• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Yhteisprojektin juoni project aka Rome (päivittyy)
Thread Modes
#1
Projekti aka Rome- juoni


Eli tänne laitetaan kaikkien nähtäville yhteisprojektimme juoniprosessi, johon voi vappasti vaikuttaa tai jota voi kommentoida enemmän tai vähemmän järjevästi. Yhteisprojektin idean mukaisesti juoni on kaikkien nähtävillä.

Tämä topic päivittyy sen mukaan, miten peli valmistuu

Miksi Rooma?

Rooman aikaisesta muinaishistoriasta, ja mytologiasta voi ammentaa niin paljon. Cicero ja Claudius, roomanperustaja- kaksoset, Julius Caesar ja Pompeius, kansainvaellus, Carthago... Joitain pieniä asioita voisi ottaa sieltä, täältä ja punoa niistä juonen tapahtumaan fantasiamaailmassa. Tietenkin eri nimillä.

Pelattava maailma?

Maailma, jossa pelataan, ei siis ole oikea Rooma. Se vain hieman muistuttaa sitä, eikä sen välttämättä tarvitse sitäkään olla. Joidenkin historian elementtien hyödyntäminen voisi kuitenkin toimia.

Itse suosittelisin, että jos meitä tulee projektiin paljon, niin voisimme tehdä maailmasta itsestään laajan, ja vapaan, jossa pelaajalla olisi mahdolisuus tuntea olevansa keskellä laajaa tapahtumasarjaa, sillä sellaiset pelit, jossa maailman laajuuden illuusio saadaan luotua, saavat yleensä pelaajan kiinnostuksen.
Jos lopulta päädyttäisiin, että se esimerkiksi tehtäisiin keskelle antiikin Rooman tapaista fantasiamaailmaa, niin pelin voisi tehdä Rooman ympärystön ja lähikaupungit, joissa voisi vaeltaa, ja tutkia.

Peliin voisi tuoda sisäistä ja keskinäistä valtapeliä, joka tekisi juonesta itsestään mielenkiintoisemman. Pelaaja voisi esimerkiski vaikka valita mitä 3 kolmesta mahtisuvusta tukisi, ja päätös vaikuttaisi juoneen.

Päähenkilön valinnasta ei kuitenkaan välttämättä tarvitse tehdä niin monimutkaisesti kuin esim jossain skyrimissä, vaan voitaisiin valita joko miehestä, tai naisesta, ja ehkä pari muuta juttua lisäksi. Päähenkilöllä kuitenkin mieletsäni pitäisi olla taustatarina, vaikka hänen ulkonäköönsä voisikin vaikuttaa pelin alussa.

Pääjuonen lisäksi muutamia sivujuonia, jotka kytkeytyvät pääjuoneen. Siten moni juonenkirjoittaja voisi punoa yhteen monen mielenkiintoisen tapahtuman. Pääjuoni voisi keskittyä jonkinlaisen murrosvaiheen ympärille. Esimerkiksi vaikka Vanhan keisarin kuolemaan, sotaan, tai johonkin luonnon muutokseen. Päähahmon elämä muuttuisi tämän takia.

Taustaa:

Peli sijoittuu maailmaan, joka osaltaan muistuttaa muinaista antiikin Rooman valtakuntaa, mutta siinä on vaikutteita myös muista sen ajan kulttuureista. Emme toki halua täysin tehdä pelistämme kopiota historiasta, joten pelaaja voi huomata vain muutamia yksityiskohtia viitaten sen antiikin ajan Roomaan.

Pelin tunnettua maailmaa hallitsee ??? (nimi pitää keksiä) tasavalta, jonka syntyajoista on noin 600 vuotta. Sen suurimpiin vaikuttajiin kuuluu 35 hallitsijamiehen senaatti, 3 valtasukua ja sotakomissio. Kolmiovalta on perustettu takaamaan näennäisen demokraattisen laki-, politiikka-, ja sotavoimien kanssa. Kuitenkin demokratia on kuvitteellista, ja todellisuudessa kolme sukua yrittää saada toisistaan yliotteen saadakseen haltuunsa ensiksi senaatin, ja lopulta maan armeijan.
Samalla kun maata uhkaa sisäinen ristiriita, niin etelässä hallitseva sotamahti yrittää syrjäyttää ”Rooman” yliaseman niitä yhdistävillä lähialueilla. Samoihin aikoihin pohjoisesta barbaariheimot yrittävät palauttaa menettämänsä seesteisyyden tekemällä suuria vastahyökkäyksiä pohjoisilla rajoilla.

Valtakunnan rajoja uhataan, ja se pakottaa suvut valtakamppailuun toisiaan vastaan keinoja kaihtamatta. Yksi suvuista liittoutuu barbaarien kanssa luvaten heille (vähäisiä) maiden luovutuksia sotimisesta muita sukuja vastaan.
Pelattava maailma sijoittuu ”Rooman” lähiseuduille. Pelaat orjalla, josta voi nousta monella eri tapaa suuri vaikuttaja, ja sinulla on tehtävänä nousta mahtitekijäksi. Yleensä kriisiaikoina maiden johtajaksi voi nousta yllättäviäkin tahoja.

Alkuasetelma:

Peli alkaa usvaisen merenrantanäkymän luona. Lopulta näkymä vie keskelle vilkasta satamakaupunkia nimeltään Ostilia, joka on ”Rooman” pääkaupungin suurin merisatama ja kaupan välittäjä sisämaan pääkaupungille. Näkymä vie vilkkaan katukuvan saattelemana kaupungin orjamarkkinoille, jossa esitellään parhaillaan kauppalaivoilta saatuja orjia.
Pelaaja saa valita muutamasta orjasta pelattavan hahmonsa, ja orjakauppias kertoo kaikista ehdokkaista kaiken mahdolliset tiedot. Lopulta valitset ostettavan ja paljastuu, että ostaja on vanhan puoleinen parraton mies, suurviinitilan omistaja ???, joka kaipaa kipeästi uusia käsipareja viinitarhaansa.

Sinua kuljetetaan muutaman muun uuden työtätekevän kanssa vaunuissa pois kaupungista kohti tilaa. Heräät seuraavana aamuna kosteahkosta synkästä orjien kellarissa, jossa teidän on tarkoitus viettää surkea loppuelämänne töittenne ohella. Päähenkilö on kuitenkin ylpeä, eikä suostu alistumaan, ja miettii alinomaa pakomahdollisuuksia. Orjamestari saapuu tilaan, ja komentaa sinut ylös töihin. Opit matkalla perustasiat.

Päädyt käsirysyyn orjaherran kanssa, ja sinut viedään pieksemistä varten orjakellariin. Heräät illalla punkastasi, ja sinulla on ruoskan arpia selässäsi. Olet täynnä vihaa, ja kannat vielä kaunaa isännillesi. Vaikka on ilta, ja teitä on kielletty liikkumasta, niin lähdet kielloista huolimatta pois. Hiiviskelet rakennuksessa, hoitelet vartioita, ja pääset iltaisten viinipeltojen keskelle. Et ole silti vielä poissa tilalta, jota vartioidaan tarkoin. Tilanomistaja on äveriäs mies - peräti yhden mahtisuvun johtaja!
Huomaat tilaisuuden tulleen, kun kuulet vartijoiden avunhuutoja. Ryöstäjäjoukko tunkeutuu tilalle kaivaten äveriään omistajan varoja, ja viinikellaria. Silloin voit valita:

1. Menet suoraan pois tilalta valmistautumattomana.
2. Jäät hetkeksi, ja kerää varusteita itsellesi viereisestä päätalosta. päätaloon pääset tunkeutumaan tiirikoimalla lukon auki, ja löydän tiirikoiksi sopivia esineitä orjakellarista.


Vaikka tekisit jommankumman, niin joudut silti taistelemaan vihaamaasi orjaherraa vastaan sekasortoisen viinitilan porteilla. Kohtaat muutaman ryöstäjän, jota hoitelet joko paljain käsin tai talosta saamillasi varusteilla.
Pääset lopulta vapaaksi, ja silloin pelisi todella alkaa. Voit mennä vapaasti minne haluat, seurata pääjuonta tai muuten vain seikkailla lukuisten pienien lisätehtävien parissa.
Lopulta törmäät lähimetsässä mieheen (halusitpa tai et), joka kumartaa sinut nähdessään, sillä luulee sinua ryöstäjäksi. Huomaat pitemmittä tarkasteluitta miehen olevan tilan omistaja ja sinulla on mahdollisuus… Tappaa hänet tai armahtaa.

1. Tapat hänet metsässä hänen kumarassa ollessaan, ja ryöstät kaiken, mitä hänellä on päällänsä sen enempää sitä ajattelematta

2. Armahdat hänet
a. Kehotat häntä häipymään hyvän sään aikana (saat + moraalia)
b. Kuulustelet häntä. Tämä mies kertoo olevansa pakomatkalla huvilastaan. Tilalle hyökänneet rosvot eivät olleet kiinnostuneita pelkästään viinistä ja kullasta, vaan heidät oli lähetetty hoitelemaan 3. suvun pää. Voit kysellä häneltä enemmän, ja hän kertoo valtakamppailusta, ja muusta. Jos kumminkin kyselet liikaa, niin rosvot saavuttavat teidät, ja mies tapetaan julmalla tavalla (hänet tapetaan joka tapauksessa muissakin vaihtoehdoissa). Voit vain yrittää puolustaa itseäsi, tai lähteä karkuun. Rosvot ovat erittäin vaikeita, joten suositeltavampaa on pakeneminen.

Myöhemmin, tiedottomana tai et, voi lähteä minne vain halajat.
 
Reply
  


Messages In This Thread
Yhteisprojektin juoni project aka Rome (päivittyy) - by ShadeHunter - 23-03-2014, 22:18:51

Forum Jump:


Browsing: 1 Guest(s)