RPG Maker Finland
Joitain ideoita... - Printable Version

+- RPG Maker Finland (https://rpgmaker.fi/mybb)
+-- Forum: Foorumi (https://rpgmaker.fi/mybb/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Foorumiasiaa (https://rpgmaker.fi/mybb/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Thread: Joitain ideoita... (/showthread.php?tid=1737)



Joitain ideoita... - ShadeHunter - 29-12-2012

Isopahalle ja muille rpg finlandeerin ihmisille...
En tiedä... Dodgy Tuli vain sellainen idea ja aion jakaa sen kanssanne. Ehkä jotkut teistä voivat ihmetellä miksi ehdottelen tälläistä ja jotkut eivät ehkä usko että näistä ideoista tulisi mitään mutta So What!

Eli kun mietin että koko foorumi muutti ja se on ehkä uudistumassa.
Se yhteisprojekti, jota joskus joku suunnitteli, (en tiedä teettekö sitä vai ette, mutta minusta se on kuollut ja kuopattu) oli ihan hyvä idea, mutta se jäi vain sellaiseksi idea-asteelle.
Olisi hienoa että tekisimme sellaista vieläkin mutta tämä ongelma minusta tuli päällimmäiseksi:

-Ei ollut sellaista järjestystä, joka olisi jakanut kaikki ehdokkaat johonkin hommiin. Minun mielestäni järjestystä ei ollut koska projekti vain jäi kesken, koska projektin johtaja ei mielestäni ainakaan... (En halua syytellä ketään, koska itse olin myös osaksi laiska ja muuta...) en tiedä... johtanut.

Jos joku olisi vielä innostunut tekemään mitään tai edes vähän innostunut, niin voisin olla johtaja. Ei sellainen joka koko ajan määräisi projektin suunnan millainen se pitäisi olla. (eikä kukaan pomo ollutkaan sellainen. En vihjaile) Johtaja pitäisi vain järjestystä että ketkä tekevät mitä ja pomolle sitten tuodaan työn tulokset. Siis ehdotan tälläistä toimivaa järjestelmää:

-Eli ensin ilmoittaudutaan tähän projektiin. Muusikot juonensuunnittelijat ja kaikki muuta. Niistä kaikista tulee oma ryhmänsä. Myös valitaan millä ohjelmalla tehdään.

-Sitten valitaan demokraattisella kansanäänestyksellä juonensuunnittelijat ja sitten ei enää itketä juonen suunnasta kun ne on valittu. (silti voidaan sanoa jotain jos juoni menee ihan päin mäntyä tai se on jotenkin outo...)

-Sen jälkeen juonta aletaan suunnitella. Sitten tehdään kolme juoniehdotusta jossa valitaan paras kansanäänestyksellä.

-Sen jälkeen juoniryhmä ja johtaja antavat töitä tai tekevät yhteistyötä ryhmien kanssa, että pelistä saataisiin aikaan jotain. Esim jos olisi vaikkapa juoni jossa päähahmo on Jokke, niin joken Charactersprite täytyy tehdä ja vaikkapa tunnusmusiikki myös.

-Sitten julkaistaan suuri joku alkudemo.

Johtajan virkaan kuuluu tehdä väliraportti sivulle mitä on saatu aikaan.
Juonisuunnittelijat tekevät yhteistyötä ryhmien kanssa että peli saataisiin valmiiksi.

Mitä tästä sanotte.
Ehkä jotkut vain sanovat: "Ei tästä tule mitään..."
Mutta kyllä siitä tulee...
Kun vain johtaja valitaan ja voin jo sanoa että ehdottaudun vapaaehtoiseksi ja sitoudun sen valmiiksi saantiin.

Sitten toinen idea.
Minulla on idea, että tehtäisiin pelejä, jotka olisi tehty eri peliohjelmilla ja kestäisivät noin 30 tuntia (voi myös pitempiä.)
Sitten niiden materiaalit ja niistä oppiminen olisi täysin vapaata. Esimerkiksi ajattelin jos kaikille sopii, että minä tekisin VX:ällä yhden. (voi niitä olla useampiakin) Ne voisi latailla ja niistä voisi opetella miten peliä tehdään.
Sitten voidaan myös äänestää mikä peli olisi paras. (ehkä)

[Image: fin2.png]
[Image: fin1d.png]
[Image: fin3s.png]

No mitä mieltä olette. Ei ole pakko toteuttaa.
Itse ajattelin, että foorumia voisi vähän uudistaa vaikka tämä onkin hiano. Olisi kyllä kiva vaikka inhoaisitte ideoitani ja kun minulla on näitä ideoitani, niin ne eivät sovi.
Kommentoikaa jotain.
Big Grin
Kiitos
Rolleyes Shy


RE: Joitain ideoita... - Isopaha - 30-12-2012

Kyllähän tuo yhteisprojekti kauniilta ajatukselta kuulostaa, mutta siinä on edelleen omat vaikeutensa. Ihmisiä on suhteelisen vaikea potkia persuuksille, jos aikaa/kiinnostusta ei yksinkertaisesti ole. Mitä nyt itse seurasin myös tuota yhteisprojektia, niin nimenomaisesti tähän se taisi vähän kaatua. Joku teki sitä ja toinen tätä ja kolmas ei mitään, mitään etenemistä ei oikein tapahtunut ajan kuluessa.

Toki jos itselläsi on kiinnostusta lähteä projektia vetämään ja uskot siinä onnistuvasi, niin kaikin mokomin. Jos onnistut siinä missä moni muu on jo ennen epäonnistunut, niin saat kyllä kaiken kunnioitukseni.

Tuo toinen idea on muuten aikas hyvä! Tähän kun liittäisi esimerkiksi videomuotoiset oppaat, jossa käytäisiin läpi pelin tekemistä, niin mikä olisikaan sen parempi tapa oppia.


RE: Joitain ideoita... - razor - 30-12-2012

Shade Hunter;40986 Wrote:Sitten toinen idea.
Minulla on idea, että tehtäisiin pelejä, jotka olisi tehty eri peliohjelmilla ja kestäisivät noin 30 tuntia (voi myös pitempiä.)
Sitten niiden materiaalit ja niistä oppiminen olisi täysin vapaata. Esimerkiksi ajattelin jos kaikille sopii, että minä tekisin VX:ällä yhden. (voi niitä olla useampiakin) Ne voisi latailla ja niistä voisi opetella miten peliä tehdään.
Sitten voidaan myös äänestää mikä peli olisi paras. (ehkä)
Ihan käypä idea sinänsä, mutta kukaan tuskin jaksaa väkertää 30-tuntista tai sitä pidempää peliä, varsinkaan yksin, kun pelien tekeminen näyttää olevan muutenkin niin vaikeata (t: kokemusta on Big Grind). Enkä ole varma jaksaisinko jotain 30-tuntista RPG Maker -peliä edes pelata. Mielestäni RPG Maker -pelit ovat parhaimmillaan sellaisina lyhyinä, maksimissaan 10-tunnin mittaisina (kuulostan nyt siltä että olisin pelannut paljon RPG Makerilla tehtyjä pelejä, en ole, älkää tappako ja korjatkaa jos olen väärässä), sillä yleensä pelejä tekee amatöörit ja harvoin amatöörien pelit ovat kuitenkin parempia kuin ammattilaisten tekemät. On eri asia pelata jotain 30-tuntista Zeldaa kuin jotain amatöörin tekemää RPG Makerilla tekemää peliä. Kannattaa panostaa mielummin laatuun kuin pituuteen.

Älkää kuitenkaan käsittäkö väärin, onhan RPG Makerilla tehty monia loistavia ja ennen kaikkea pitkiä (kai?) pelejä, esim. Ahriman's Prophecy ja Sword of Embers,mikä taisi kuitenkin olla aika amatöörimäinen tuotos loppujen lopuksi, tosin parempi mihin itse pystyisin Xdd


RE: Joitain ideoita... - Isopaha - 30-12-2012

Ribby;40992 Wrote:
Shade Hunter;40986 Wrote:Sitten toinen idea.
Minulla on idea, että tehtäisiin pelejä, jotka olisi tehty eri peliohjelmilla ja kestäisivät noin 30 tuntia (voi myös pitempiä.)
Sitten niiden materiaalit ja niistä oppiminen olisi täysin vapaata. Esimerkiksi ajattelin jos kaikille sopii, että minä tekisin VX:ällä yhden. (voi niitä olla useampiakin) Ne voisi latailla ja niistä voisi opetella miten peliä tehdään.
Sitten voidaan myös äänestää mikä peli olisi paras. (ehkä)
Ihan käypä idea sinänsä, mutta kukaan tuskin jaksaa väkertää 30-tuntista tai sitä pidempää peliä...

Hupsis, minäkin luin, että 30 minuuttisia :O 30 tuntia on kyllä ehkä vähän liioittelua...


RE: Joitain ideoita... - ShadeHunter - 01-01-2013

Isopaha;40993 Wrote:
Ribby;40992 Wrote:
Shade Hunter;40986 Wrote:Sitten toinen idea.
Minulla on idea, että tehtäisiin pelejä, jotka olisi tehty eri peliohjelmilla ja kestäisivät noin 30 tuntia (voi myös pitempiä.)
Sitten niiden materiaalit ja niistä oppiminen olisi täysin vapaata. Esimerkiksi ajattelin jos kaikille sopii, että minä tekisin VX:ällä yhden. (voi niitä olla useampiakin) Ne voisi latailla ja niistä voisi opetella miten peliä tehdään.
Sitten voidaan myös äänestää mikä peli olisi paras. (ehkä)
Ihan käypä idea sinänsä, mutta kukaan tuskin jaksaa väkertää 30-tuntista tai sitä pidempää peliä...

Hupsis, minäkin luin, että 30 minuuttisia :O 30 tuntia on kyllä ehkä vähän liioittelua...

Joo... Tarkoitin 30 minuuttia.
Sanon vain, että joo... Useimmat rpg maker pelit jotka on amatööerien tekemiä on huonoja. ((paitsi pari jota tunnen)Oon eniten pelannu jotakin vx pelejä)
Yleensä maksulliset rpg maker pelit ovat parempia.
En ajatellut että tekisimme jotakin 30 tuntisia pelejä, joita erkkikään ei jaksa pelata. Ensin ehkä yritämme tehdä jonkun lyhyen söpellyksen ja sitten katsotaan, jatketaanko
Voin ryhtyä jonkin sortin projektin johtoon...
teen kohta aiheen siitä.
Kiitos kommennoinnista.