• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com)
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: Joitain ideoita...
Thread Modes
Information 
Isopahalle ja muille rpg finlandeerin ihmisille...
En tiedä... Dodgy Tuli vain sellainen idea ja aion jakaa sen kanssanne. Ehkä jotkut teistä voivat ihmetellä miksi ehdottelen tälläistä ja jotkut eivät ehkä usko että näistä ideoista tulisi mitään mutta So What!

Eli kun mietin että koko foorumi muutti ja se on ehkä uudistumassa.
Se yhteisprojekti, jota joskus joku suunnitteli, (en tiedä teettekö sitä vai ette, mutta minusta se on kuollut ja kuopattu) oli ihan hyvä idea, mutta se jäi vain sellaiseksi idea-asteelle.
Olisi hienoa että tekisimme sellaista vieläkin mutta tämä ongelma minusta tuli päällimmäiseksi:

-Ei ollut sellaista järjestystä, joka olisi jakanut kaikki ehdokkaat johonkin hommiin. Minun mielestäni järjestystä ei ollut koska projekti vain jäi kesken, koska projektin johtaja ei mielestäni ainakaan... (En halua syytellä ketään, koska itse olin myös osaksi laiska ja muuta...) en tiedä... johtanut.

Jos joku olisi vielä innostunut tekemään mitään tai edes vähän innostunut, niin voisin olla johtaja. Ei sellainen joka koko ajan määräisi projektin suunnan millainen se pitäisi olla. (eikä kukaan pomo ollutkaan sellainen. En vihjaile) Johtaja pitäisi vain järjestystä että ketkä tekevät mitä ja pomolle sitten tuodaan työn tulokset. Siis ehdotan tälläistä toimivaa järjestelmää:

-Eli ensin ilmoittaudutaan tähän projektiin. Muusikot juonensuunnittelijat ja kaikki muuta. Niistä kaikista tulee oma ryhmänsä. Myös valitaan millä ohjelmalla tehdään.

-Sitten valitaan demokraattisella kansanäänestyksellä juonensuunnittelijat ja sitten ei enää itketä juonen suunnasta kun ne on valittu. (silti voidaan sanoa jotain jos juoni menee ihan päin mäntyä tai se on jotenkin outo...)

-Sen jälkeen juonta aletaan suunnitella. Sitten tehdään kolme juoniehdotusta jossa valitaan paras kansanäänestyksellä.

-Sen jälkeen juoniryhmä ja johtaja antavat töitä tai tekevät yhteistyötä ryhmien kanssa, että pelistä saataisiin aikaan jotain. Esim jos olisi vaikkapa juoni jossa päähahmo on Jokke, niin joken Charactersprite täytyy tehdä ja vaikkapa tunnusmusiikki myös.

-Sitten julkaistaan suuri joku alkudemo.

Johtajan virkaan kuuluu tehdä väliraportti sivulle mitä on saatu aikaan.
Juonisuunnittelijat tekevät yhteistyötä ryhmien kanssa että peli saataisiin valmiiksi.

Mitä tästä sanotte.
Ehkä jotkut vain sanovat: "Ei tästä tule mitään..."
Mutta kyllä siitä tulee...
Kun vain johtaja valitaan ja voin jo sanoa että ehdottaudun vapaaehtoiseksi ja sitoudun sen valmiiksi saantiin.

Sitten toinen idea.
Minulla on idea, että tehtäisiin pelejä, jotka olisi tehty eri peliohjelmilla ja kestäisivät noin 30 tuntia (voi myös pitempiä.)
Sitten niiden materiaalit ja niistä oppiminen olisi täysin vapaata. Esimerkiksi ajattelin jos kaikille sopii, että minä tekisin VX:ällä yhden. (voi niitä olla useampiakin) Ne voisi latailla ja niistä voisi opetella miten peliä tehdään.
Sitten voidaan myös äänestää mikä peli olisi paras. (ehkä)

[Image: fin2.png]
[Image: fin1d.png]
[Image: fin3s.png]

No mitä mieltä olette. Ei ole pakko toteuttaa.
Itse ajattelin, että foorumia voisi vähän uudistaa vaikka tämä onkin hiano. Olisi kyllä kiva vaikka inhoaisitte ideoitani ja kun minulla on näitä ideoitani, niin ne eivät sovi.
Kommentoikaa jotain.
Big Grin
Kiitos
Rolleyes Shy

Reply

Messages In This Thread
Joitain ideoita... - by ShadeHunter - 29-12-2012, 19:14:20
RE: Joitain ideoita... - by Isopaha - 30-12-2012, 17:00:34
RE: Joitain ideoita... - by razor - 30-12-2012, 19:31:55
RE: Joitain ideoita... - by Isopaha - 30-12-2012, 20:28:23
RE: Joitain ideoita... - by ShadeHunter - 01-01-2013, 16:31:13

Forum Jump: