• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Poll: Mitä ohjelmaa käytetään?
You do not have permission to vote in this poll.
2k3
52.63%
10 52.63%
Vx
31.58%
6 31.58%
Xp
15.79%
3 15.79%
Total 19 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: [MUU] Yhteisprojekti - Suunnitteluketju
Thread Modes
Quote: 2k3 taas on ilmainen, mutta aikas huono vaihtoehto sinänsä.
Mikä 2k3:sta tekee mielestäsi huonon? Omasta mielestäni se on ohjelmista ehdottomasti paras, tai ainakin mukavin käyttää. Mitä se nyt sattuu kusemaan resurssien väriasetukset, mutta senkin saa helposti kierrettyä. Scriptit voidaan korjata eventeillä, mikä sekin on minusta käytännöllisempää ja hauskempaa (vaikka en juuri mitään eventtejä osaakaan tehdä, LOL).

Periaatteessa mikä tahansa RPGM kuitenkin käy minulle.

Reply
Quote:Kuullostaa tosi hyvältä, mutta tärkein kysymys minulta lienee, millä versiolla tämä tehdään? Skyen sanoi jo tehneensä kauhupelin XP:llä, mutta jos osallistumis halukkailla ei olekkaan XP:tä? Paitsi se on helppo saada ilmaiseksi jos on Postality Knights Edition. VX taas on oma suosikkini, mutta minulle kelpaa mikätahansa Maker. 2k3 taas on ilmainen, mutta aikas huono vaihtoehto sinänsä. VX Acea tuskin löytyy vielä keneltäkään?
Kaiken sen lisäksi mitä Razor sano, PKE on suoraan sanottuna perseestä.
Skriptit ei toimi oikein jne.
[Image: tumblr_mb0zczAX2Y1rrpv83o1_500.gif]

Reply
RM2k3 on kätevä, koska se on helppokäyttöinen, ilmainen ja vähän tilaa vievä, joten kuka tahansa voi ladata sen.

Aijuu muuten! Olen parhaimmillani suunnittelussa ja juonenkirjoituksessa. Spritetyskin sujuu jotenkuten, mutten todellakaan ole siinä mikään mestari.
[Image: 2m42fyq.jpg]

Reply
Quote:Kuullostaa tosi hyvältä, mutta tärkein kysymys minulta lienee, millä versiolla tämä tehdään? Skyen sanoi jo tehneensä kauhupelin XP:llä, mutta jos osallistumis halukkailla ei olekkaan XP:tä? Paitsi se on helppo saada ilmaiseksi jos on Postality Knights Edition. VX taas on oma suosikkini, mutta minulle kelpaa mikätahansa Maker. 2k3 taas on ilmainen, mutta aikas huono vaihtoehto sinänsä. VX Acea tuskin löytyy vielä keneltäkään?
2k3 ei ois huono vaihtoehto imo. Sais helpommin väännettyä grafiikkaa ja mahollisuuksia on monia.. Ja eiks tääl kummiski oo loistavii 2k3 käyttäjiä?

Reply
Mulle käy ihan mikä vaan; xp tai se 2k3 juttu. Vaikka en ole tehnytkään muulla kuin vx:ällä.
En tiedä, tuleeko xp:eellä vai 2k3 parempi kuin vx:ällä.
Riippuu teistä! Wink

Reply
Tyylilajina kauhu on melko haastava toteuttaa, mutta hyvin onnistuessaan sillä voi luoda hyvinkin mieleenpainuvan kokemuksen. Älkääkä yrittäkö väittää ettei se onnistuisi RPG Makerilla, onnistuihan Stream-Line Studiosin Lurking Under Life säikäyttelemään ainakin itseäni (tutustukaa aiheeseen: http://goo.gl/LLD6S). Skye Sken listasi hyviä pointteja, joiden avulla tunnelman nostattaminen varmasti onnistuisi.

RPG Makerin valitseminen ei ole todellakaan projektin pieninpiä valintoja. Jos päätös kaatuu vanhojen 2K* puolelle, menettää kyllä uudempien Makereiden skriptauksen ja siten paljon kustomoitua sisältöä. Itse lähtisin melkein kannattamaan XP:tä.

Projektinhallinnasta sen verran, että tuo resurssien ja projektin muun sisällön vaihtaminen onnistuu kätevimmin Dropboxin avulla. Sinne voi luoda projektille oman hakemiston ja jakaa resurssit vielä omiin alikansioihinsa. Projektin työtehtävien hallitseminen onnistuu esimerkiksi pistämällä Dropboxiin tekstitiedoston, jonne ihmiset voisivat merkata tekemiään töitä, aikataulua ja esimerkiksi antaa toisilleen tehtäviä (esim. mapin tekijä voisi pyytää graafikolta tiettyä tilesettiä).

Tämmöisiä ajatuksia mulla tänä päivänä...

Reply
Itse kannatan 2k3, koska yksinkertaisesti olen siinä paras.
Ja minullakin ollut mielessä tehdä kauhupeliä Amnesiaa pelattuani.

Minulla olisi myös muutama idea jakaa...
-Päähahmo voisi olla erittäin vahva steroidihirmumies, joka tunnetaan voittamattomana, mutta hän on täysin tämän kauhun armoilla, ettei aina sitä teinityttöä...
-Hän on palaamassa normaaliin tapaansa lentokoneella jostakin mestaruusottelusta(ihan sama mikä laji) ja kotikaupunki on ihan päin helvettiä.
-Valotus on erittäin tärkeä osa pelissä. Itse teen mahtavia ja tunnelmallisia valoefektejä vanhan ystäväni, gimpin kanssa, jotka sitten laitan peliin Picturella.
-Joku tavallisesta poikkeava esine, kuten esimerkiksi joku morsetuslaite, jolla voi savettaa tai jotain muuta jännää.
[Image: pienipinenmiesavaruus.png]<br />[Image: clixsense_gpt468x60a.png]

Reply
Ideat on hyviä, mutta nyt teen äänestyksen. 2k3, xp tai vx
Äänestän itse vx
Se, joka voitaa käytetään pelin tekoon.
Äänestys kestää 2 päivää.

Reply
Ite voisin panostaa tuohon rpg2k3 joten julkasen kesken eräisen projuni beta testiin jotta voisin jatkaa sitä, noh kuiteskin sieltä saa ainakin noita chipsettejä sekä muuta krääsää siihen kopata ihan vapaasti.
[Image: images?q=tbn:ANd9GcQAzMK6vMy8-AJ5KG1WW21..._C_YusxLnA]

Reply
Ketkä aikoo siis olla mukana tekemässä, lähettäköön viestin.
Tällä hetkellä 6 on äänestänyt, eli niin paljon pitäs olla tyyppejä tulossa nyt.

Mä oon mukana, vaikka tehtäs 2k3 peli.

Reply
Mä oon mukana, ihan sama mikä ohjelma, multa löytyy kaikki (paitsi Ace).
UU kärpänen

Reply
Quote:ettei aina sitä teinityttöä...
Mutta kun teinityttö on paras. ;____________________________________;

Itse äänestin 2k3.

Reply
Mietin just et mitä jos mikään ei oliska totta pelissä.
Kaikki tapahtuu jonku autistin päässä, kaikki sen pienessä maailmassa.

Reply
Quote:Mietin just et mitä jos mikään ei oliska totta pelissä.
Kaikki tapahtuu jonku autistin päässä, kaikki sen pienessä maailmassa.
Hmm... voisi olla ihan toimiva idea. Olen itsekin miettinyt jotain tuon suuntaista.

Tuli vain tässä mieleen, että päähahmo voisi olla joku parikymppinen, ammattitavoiltaan erikoinen ja sosiaalisilta taidoiltaan olematon etsivä/vastaava. Hänellä on niin paha bakteerikammo että hän käyttää jatkuvasti hanskoja, jotta ei vain saisi tartuntaa (paranoia, hihi). Juonena pelille voisi esimerkiksi olla jonkinnäköinen sarjamurhakeissi, jota päähenkilö lähtee selvittämään ja yrittää ratkoa murhia eräänlaisissa selkounissaan (ei, en ole katsonut Inceptionia), jotka saattaisivat olla vähän samankaltaisia kuin Twin Peaksissa (katso Red Room). Kaikkea sairasta tapahtuisi ja päähenkilö alkaisi pikkuhiljaa menettää mielenterveyttään. Sitten lopussa tapahtuisikin jotain jännää, vaikka että päähenkilö itse paljastuisi sarjamurhaajaksi tai jotain vastaavaa.

//Kuulosti paremmalta päässä. Sekava ja paska selitys, en ilmeisesti osaa kirjoittaa omaa äidinkieltäni ollenkaan. :/

Reply
Quote:ettei aina sitä teinityttöä
Tämä olisi hyvä.

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)