• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Kirjautuminen onnistuu nyt myös sähköpostiosoitteella.
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com).
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulkoluoto (MV) projektina
#16
[Image: battle_scene_for_uto_by_lokki_kuutamo-dbtw817.png]

Viime päivityksen jälkeen piti tietenkin ottaa takapakkia, mutta nyt näyttää taas toimivan. seuraavat 2 viikkoa voikin sitten varata tappeluanimaatioiden tekemiselle. Sen jälkeen pitäisi lähteä tasapainottamaan vihollisten kykyjä ja ylipäätään vihollisia. Siitä eteenpäin voisi kohtuullisesti mitata aikaa ja leveleitä, mikä pelaajalla menee saavutuksen X tavoittamiseen. Yleisöllä testauttaminenkin alkaisi olla mielekästä.

Sen lisäksi, että sain tuon tappelun kuntoon, tuli tehtyä muutakin. Yksin kun kehittää, niin saman asian kanssa junnaaminen ärsyttää, kun ei voi valittaa kuin kahvikupille :Big Grin muotoilin siis ensimmäisen version "projectileista". Nyt eventit ampuvat rumia placeholder-tulipalloja, jotka tekevät vahinkoa, hyppäyttävät taaksepäin, näyttävät default-animaatioita ja niitä voi torjua kilvellä. Kenttäsuunnittelussa pääsee siis eteenpäin ja siihen voi tuoda uusia elementtejä.

 [Image: projectiles_for_uto_by_lokki_kuutamo-dbtwcsl.png]
 
#17
Video 
[video=dailymotion]https://youtu.be/W1dDSosJm1Mhttp://[/video]

Laitetaan nyt tännekin. Tuossa hieman capturea pelin mapeista. Uusi työ tosiaan syö aikaa kehittämiseltä (ei sentään enää työnhakua varten koostettavan portfolion teko), mutta olen taas voinut värkkäillä asioita eteenpäin.

Random encountereista olen sitten viime kirjoittamisen päässyt eroon. Luolastoja on kertynyt kolme ja tarinan toinen osa on aika pitkälle kehitetty. 

Herkitsen myös rikkovani keskustelusysteemin sillä näennäisestä toimivaisuudestaan huolimatta pidän klassista show text-boxia kauheana ja käyttäisin mieluummin repliikkien taustana grafiikkaa. Löysin tavan tälle, mutta en ole vielä uskaltanut kokeilla. Pelkään, että se rikkoo jo nyt tekemäni muutokset keskusteluun...

Tällä hetkellä pitäisi saada Spine toimimaan RPG Makerin kanssa. Saisin tehdä nätimpiä animaatioita. PIXI.js:n itsensä kanssa se kyllä toimii ja rpgmakerwebissä joku oli löytänyt tavan toteuttaa runtime RPG Makerissä. Hän ei vain kauheasti tarkentanut sitä, miten yhteensopivuuden korjaavia funktioitaan käyttää, joten joudun testailemaan, mutta ei kai siinä. Kohta on viikonloppu ja aikaa tuhlattavissa. Ehkä ensi kerralla pääsen jo näyttämään haluamiani taisteluanimaatioita.
 
  


Forum Jump:


1 Guest(s)