RPG Maker Finland
Deadly Nightshade (XP) - Printable Version

+- RPG Maker Finland (https://rpgmaker.fi/mybb)
+-- Forum: Projektit (https://rpgmaker.fi/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Hautausmaa (https://rpgmaker.fi/mybb/forumdisplay.php?fid=19)
+--- Thread: Deadly Nightshade (XP) (/showthread.php?tid=960)

Deadly Nightshade (XP) - Jonne - 07-03-2011

Juoni
Sijoittuu hiljaiseen kylään jossain euroopassa.
Alueen suurimman maidontuontannon tiloissa tapahtuu paha virhe, kun lehmä pääsee syömään myrkkykoisoa (eng. Deadly Nightshade), mutta ihmeen kaupalla selviää. Lehmää lypsäessä maitoon on siirtynyt kuollettava määrä myrkkykoison myrkkyä, pullot päättyvät tätä tietämättä kauppojen hyllyille ja pian koko kylä saa kokea "Deadly Nightshade":n voiman. Lehmän kautta maitoon kulkenut myrkky on heikentynyt sen verran, että elinaika nousee toivottavasti tarpeeksi pelastaakseen itsensä haalimalla kiireellä tehtyä vasta-ainetta, sitä ei ole loputtomasti.

Tietoa
Peli on lyhyt projekti, "yhden yön" selviytymisseikkailu kauhuelementeillä höystettynä.
Hallusinaatioita vastaan kamppailu on vasta alkua, kun saat vastaasi mielensä menettäneet kyläläiset.

Pelin tekemisen aloitan nyt välittömästi, lähden huomenna lomamatkalle. Matkan jälkeen teen peliä.

Re: Deadly Nightshade (XP) - meyvn MaRa - 07-03-2011

Kuulostaa aika erikoiselta juonelta. Melkein kuin jostain B-kauhuelokuvasta, ei pahalla. Big Grin Lyhyet pelit ovat nusein hyviä, koska silloin yksityiskohtiin tulee väkisinkin kiinnitettyä enemmän huomiota, jolloin tulos on parempi. Onnea projektille!

Ja vielä tervetuloa forkalle. Wink

Re: Deadly Nightshade (XP) - Jonne - 07-03-2011

Kiitoksia palautteesta! Ideana oli vähän tälläinen kauhuelokuvan tyylinen juoni, että siihen tähtäsin.

Re: Deadly Nightshade (XP) - jezonfire - 07-03-2011

Mahtavaa! Juuri tälläisistä lyhyistä hyvistä peleistä minä pidän! Big Grin En malta odottaa että tämän voi ladata! ;D Ja tervetuloa foorumille vaikka olen minäkin vasta pari viikkoa/viikon ollut täällä. Tongue

Re: Deadly Nightshade (XP) - razor - 07-03-2011

Jätit ilmeisesti jotain kertomatta juonestasi sillä en ihan tasan tarkkaan ymmärtänyt kaikkea. Ensinnäkin, et kertonut mikä tämä \'deadly Nightshade\' on. Onko se jokin tauti, joka on levinnyt tuosta myrkkykoisosta? Vai kutsutaanko tätä myrkytystä vain yleisesti \'deadly nightshadeksi\'? Entäs sitten loput? Puhut selviytymisseikkailusta. Ilmeisesti tämä \'kuolettava yövarjo\' tekee ihmisistä zombeja tai vain jotain muita kaameita olentoja, jotka sitten vainoavat tätä pääsankaria, joka ei edes maitoa ilmeisesti ole juonut. Vai onko tämä sitten niin, että kaikki kylän asukkaat ovat juoneet tuota myrkkymaitoa ja kuolleet ja pääsankari yrittää selvitä päättymättä juomaan tätä juomaa? Tuskin, sillä nyt se kuulostaa lähes koomiselta, komediaelokuvan ainesta! Noin minä tämän ymmärsin, korjaa toki, jos olen väärässä.

Jotenkin tykkään, että aiot tehdä tästä pelistä lyhyen. Kuten Mara jo mainitsikin, yleensä lyhyissä peleissä pystytään panostamaan kaikkeen paremmin ja näin ollen mikään ei jää pelissä ns. vähälle huomiolle. Tykkään itsekin pelata mielummin lyhyitä RPGM-pelejä, kuin pitkiä (poikkeuksia tietenkin löytyy!). Mutta, toivotan onnea projektille ja toivottavasti päästään myös testaamaan tätä joskus! :)

Ohops, pitääkin selittää tota sanastoa vähän enemmän Big Grin, Myrkkykoisoa kutsutaan englanninkielessä "Deadly Nightshadeksi" sen tappavan myrkyllisyyden takia. Kyseessä on siis Koisokasvi.
Selitän tuon myrkytyksen nyt vähän tarkemmin.

Re: Deadly Nightshade (XP) - razor - 07-03-2011

Ahaa, anteeksi mokani! Olisi pitänyt katsoa tuo sanakirjasta, mutta eipä tullut mieleen! Ja arvelunikin menivät vähän mönkään, mutta itse asiassa ei haittaa, sillä pelisi juoni kuulostaa mielenkiintoisemmalta kuin mitä itse olin arvellut. :p

Kiitoksia! Pyrin tekemään mielenkiintoisen alun pelille.

Re: Deadly Nightshade (XP) - Jonne - 11-06-2011

Ohops, olin epähuomioissani poistanut projektin siivotessani tietokonetta, mutten muistanut ilmoittaa sitä tänne. En tee peliä uudestaan koska sen tekeminen kesti jo tarpeeksi kauan. Ideaa saa käyttää vapaasti. Eli tämän aiheen voi poistaa/lukottaa

Re: Deadly Nightshade (XP) - razor - 11-06-2011

Quote:Ohops, olin epähuomioissani poistanut projektin siivotessani tietokonetta, mutten muistanut ilmoittaa sitä tänne. En tee peliä uudestaan koska sen tekeminen kesti jo tarpeeksi kauan. Ideaa saa käyttää vapaasti. Eli tämän aiheen voi poistaa/lukottaa
Vau, miten yllätyksellinen syy. Oikeasti, keksi vastaisuudessa edes hieman jotain parempaa. >_<

Re: Deadly Nightshade (XP) - meyvn MaRa - 11-06-2011

Quote:
Quote:Ohops, olin epähuomioissani poistanut projektin siivotessani tietokonetta, mutten muistanut ilmoittaa sitä tänne. En tee peliä uudestaan koska sen tekeminen kesti jo tarpeeksi kauan. Ideaa saa käyttää vapaasti. Eli tämän aiheen voi poistaa/lukottaa
Vau, miten yllätyksellinen syy. Oikeasti, keksi vastaisuudessa edes hieman jotain parempaa. >_<
Mistä arvasin, että joku sanoo näin? Ei se aina automaattisesti tarkoita, että tekijä ei jaksa enää tehdä peliä. >___> Kysäisen nyt Radioheadiltä: poistitko oikeasti projun vahingossa vai etkö vain enää jaksanut?

Re: Deadly Nightshade (XP) - Isopaha - 11-06-2011

Ja tästä on jo ennen varoitettu, että antakaahan vaan asian olla. Se nyt on aikalailla varmaa, että motivaatiot ovat vain loppuneet, mutta olkoon sitten niin. Lyödään aihetta lukkoon, niin ei tarvitse vääntää tästä sen enempää.