• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: 2 Brothers and Christmas [RPG Maker VX Ace]
Thread Modes
Oon ollut tekemässä tätä peliä jo kauan... Nyt olen ottanut päämääräkseni saada se valmiiksi ensi jouluun mennessä. Vanha pelin ajatus ei ole unohtunut ja pelin systeemi ja juoni on valmis.

Mappauksessa menee vielä aikaa mutta 60% olen saanut valmiiksi

Jaan kuvia mahdollisimman pian Wink

Alkuperäinen postaus:

Minä oon tekemässä eräänlaista jouluaiheista peliä.

Peli alkaa siitä, kun pelin päähahmo Jani pakenee kotoa, koska on joutunut riitoihin vanhempiensa kanssa. Jani on aina halunnut nähdä vanhan linnan metsän takana ja lähtee etsimään sitä. Jani ei silti halua lähteä kauuaksi kotikonnusta yksin, vaan houkuttelee 7 v. pikkuveljensä (Kallen) mukaan matkalle kertomalla, että on menossa etsimään Joulupukkia. (tietenkään Jani ei usko pukkiin) Pikkuveli uskoo heti, ja matka alkaa.
He matkaavat suuren metsän läpi.
Kaikki sujuu linnaan asti hyvin, kunnes tulee ilta ja pojat eksyvät reitistä. Kallen innostus loppui kuin seinään ja Jani myöntää huijanneensa Kallea. Lopulta pojat päättävät leirityä linnaan.

Kun he saapuvat linnaan, niin Jani päättää yksin mennä tutkimaan raunioituneita linnan osia.
Lopulta Jani löytää oudon kiven... Hän palaa näyttämään löytönsä Kallelle. Mutta heidän leirinsä onkin sikinsokin ja kaikki tavarat viety. Ja Kallea ei näy missään... mutta huomaa yhtäkkiä Kallen olevan viereisen pylvään takana piilossa. Jani huomaa hahmoja linnassa, ja juoksee Kallen luokse. Kalle on seurannut niiden touhuja ja kertoi Janille niiden olevan peikkoja. Jani ei usko silmiään! Eihän mitään tuollaisia pitäisi olla. He yrittävät päästä linnasta pois huomaamatta,

Reply
Tämähän kuulostaa oikein hyvältä ja mielenkiintoiselta tarinalta. Tuossa on todellakin hyvä pohja!

Reply
Tykkään todella tavastasi sekoittaa tavallista fantasiaa, suomalaisia piirteitä ja ihan normaaleja ihmisiä. Kuulostaa sellaiselta peliltä jota kyllä voisin pelatakin.
[Image: 12_by_neenya-d4ky00c.png]

Reply
Hauskalta kuulostaa, saisit vaa sitte tehtyä myös

Reply
Voisit vähän jäsentää tuota, että sais paremmin selkoo tosta et mitä sanotaan jne.
En jaksanut nyt lukea loppuun kiitos huonon jäsennyksen. Sen tosin huomasin että, Kallen ikä vaihtelee :Smile
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
Kuten PKP sanoi, Kallen ikä vaihtelee. Päätekstissä se on 7, mutta hahmotiedoissa 6. Lisäksi, jos Jani viskataan nurkkaan, miten hän voi yhtäkkiä olla jossain virrassa?

Muuten kuulostaa ihan kivalta projulta. Teekin siitä sitten jotain konkreettista aikaiseksi! Wink
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Menee ensi jouluksi!

Reply
Se ensijoulu, josta puhun viimeviestissäni on lähestymässä.
Tämä projekti jatkuu jälleen, mutta rpg maker vx acen avustuksella tällä kertaa.

Olen saamassa jollain lailla demoa valmiiksi ja se tulee ensi jouluna.
Siitä tulee hieno ja tässä vähän ensimakua: (pari hassua screeniä)
[Image: joulu3.png&action=rotate]
[Image: joulu2.png&action=rotate]

Tässä on kuvia Janin ja Kallen kotikonnuilta. He asuvat pellonhaaran kylän lähellä.

[Image: joulu1.png&action=rotate]

Acella on mukava mapata (siis helppo kun on jo ihan omasta takaa ne vaihdettavat tilesetit)

Eli jatkan nyt sen tekoa.

Kommentoikaa, jos jaksatte tai edes kykenette!

Big Grin

Reply
Ihan nättejä screenejä. Ainoana kritiikkinä tuo "silta", kun sen alla on maata eli se tavallaan jakaa puron (onko se puro?) kahteen osaan eikä sen varmaan pitäisi. Suosittelen että käytät tileä muusta kuin A-tilesetistä korjataksesi asian.

Reply
Joo joo, on ollut ennen vaikea saada projekteja valmiiksi, mutta nyt VIHDOIN otan kunnon askeleen siihen suuntaan että se tapahtuu.

Koko systeemi ja juoni on jo valmiina. Suunnitelma on tämä:
Peli menee alkuperäisen Jani ja Kalle tarinan mukaan. Peli on kuitenkin ihan Enkun kielellä (ihan mahdollisen tulevan jakelun kannalta kun valmistuu)

Peli on vapaa maailma jossa Kalle ja Jani pelattavina hahmoina vaeltavat. Systeemi on action RPG jossa taistelu ja mapilla kulkeminen tapahtuu saman aikaisesti. + Pelissä on itsetekemät musiikit

Se tulee tänä jouluna valmiiksi. Olen puurtanut pitkään rpg makerien ääressä että nyt tämän pelin valmistuminen on lähempänä kuin koskaan.

Reply
Tsemppiä duunailuun! Avoimen maailman rakentelu on kyllä urakka. Oletko jo pitkällä sen kanssa? action RPG on kyllä kiva mekaniikka. Käytätkö plugaria/skriptiä vai teetkö itse?

Joulunaika on kyllä uhkaavan lähellä Big Grin täälläpäin maailmaa on joulukuun alussa yksi paikallinen demoday. Ajattelin laittaa sen ainakin demon dedikseksi. Saas nähdä.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)