• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Werewolf
Thread Modes
#1
Werewolf


Olen ollut aika kuollut postaaja täällä mutta päätin nyt hetken inspiraatiosta alkaa työstämään Rpg Maker -versiota pelistä jota olen pariin otteeseen kaverieni kanssa kokeillut. Pelistä tulee tod. varsin lyhyehkö eikä mitenkään graafisesti hieno, mutta sen sijaan tämän eventittäminen on hirmuinen urakka. URGH! Ymmärrätte kohta.

Peli on varmaan tuttu myös joillekin teistä : p

Werewolf, aka "Mafia", on sosiaalinen peli/leikki yli kahdeksalle pelaajalle. Pelin alkaessa pelaajat jaetaan satunnaisesti ja kenenkään tietämättä rooli, joka jakaa pelaajat kahteen osapuoleen: ihmissusiin ja kyläläisiin.

Ihmissudet tietävät aina ketkä muut ovat ihmissusia, mutta kyläläiset eivät tiedä mitään.



Pelin eteneminen:

Yön koittaessa ja kyläläisten nukkuessa ihmissudet tulevat esiin ja valitsevat yhdessä kenet pelaajista he haluavat tappaa. Sitten tulee päivä, ja kyläläiset saavat tietää kuka heistä kuoli viime yöllä. Sen jälkeen kaikki keskustelavat ja äänestävät kenet pitäisi lynkata ihmissutena. Sana on vapaa: valehdella saa ja pitää (etenkin jos olet ihmissusi ; ).

Kun pelaajat ovat päättäneet kuka joutuu narunjatkoksi tulee taas yö ja sama kuvio toistuu. Peli jatkuu kunnes jompi kumpi osapuolista voittaa.



Voittoehdot

Kyläläiset voittavat jos saavat lynkattua jokaisen ihmissuden keskuudestaan.

Ihmissudet voittavat jos on päivän sarastaessa kyläläisiä on jäljellä enää yhtä paljon kuin ihmissusia. Tällöin ihmissudet tulevat esiin ja niittävät vähäiset kyläläiset maahan.



Erikoisroolit

Ylläoleva kuvaus on perusversio pelistä. Homma mutkistuu kun mukaan otetaan myös erikoisroolit. Seuraavat roolit aion ainakin lisätä peliin:

Sheriffi (kyläläisten puolella): Sheriffi voi paljastaa päiväsaikaan roolinsa. Tällöin hänen äänensä lasketaan kahdeksi ääneksi, ja tasatilanteessa hänen äänensä ratkaisee.

Näkijä (kyläläisten puolella): Joka yö näkijä saa tietää onko yksi pelaajista oikeasti kyläläinen vai ihmissusi. Hän saa käyttää tätä tietoa hyväksi miten itse parhaaksen näkee, kyläläiset eivät kuitenkaan tiedä kuka heistä on oikeasti näkijä.

Henkivartija (kyläläiset): Joka yö henkivartija voi valita yhden pelaajista suojeltavakseen. Tämä pelaaja ei kuole sinä yönä vaikka ihmissudet valitsisivatkin hänet surmattavaksi. Samaa pelaajaa ei voi valita peräkkäin.

Vapaamuurarit (2-3 kpl) (kyläläiset): Vapaamuurarit tietävät ketkä muut pelaajat ovat vapaamuurareita, eikä kukaan heistä voi olla ihmissusi.

Sudenpentu (ihmissudet): jos sudenpentu lynkataan, ihmissudet saavat tehdä seuraavana yönä 2 tappoa.

Peliin on keksitty lukuisia rooleja, mutta nuo nyt toteutan ainakin. Roolitkin jaetaan pelaajille satunnaisesti.



Itse peli

Pelissä tulee olemaan sinun lisäksesi 12 NPC hahmoa. Joka pelin alussa heille arvotaan roolin lisäksi statsit eri ominaisuuksille, jotka ohjaavat heidän toimintaansa ja miten he reagoivat. Epäluuloiset ovat aina ensimmäisinä syyttämässä toisia, kun taas rauhallisemmat pysyvät mieluummin taustalla.

Pelihahmot äänestävät sinun ohellasi sitä ketä he pitävät epäilyttävimpänä. Heille voi jutella ja heitä voi yrittää suostutella tai huijata. Pelissä tulee olemaan myös satunnaisuutta, joten npc:iden toimintaa ei voi aina laskea ennakkoon.


Screeniä ja muuta

Tällä hetkellä olen tehnyt vain muutamia eventtejä valmiiksi, joten mitään näytille pantavaa ei vielä ole sorry :p
 
Reply
#2
Quote:
Werewolf


Olen ollut aika kuollut postaaja täällä mutta päätin nyt hetken inspiraatiosta alkaa työstämään Rpg Maker -versiota pelistä jota olen pariin otteeseen kaverieni kanssa kokeillut. Pelistä tulee tod. varsin lyhyehkö eikä mitenkään graafisesti hieno, mutta sen sijaan tämän eventittäminen on hirmuinen urakka. URGH! Ymmärrätte kohta.

Peli on varmaan tuttu myös joillekin teistä : p

Werewolf, aka \"Mafia\", on sosiaalinen peli/leikki yli kahdeksalle pelaajalle. Pelin alkaessa pelaajat jaetaan satunnaisesti ja kenenkään tietämättä rooli, joka jakaa pelaajat kahteen osapuoleen: ihmissusiin ja kyläläisiin.

Ihmissudet tietävät aina ketkä muut ovat ihmissusia, mutta kyläläiset eivät tiedä mitään.



Pelin eteneminen:

Yön koittaessa ja kyläläisten nukkuessa ihmissudet tulevat esiin ja valitsevat yhdessä kenet pelaajista he haluavat tappaa. Sitten tulee päivä, ja kyläläiset saavat tietää kuka heistä kuoli viime yöllä. Sen jälkeen kaikki keskustelavat ja äänestävät kenet pitäisi lynkata ihmissutena. Sana on vapaa: valehdella saa ja pitää (etenkin jos olet ihmissusi ; ).

Kun pelaajat ovat päättäneet kuka joutuu narunjatkoksi tulee taas yö ja sama kuvio toistuu. Peli jatkuu kunnes jompi kumpi osapuolista voittaa.



Voittoehdot

Kyläläiset voittavat jos saavat lynkattua jokaisen ihmissuden keskuudestaan.

Ihmissudet voittavat jos on päivän sarastaessa kyläläisiä on jäljellä enää yhtä paljon kuin ihmissusia. Tällöin ihmissudet tulevat esiin ja niittävät vähäiset kyläläiset maahan.



Erikoisroolit

Ylläoleva kuvaus on perusversio pelistä. Homma mutkistuu kun mukaan otetaan myös erikoisroolit. Seuraavat roolit aion ainakin lisätä peliin:

Sheriffi (kyläläisten puolella): Sheriffi voi paljastaa päiväsaikaan roolinsa. Tällöin hänen äänensä lasketaan kahdeksi ääneksi, ja tasatilanteessa hänen äänensä ratkaisee.

Näkijä (kyläläisten puolella): Joka yö näkijä saa tietää onko yksi pelaajista oikeasti kyläläinen vai ihmissusi. Hän saa käyttää tätä tietoa hyväksi miten itse parhaaksen näkee, kyläläiset eivät kuitenkaan tiedä kuka heistä on oikeasti näkijä.

Henkivartija (kyläläiset): Joka yö henkivartija voi valita yhden pelaajista suojeltavakseen. Tämä pelaaja ei kuole sinä yönä vaikka ihmissudet valitsisivatkin hänet surmattavaksi. Samaa pelaajaa ei voi valita peräkkäin.

Vapaamuurarit (2-3 kpl) (kyläläiset): Vapaamuurarit tietävät ketkä muut pelaajat ovat vapaamuurareita, eikä kukaan heistä voi olla ihmissusi.

Sudenpentu (ihmissudet): jos sudenpentu lynkataan, ihmissudet saavat tehdä seuraavana yönä 2 tappoa.

Peliin on keksitty lukuisia rooleja, mutta nuo nyt toteutan ainakin. Roolitkin jaetaan pelaajille satunnaisesti.



Itse peli

Pelissä tulee olemaan sinun lisäksesi 12 NPC hahmoa. Joka pelin alussa heille arvotaan roolin lisäksi statsit eri ominaisuuksille, jotka ohjaavat heidän toimintaansa ja miten he reagoivat. Epäluuloiset ovat aina ensimmäisinä syyttämässä toisia, kun taas rauhallisemmat pysyvät mieluummin taustalla.

Pelihahmot äänestävät sinun ohellasi sitä ketä he pitävät epäilyttävimpänä. Heille voi jutella ja heitä voi yrittää suostutella tai huijata. Pelissä tulee olemaan myös satunnaisuutta, joten npc:iden toimintaa ei voi aina laskea ennakkoon.


Screeniä ja muuta

Tällä hetkellä olen tehnyt vain muutamia eventtejä valmiiksi, joten mitään näytille pantavaa ei vielä ole sorry :p

Ihan jännä idea ja toivon näkeväni tuon sitten toimivana käytännössä.
Ja jos se toimii niin siitä tulee aika hiano.

Eventtien tekeminen kestää varmasti kauan, mutta millä ihmeen rpg ärpäkkeellä (ohjelmalla) sen teet?

Erikoishahmoina pitäisi vielä olla ainakin pappi.
(on joko ihmisten tai ihmisusien puolella)
Pappi pystyy siunaamaan yhden ihmisen sudelta, jos pappi on elossa ja paljastamaan ihmisuden ja on joku keskiaikainen pappi, niin hän voi saada  siitä tiedon irti, ennenkuin polttaa sen roviolla. Papilla on monta tapaa saada tieto irti ihmisudesta, joita inhimillisiksi ei voisi niin kutsua. (vesikidutus ja muuta).
Siksi pappi olisi vainottu henkilö ja ihmisten puolelta suojetu.
Mutta jos pappi sattuu olemaan ihmisusi, niin se voi suojella omia susiaan. Hän voi siis muka siunata yhden suden ja saada ihmiset uskomaan siihen, ettei suojeltu ole ihmissusi.

Tuli vielä mieleeni, että pelissä voisi olla yksi noita, joka voisi kouluttaa kylän naisista omia palvelijattariaan, ja olla kätkeytyneenä esim eläimen hahmossa. Saada riivatuksi yhden ihmisen (tärkeän ihmisen), jos on siihen kykenevä. Noita ei olisi kummallakaan puolella, eikä haluaisi ajaa kummankaan etua, mutta kumpikin osapuoli voisi joko suostutella tai huijata noitaa paljastamaan ihmissusia tai houkuttelemaan ylimääräisen uhrin susille.

Eli noita voisi olla joko hyvä liittolainen tai vaarallinen vihollinen. Hän ei olisi kumminkaan täysin lojaali niinkutsutuille ystävilleen.

No miltä kuulosti nuo ehdotukseni. Jos eivät kelpaa, niin samapa tuo, mutta jos kelpaavat, niin pelistä voi tulla hyvin mielenkiintoinen ja mutkikas, vaikka se on jo sitä.

Edit: Noita asuu kylän lähellä vuoressa (kyöpelin vuori ;D )
ja vain harva osa ihmisistä on siitä tietoisia.
 
Reply
#3
Ajattelin tehdä tämän xp:llä, vxConfusedäsä kun on jotkut event komennot ihan retardeja : P

Ihan mielenkiintoisia nuo rooliehdotuksesi, mutta turhan monimutkaisia vaan toteuttaa. Etenkin, kun aion näin aluksi tehdä tästä vain sellaisen tietokoneversion tuosta pöytäpelistä. Eli pääosa pelaamisesta koostuu lähinnä tekstin lukemisesta ja joidenkin valintojen tekemisestä : D

Unohdin ihan, että Werewolfissa on myös Noita yksi rooli. Noita pelaa kyläläisten puolella, ja hän voi kerran pelin aikana herättää kuolleen pelaajan henkiin ja kerran myös myrkyttää yöllä yhden pelaajista. Tuollaisia kaksoisagentin roolejakin löytyy. Lisäksi yksi kyläläisistä voi olla petturi, joka voittaa jos ihmissudet voittavat muttei tiedä ketkä ovat susia.

Olen kyllä miettinyt että jos tämä toimii, niin pelimoottoria voisi hyödyntää ihan juonellisessa pelissä jossa voisi kävellä ympäri kylää, keskustella jne. Mutta se on vasta idea tällä hetkellä.

Koitan nyt kuitenkin rakentaa tätä vähä vähältä : )
 
Reply
  


Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)