• Tervetuloa RPG Maker Finlandiin!
  • Kirjautuminen onnistuu nyt myös sähköpostiosoitteella.
  • Ongelmatilanteissa ole yhteydessä Isopahaan (isopaha@gmail.com).
Hello There, Guest! Login Register


Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulkoluoto (MV)
#1
Moi,

koska rakastan foorumeita, myös hiljentyneitä sellaisia, tulen antamaan tekohengitystä, vaikka tämänkertainen duunini on ihan alkuvaiheessa.

Joka tapauksessa, tarkoitus olisi tehdä iloluontoinen RPG, mikä kertoo lapsista, jotka puuhaavat kotisaarellaan ja keksivät mielikuvituksellisia seikkailuja täynnä vaaroja ja möllejä. Pelaaja sitten pelaa näitä mielikuvitusseikkailuja.

Ajattelin, että käsikirjoitan viitisen seikkailua ja jokaisessa olisi pelattavaa suunnilleen 45 min - tunti.

Hankin huvikseni RPG Maker MV:n alesta, joten toteutan pelin sillä. Mukana tuli läjä kivoja skriptejäkin, mitä pääsee helposti käyttämään uuden skriptinhallintajärjestelmän avulla. Uusi skriptikielikin on Java Luan sijaan, mikä on jo kivempaa vaikkei Javakaan ole mikään peliskriptauskieli, mutta menettee terveisin vanha Flashin käyttäjä Big Grin

Joka tapauksessa, tässä pari konseptia, joita värkkäilin eilen viinilasillisen kanssa:

.png   siivilamies_sketsi.png (Size: 143.02 KB / Downloads: 20)

.png   ulkoluodolla.png (Size: 216.84 KB / Downloads: 16)

Pistelen lisää, jahka saan askarreltua :Big Grin Nyt minulla on yksi deadline tulossa tiistaina asiakkaalle, niin en viitsi tässä kohtaa kuluttaa enempää aikaa tähän, mutta tulen sitten taas antamaan lisähappea!
 
#2
Tervetuloa foorumille Kuu_t!

Kaikki tekohengitys on tervetullutta ja jos ne ovat oikein uuden projektin muodossa niin mikäs sen parempaan Smile Ideasi vaikuttaa hauskalta ja erilaiselta verrattuna tuommoisiin perinteisiin JRPG projekteihin. Nuo konseptikuvat ovat hienoja, minusta niissä on jotain "muumimaista" designia Big Grin

Pikkunillitys: Java ja JavaScript ovat eri asioita Big Grin

Jos kaipailet apua jonkun asian kanssa niin kysy rohkeasti ja olisi mukava jos kävisit foorumilla useamminkin!
 
#3
Kiitän! Ehkä onnistun tasoittamaan muumimaisuutta matkan varrella, mutta ensimmäiset sketsit tuntuvat vahvasti muistuttavan Toven piirtojälkeä Tongue Kun graffa on korkeudeltaan ja leveydeltään alta 50 px, niin ulkoasussa ottaa väkisinkin käyttöön tiettyjä muotoja.

En piirtele mielelläni pikseleillä, joten saa nähdä miten epäselvää materiaalia teen kun tarkoitus olisi todellinen materiaali toteuttaa Illustratorilla ja skaalata sitten MV:n sprite kokoon.

Tässä vaiheessa en vielä apua kaipaa, mutta katsotaan siinä kohtaa kun pitäisi toteuttaa fiksummin vaikka muutaman ruudun loopaavat image-animaatiot, sillä en usko että framework tarjoaa siihen kovin kehittyneitä työkaluja Tongue Saan pidettyä prokkiksia paremmin käynnissä, kun kerron niistä jossain, joten enköhän täällä käy jatkossakin tarinoimassa etenemisestäni! Jossain kohtaa uskaltanen nimetä tämän myös oikeaksi projektiksi, kunhan nyt vaikka 10-pagerin saan värkättyä ja vähän kokeiltua, saanko edettyä sen mukaan.

Ettei mene ihan hölinäksi, tässä lisää luonnosta:

.jpg   saari.jpg (Size: 246.43 KB / Downloads: 21)

Eli uuden oikeasti toimivan klick/tap -tuen kanssa ajattelin toteuttaa maailmankartan imagen kautta. Eli astumalla ulos vaikkapa kotipiha-kartalta, päätyy koko Ulkoluodon kattavaan imageen, joka on asetettu RPG makerin Parallaxina paikoilleen. Paikkojen päälle luon tyhjät eventit, jotka vievät pelaajan haluttuun paikkaan. Eventien kanssa voisi kanssa lisätä jotain välkettä/partikkelinkorviketta, mikä houkuttelee matkustamista oikeaan paikkaan. Luonnos tuli vedettyä tussilla ja vesivärillä, mutta uudelleentoteutan vielä koneellakin jahka duunit antavat myöten.

Kartalla olisi tarkoitus välttää JRPG:n world mapeja (minulle) kuolettavan tylsine levelityspätkineen :Big Grin Tarkoitukseni on antaa pelaajille tasoja vaikka voittamalla tietyn puzzlen tai suunnitellun möllikän. Tämä hoituisi event-rakenteen kautta eikä tosiaan tarvitsisi hirveästi levelittää.

Kuvan alalaidassa oleva kala taas on lasten maailman Ystävällinen merihirviö, mikä on aikuisille pieni vene, mutta auttaa lapsia pääsemään Ulkoluotoa ympäröiviin pikkusaariin.



Ps. Todentotta! JavaScriptiähän se on ja ensimmäisessä viestissäni väitin myös, että VX Ace käyttää Luaa, vaikka se käyttääkin Rubya.
 
#4
Hyvältä kuulostaa! Tämä toimii kahteen suuntaan eli jos käy foorumilla raportoimassa etenemistä niin se saattaa hyvällä tuurilla motivoida jotain toistakin oman projektinsa pariin Smile

"Maailmankartta" ajatus kuulostaa myös hyvältä ja uskon, että tuohon suuntaan se voisi toimia. Tuo varmasti toimii paremmin kuin perinteiset JRPG mapit ihan vaan jo tuon ideasi luonteen vuoksi.

Olen itse niin vieraantunut RPG Makereista, kun ei ole niillä pitkään aikaan tullut tehtyä mitään, mutta siviilissä toimin ammatikseni koodarina, niin jos siltä puolelta tulee kysyttävää, niin saatan jotain osata kertoakin Smile
 
#5
Noniin, pientä päivitystä. Ja koska ICT-alalla tässä itsekin ollaan, niin deadlinet on tehty paukkumaan. Työt siis yhä rajoittavat vapaa-ajan puuhaa, mutta olen silti saanut jotain tehtyä.

Kirjoitin 10 pageria ja tarinoita ja juonen kulun palaset alkavat hahmottua, sekä tärkeimmät sivuhenkilöt ja paikat. Askartelin valmisasseteista myös ensimmäiset testikartat. Näkeepä, mitä kaikkea joutuu piirtämään lisää ja toki muokkaan seinistä ja sen sellaisista Suomen saaristoihin sopivia elementtejä. Toki punaista pitää olla, valkein tai sinisin karmein.

Tässä vielä ensimmäinen monsteriluonnos. Se on isoäiti palaamassa marjasta. Lasten silmissä hän näyttää joltain vähän muulta:

.png   mummo monsterina.png (Size: 176.27 KB / Downloads: 16)

 Ensi viikolla, jos saisin niinkin jännittävää osuutta tehtyä kuin kirjoitettua asset listin, sekä tavaralistan sellaiseksi,mitä lapset voisivat leikeissään käyttää.
 
#6
Kappas, kohtalontovereita siis ollaan Smile

Sulla on kyllä lahjoja tuon graafisen puolen kanssa mikä monella tuntuu nimenomaan olevan se akileen kantapää. Tuo monsteri isoäiti on kyllä karmivan näköinen kummastus!
 
#7
Tervetuloa foorumille! Kiva saada eloa tännekin.

Siisti idea ja nättejä luonnoksia. Mielelläni seuraisin tämän projektin kehittymistä. :]
 
#8
Jaahas, olisi taas viikkopäivityksen aika Big Grin Yhä deadlinet (ja tällä viikolla myös vierailevat sukulaiset) kiusaa, mutta en luovuta. Tämä viikko on tosin ollut hieman tylsempi projektin osalta. Olen täytellyt pääasiassa Exceliä yrittäessäni keksiä hauskoja esineitä, hahmoja, sijainteja jne. Olen kuitenkin graffaakin askarrellut ja tässä pari päivityskuvaa:

Nallekauppiaan, sekä päähenkilöiden Sutun ja Touhun Facet. Nalle on kellarissa oleva nalle, mitä ipanat käyttää kauppana. Suttu ja Touhu taas ovat hahmot, joilla pelaaja pääsee pööpöilemään pelissä. Lisäksi tulee koira Bobo ja ehkä vaihtuva, neljäs hahmo. Sellaisten implementointi taas vie sikana aikaa, mutta ehkä haluan joihinkin tarinoihin sellaisen lisätä (:

.png   Naama copy.png (Size: 151.01 KB / Downloads: 18)

Sekä fiksattuja ja piirrettyjä tileja. Ovet piirsin kokonaan uudestaan, ja riippukeinun. Ikkunat, punaiset seinät ja koivut fiksasin mukanatulevien spritejen päälle. Ikkunat on ihan hyvät, mutta inhoan noita valmiita puita.  Ne piirtänen kokonaan uudestaan kun pääsen niin pitkälle, että graffojen uusinta on ajankohtaista (:    Hahmoina on valmishemmot yhä placeholdereina. Riippukeinussa taas pyörii Isukin nukkumisanimaatio.

.png   graffa2.png (Size: 357.72 KB / Downloads: 19)

Ensi viikolla haluan aikaan Bobon facen, ja Sutun ja Touhun toimintaspritet. Saas nähdä, onnistunko tavoitteessani! Sen jälkeen olisi tarkoitus saada Intropätkä toiminnallisuuksineen! Jos sen saan aikaan, niin muutan tämän varsinaiseksi prokkikseksi (:

Ps. Kiitos, Fungus! Kiva kun enemmänkin ihmisiä pääsi paikalle ja jaksaa seurailla pikku projektiani! :Big Grin Toivottavasti näitä saa nähdä muiltakin.
 
#9
Hei toi sun custom artti on aika hyvää! Jatka vain, odotan peliä innolla!
 
#10
Tervetuloa!
Mahtavaa saada uusia projekteja joiden etenemistä voi seurata! Smile
Projektisi kuulostaa hauskan omaperäiseltä, innolla odottelen mitä on tulossa!
 
  


Forum Jump:


1 Guest(s)