotilaita saatetaan pelätä ja kunnioittaa, sekä myös syrjiä maapeonien toimesta.

Tee peliisi ehdottomasti jokin swashbuckler-tyyppinen itsetyytyväinen herra joka ottaa elämäntehtäväkseen todistaa Jolaville että hänen ratkaisunsa käden vaihtamiseksi oli väärä ja teki hänestä heikomman, sillä sankarin mahdin ei tulisi syntyä väkivallan tai sen uhkan tuomasta vallasta, vaan nokkeluudesta ja vaikkapa moraalisesta ylemmyydestä ;)
 
Reply
#6
Kiitos Skye, oli pakko lähteä lukemaan kirjoittamiasi viestejä, sen verran idearikas olet, ja osaat ajatella hyvin yksityiskohtia.
 Täytyypä ottaa näitä asioita huomioon, siten miten ne pelini tapahtumiin mahtuvat.


edittiä.

voikun on ihkua
 
Reply
#7
Tässä on nyt tämä pääkaupunki, pahoittelen valkoista aluetta ja kuvan kokoa.
 Vaikka mapit ovatkin kuvassa linkittyneet yhteen, ne eivät ns "todellisuudessa" seuraa heti toisiaan, vaan välissä voi olla paljonkin asuinaluetta jota en mapannut. Luultavasti ymmärrätte.
 
[Image: kamort.jpg]

Tästä puuttuu enää eventit, jotain tehtäviäkin olen jo tehnyt tuonne ja vihkon sivut täyttyy kaikesta mitä haluan tunkea peliin, aseet, hirviöt yms.

Pelin aseet on muokattavaa mallia, eli uusia aseita ei tarvitse ostaa.
 Eli ff8 tyylinen aseiden päivitys systeemi.
voikun on ihkua
 
Reply
#8
Mainiota kaupunkisuunnittelua Arafat [smiley=thumbup.gif]

Tuosta kaupungista näkee hyvin sen kuinka massiivisuuden tunnelmaa voi luoda yksinkertaisesti tekemällä kourallisen pienehköjä tai keskikokoisia mappeja, jotka sitten muodostavat yhden kokonaisuuden. Lisäksi tuo on suuresta koostaan huolimatta yksityiskohtainen ja pelissä varmasti elävän tuntuinen.

Tuo kaupunki oin myös siitä hyvä että se on haarautuva eikä mikään muutaman kartan muodostama ränni  Smile
 
Reply
#9
Kiitoksia!

Ehdotuksia siitä mitä teen seuraavan viikon?
Päähahmojen aseet ovat jo paperilla, senkun vaan iskee databaseen
Sivutehtäviä suunnittelin jo viitisentoista vihkoon, pistänkö ne tulemaan?
Seuraava kaupunki?
Animaatioita?

Ehdotuksia "kotiläksyksi"
voikun on ihkua
 
Reply
#10
Animaatiot ovat tylsyystyötä. Kannattaa mapata aina kun mahdollista, sivutehtäviä myös.
 
Reply
#11
Tee demo ;)

Kaupunkisuunnittelusi arkkitehtuuri on erinomaista, mutta muista myös tehdä jokaiselle alueelle jokin tarkoitus. Noin suuressa kaupungissa on tekemistä pitkäksi aikaa, kun itse olen tehnyt vuoden paljon pienempää kylää. Teen sillä periaatteella että jokaisessa paikassa on oltava edes jotain minkä takia sinne haluaisi mennä. Sen ei tarvitse olla mitään maatajärisyttävää, mutta jotain mielenkiintoista. Sen ei tarvitse liittyä mitenkään juoneen, ja olisi itseasiassa ihan hyväkin jos suuri osa eventeistä olisi riippumattomia tapahtumia ja kohtaamisia.

Kiitän arvostuksestasi, ja voin tarjoutua lukemaan nämä 15 tehtävää, ja heijastamaan omia ajatuksiani niistä. Jos haluat, laita ne vaikkapa yksityisviestillä minulle. Ymmärrän tietenkin jos et halua vielä paljastaa mitään (lupaan olla varastamatta mitään sinulle kuuluvaa).
 
Reply
#12
Tehtävät ovat toistaiseksi vielä nopeahkoja parin rivin kuvauksia tyyliin "riko kilpailevan majatalon viinikellari", vaikka onhan tuossa vihkossa esim yksi salapoliisitehtävä johon ainakin itse olen tyytyväinen.
Muutenkin yritän välttää "mene luolaan ja tapa kaikki örkit" tyylisiä sivutehtäviä, liian helppo ratkaisu ;D

Demoa en valitettavasti tee, pelistä ei ole tarkoitus tulla mitään hirveän pitkää, enemmänkin väliprojekti Carnithacin Kronikoita varten.
voikun on ihkua
 
Reply
#13
Animaatioita ei ollut hirveästi tehtävänä, mutta kaikki valmiit tuli tehtyä. Pitäisi painottua ohimennen kaikkien päähahmojen taitojen animaatioihin.
voikun on ihkua
 
Reply
#14
Tässäpä taas screenshottia pitkästä aikaa.
http://i135.photobucket.com/albums/q130/...oristo.jpg

 Nyt olen pakertanut mm intron parissa, tapellut sen kanssa saadakseni näyttämään sen paremmalta.
 Sivutehtäviä on tullut naputeltua, pikkunäpertämistä.



edit.. Triplapostaus, pahoitteluni. Vai onko jonkun viestejä kadonnut?
voikun on ihkua
 
Reply
#15
Vaikka tuo screenshot sattuu olemaan suhteellisen epäselvä, niin täytyy silti sanoa, että helvetin hieno! Tuohon on tehty mielestäni todella hienosti esimerkiksi nuo korkeuserot, itsellä ne tuottavat aina vaikeusia. Suhteellisen uskomaton kartta, parhaita mitä olen nähnyt pitkään aikaan. Tuntuu, että pelejäsi voisi pelata jo pelkästään karttojen takia. En ole tainnut projektiasi muutenkaan kommentoida, mutta eipä minulla mitään ylempenä oleviin kommentteihin oikein ole lisäämistä. Varmasti kova peli tulossa!


//Juu, en ole mikään kovin hyvä kirjoittamaan tällaisia kommentteja.
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)